{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At ´fede sin hund lidt op`
  • #1   30. maj 2009 Plejer at bruge hvalpefoder/foder til aktive hunde af samme mærke som jeg normalt bruger.
    Lucky taber sig nemlig jævnligt når alle kvarteres tæver går i løbetid efter hinanden

• #2   30. maj 2009 Hvis du vil har problemer med at en hund bliver for tynd, så ville jeg blot skifte foder til et højenergifoder (jeg har brugt Royal Canin energi 4800).

Men er hun blevet tyndere end hun er på billederne i hendes profil?

For der er hun jo absolut ikke tynd. Hos de helt korthårede racer er det jo normalt at man kan se det (evt. de 2-3) bagerste ribben. Hvis man ikke kan det, så er hunden faktisk en smule overvægtig.

I Danmark er det jo desværre sådan at op mod 70% af alle hunde er overvægtige, og derfor kan man godt komme til at tro at en normalvægtig hund er for tynd, fordi man sammenligner med gennemsnittet (men en dansk gennemsnitshund er altså faktisk overvægtig). Og for hundens sundhed er det jo langt at foretrække at den er et par kg til den slanke side i stedet for et par kg til den tykke side.

• #3   30. maj 2009 Juelsgaard *

Jeg går meget op i at vores hunde ikke må blive overvægtige..

Hun er ikke blevet tyndere end hun er på profilen, men hvis jeg feks 3 dage i træk har givet hende EKSTRA motion i forhold til hvad hun normalt får, så synes jeg hun meget hurtigt taber sig (det kan godt være det er indbildning fordi jeg tænker for meget over det) Hun får mere tørfoder en vores Hanhund fordi jeg synes hun for det meste er liiige på grænsen til at være en smule FOR tynd..

Jeg ville gerne have hende til at tage lidt på, så hun havde noget mere at tære på (eller hvordan det mon staves)...

Jeg ville heeelst ikke skifte deres hovedfoder ud fordi jeg synes vores hunde altid har fungeret enormt godt på det, afføringen er som den skal være, og deres pels er flot og glansfuld...

Det var mere om jeg kunne give hende noget ekstra ved siden af deres tørfoder?..

Kommentér på:
At ´fede sin hund lidt op`

Annonce