{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.149 visninger | Oprettet:

forskellige spørgsmål til opdragelse {{forumTopicSubject}}

jeg har en hvalp fra d.6/1 2008

jeg har nogle forskellige spørgsmål ang. opdragelsen af den.

1. hvornår skal en hund være renlig??

2. hvad gør man når den pisser og skider indenfor , selvom den lige har været ude på en længere luftetur?

3. hvordan lære man den at være alene hjemme uden at den ødelægger ting ( vi gemmer selfølgelig alt væk der ikke må ødelægges ..) men alligevel finder den andre ting at ødelægge .

4. den pisser gentagende gange i min kærestes side af dobbelsengen ...er det dominans?

oplysninger om hvalpen

blandet af schæffer og labredor
hanhunde-hvalp fra d.6/1
meget aktiv , får masser af motion og leg hver dag
og leger meget sammen med vores anden hund
vi træner ham hver anden dag, og sørger for at han får brugt sine sanser og blir stimuleret mentalt

LÆS ALT DETTE GRUNDIGT FØR DU SVARE !!!

på forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forskellige spørgsmål til opdragelse
  • #1   1. jun 2008 Hej Marlene...
    Hvornår den skal være renlig er svært at sige, vores på 15 uger er det nu, men nogle først ved 6 måneder.
    Hvis han laver noget indenfor, så bær ham ud med det samme og tør op. Ikke skælde ud.
    Har han lært alene hjemmetræning? Vores for et dejligt guf ben, når vi køre. Han har aldrig ødelagt noget.
    Det med tis i sengen, aner jeg ikke, det har vi aldrig pålevet... Han kommer nemlig ikke op i sengen :o)

• #2   1. jun 2008 Når en hund besørger, så er det lige så meget et kæmpe skilt til andre hunde med oplysninger om køn, alder, fertilitet, styrke mm. som det er for at forrette sin nødtørft..
    En hvalp har absolut ingen interesse i at sætte sit skilt op hvor der står rigtig mange skilte fra store stærke voksne hunde, og derfor kan du opleve at hvalpen gør sig ren når I kommer hjem selv om I har gået langt.
    Sørg derfor for at tilbyde hvalpen et "toilet" hvor der ikke kommer mange hunde og hvor der er fred og ro og hvalpen føler sig tryg.

En hvalp viser som udgangspunkt ikke dominans..
    Med henvisning til ovenstående kan det være at netop sengen er der den føler sig mest tryg.
    Årsagen til at den tisser i en bestemt side af sengen kan være at der lugter af tis i forvejen.. ( hunde har jo gode næser)
    Du kan fjerne lugten ved at rengøre i Rodalon, som kan købes i de fleste supermarkeder.
    En anden og simpel løsningsmodel er at lukke døren til soveværelset, så hunden ikke kan komme derind, eller forbyde den adgang til sengen.. Det bliver jo også en stor hund at sove med.

Det er meget forskelligt hvornår en hund bliver renlig.. Min dobermann var vel omkring 7-8 måneder, og min nuværende blanding var omkring 12-14 uger.

Mht. alene hjemme, så giv hvalpen et begrænset område at være alene på..
    Køkkenet eller en gang er fint nok.. Jo mindre plads hunden har des mindre har den at forholde sig til.
    Hunden skal ikke lege og være aktiv når den skal være alene... Der skal den bare sove eller slappe af.
    Undgå vild aktivitet lige før hunden skal være alene.. Om morgenen behøver den kun lige komme ud for at besørge og så ind og sove igen. Hvis du leger med den og får den stresset op er der stor risiko for at den bruger al den energi destruktivt.

• #3   1. jun 2008 Vores har en del politistave (bide-pinde) eller okseøre når de er alene hjemme. Det har da medvirket til (tror jeg) at der ikke bliver ødelagt noget synderligt.
    De har kun gangen og det ene toilet at opholde sig på når de er alene hjemme.

Vores hvalp er 5 mdr. og han er ikke renlig indendørs endnu.
    Den "gamle" tror jeg var næsten renlig da han var i 5 mdr's alderen - så det er forskelligt fra hund til hund.

• #4   2. jun 2008 i dag efter 2 timers tur ved stranden hvor der osse blev besørget ...
    sked han ude på terrasen ..

• #5   2. jun 2008 Hvor vil du hen med det ?

Du kan som sagt ikke forvente at din hvalp er renlig allerede nu og selv om den har gjort på stranden (hvilket jeg håber du samlede op igen), så kan det jo godt være den skal af med noget når den kommer hjem.

• #6   2. jun 2008 Meget aktivitet sætter jo gang i sagerne - så det er kun normalt de skal af med noget efter de har været aktive og på tur smiley Så lufter man meget aktivt før man tager hjemme fra så, gør man det ofte sværer for hunden at holde sig. Plus hunden kan gearer for meget op og lege videre mens man er væk.
    Vi afslutter altid en tur/leg med ro på ud i haven.

Hvad fodre i med? Der er jo også forskel på hvor meget de skal af med, alt efter om de får et foder der passer godt til dem.

• #7   5. jun 2008 Anne > samler ALTID OP efter mine hunde har besørget sig..uanset hvorhenne!!!

Ginne > vi fodder med nogle anbefalet hvalpefodder som vi køber hos dyrelægen...

• #8   5. jun 2008 Malene
    Godt, for det er specielt ulækkert hvis man lægger sig på stranden lige oveni en hømmer.

Kommentér på:
forskellige spørgsmål til opdragelse

Annonce