Iha hun er pylret! Iha hun er pylret!
Hver gang Fraya kommer i løbetid så er hun simpelthen så pylret! Jeg kan ikke gå på toilet uden hun vil med, jeg kan ikke gå ovenpå og gå i seng uden hun står og piber i en halv time, jeg kan ikke lukke hende ud i haven og lukke døren uden hun så vender om og vil ind igen!
jeg gør det alligevel for synes da ik hun skal ha succes med at bestemme det hele. Jeg pylrer hende heller ik når hun er "ked af det", men ignorere den uønskede adfærd.
Men hold nu op det er træls! Og også synd for hende at hun skal ha det sådan hver gang.
Der er taget beslutning om at hun skal sterriliseres så snart vi kan komme til det (ca.1½-2mdr efter sidste blødningsdag siger dr. dyr)
Men er der noget jeg kan gøre for hende? der er min. 1½ uge tilbage af det "klistre-til-mor!" helvede...
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
Og desværre er løbetiden en del af charmen, som også følger med..
Men jeg synes også det er en faliterklæring, at sterilisere tæven fordi den i et par perioder om året er lidt af en belastning for ejeren, pga. at den er lidt psysiksk ubalance.
Man skal lige huske på, at når man selv er præ eller har mens. og har det dårligt, så forlanger manden jo ikke at du bliver steriliseret.. Nå det må man døje med.
Men hunden, tja - den skal bare ikke blive en belastning.
mar 2007
Følger: 27 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 377 Svar: 3.127
Der er flere grunde til hun skal sterriliseres:
1: hun fik skedekatar denne gang og dyrlægen mener det vil være tilbagevendene når hendes vagina igen åbner sig ved næste løbetid. Det ser jeg ingen grund til at imødegå med åbne arme når det kræver kraftig antibiotika behandling.
2: Fraya starter 2mdr før hun egentlig bløder, med at ændre adfærd. Hun bliver gal på andre hunde, især andre tæver. Også hunde hun normalt omgåes. Synes du ikke det er synd for både hende og de andre hunde? Hvis vi kan undgå det, synes du så ik vil skal?
3: Vi undgår en fremtidig livmoderbetændelse eller livmoderkræft.
4: Hun er en blandingshund og har ydermere 2 ind af vendte dievorter. Jeg vil gerne fjerne risikoen for uønsket graviditet HELT.
Og jeg skælder hende jo ikke ud når hun har det sådan her, men det er tydeligt at mærke hun er usikker. Jeg synes da det er synd hun skal ha det sådan hvis vi kan undgå det.
Jeg synes en sterrilisation vil være for hendes bedste.
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
mar 2007
Vi laver lidt selvstændige øvelser med hende og håber selvtilliden kommer op. (søgeøvelser af forskellig art)
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
mar 2007
Men ja jeg regner også med at når de svingende hormoner er væk, så kan Fraya slappe af og bare nyde livet.
jun 2007
Følger: 51 Følgere: 49 Hunde: 2 Emner: 142 Svar: 3.624
Tæver der er falsk drægtige kan også være ganske frygtelige og der hjælper øget aktivitet.
mar 2007
Som det ser ud nu, så er vi mest på egen grund da der render en del løse hanhunde i området - så gåturen er ikke så sjov.
Jeg træner lydighed (DCH's program for C-klassen)
Vi lærer hende nye tricks og laver dem hun også i forvejen kan.
Vi gemmer genstande i haven og indenfor som hun finder for os.
Hun spiser på græsset i haven eller på gulvet i gangen så hun også skal bruge tid på det.
Har du andre du vil anbefale modtages det med kyshånd!
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.422
Og kan kun sige at jeg har fået en helt anderledes velafballanceret hund efter hun blev steriliseret.. Men du skal være obs på at pelsen bliver træls.. Overproduktion af underuld og hun fælder altid nu.. Før var det jo kun i perioder
jun 2006
Du kan varriere det ved at binde en snor om "maven" på flasken og hænge den op så den hænger vandret og så binde en andn snor i halsen af flasken.. så skal hunden trække i snoren for at få flasken til at tippe, så guffen falder ud
jun 2007
Følger: 51 Følgere: 49 Hunde: 2 Emner: 142 Svar: 3.624
mar 2007
Kender også hunde hvor det slet ik kan ses på pelsen at de er sterriliseret - håber vi måske er en af de heldige.
Ej hvor ser the-øvelsen hyggelig ud! Må se om jeg kan lære hende det.
Men det er næsten det vi gør nu - lige nu er det bare bøtter med duftende indhold hun finder og markere. Så der er ik den store forskel
nov 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 131 Svar: 1.082
Syntes det er iorden at lade hende sterilisere når hormonerne raser sådan rundt i kroppen på hende .... har selv en tæve i løb på 2. uge pt og jeg kan NEMT følge dig. Kæft en belastning. *GG*
Patruljehunden Babett .
Så vidt jeg er prienteret blive politiets hunde steriliseret BARE for at få en mere stabil hund så kan under ingen omstændigheder se der er noget forkert i at Heidi N lader sin hund sterilisere???
Men selvfølgelig ... der er jo forskel på hund og hund.
Ironi kan forekomme.
jun 2006
Normalt er fældningen bestemt af løbetiden.. Og når der ikke er de hormoner længere så er der bare kludder i det..
Selv om jeg børster regelmæssigt, så kommer der alligevel sammenfiltring af underuld og dækhår (særligt i "bukserne" og under maven) som jeg er nødt til at klippe af... Det problem var der altså ikke før
mar 2007
Linda: Nej jeg sterillisere ikke for min skyld jo, men fordi hun bliver så pokkers frustreret hver gang. Op til 2 mdr før.
Dvs at jeg har en hund der i ca. 6 mdr om året er ude af sig selv pga hormoner.
Det vil jeg ikke byde hende hvis det kan undgåes.
nov 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 131 Svar: 1.082
Jeg kan sagtens forstå dig .... her er hormonerne kun på spil når hun er i løb .. der er intet at mærke på hende før eller efter og vil derfor heller ikke sterilisere hende, men flippede hun ud så længe som din gør ville jeg ikke betænke mig ret længe før hun blev det .... alt andet ville være synd for hende. Den eneste her der er frustreret når hun er i løb er Tyson ... ved ved næsten ikke, hvor han skal gøre af sig selv. Ham er der så ikke mere at gøre ved end at aktivere ham om og om igen for kan blev kastreret da han var 4 måneder. Han kræver faktisk mere arbejde end hende i løb.
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
<<Patruljehunden Babett .
Så vidt jeg er prienteret blive politiets hunde steriliseret BARE for at få en mere stabil hund så kan under ingen omstændigheder se der er noget forkert i at Heidi N lader sin hund sterilisere???>>
Så er du bedre oplyst end jeg er,
Politiet hunde er ikke steriliseret.. da flere har opdræt, og bruger deres tjenesthunde som avlsdyr.
Babett's far er selv (var) tjenestehund.
Iha hun er pylret!