{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
972 visninger | Oprettet:

Små børn der går alene med hunden. {{forumTopicSubject}}

Var på legepladsen med mine børn. Havde Laura med da vi havde været ude og kaste bold med hende først..
Jeg sad på en bænk mens junior legede og Laura lå i snor ved siden af mig.

Så kommer der 2 piger på 7-8 år med Bamse. En Cocker Spaniel ejet af et sødt par. Den ene pige er datteren.
De kommer hen til os og Bamse som er 7 mdr bliver totalt fjollet overfor Laura. Meget normalt for hans alder.
Tager snoren af Laura så Flexi-Linerne ikke bliver filtret ind og så Laura har albuerum til at sætte Bamse på plads, da jeg ved at hun vil gøre det på et tidspunkt.
Det gør hun så også.. Pigerne synes at det er sjovt.. Bamse snuser Laura i røven - Pigerne skælder ud. Bamse får græs på ryggen, pigerne himler og 'rengør' ham. Bamse løber afsted for fri Flexi-line og pigerne løber skrigende efter ham.. "Altså Bamme" ...

Prøver at fortælle dem lidt om hvorfor Bamse gør som han gør, men de fatter vist ikke for meget..
Kan se at Laura ikke gider mere og så begynder pigerne at prøve at binde Bamse fast til et gyngestativ. Han er totalt forvirret.
Jeg siger at det er synd for Bamse og at han bare vil kede sig af at stå der og om at de ikke var ude med ham for at gå tur..
Jo det var de egentlig men de bliver og til sidst må jeg sige at nu skal de altså gå videre....

Hvor normalt tror i det er at lære sine børn om hvordan man går tur med familiens hund ?
Og er det normalt at børn opfører sig så fjollet selvom at de har fået at vide at de har et ansvar ?

Parret der ejer hunden ved ikke så meget om hunde. Jeg har snakket med dem og givet dem et par tips. De er meget velmenende og den kommer ud på regelmæssige gåture og det hele..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Små børn der går alene med hunden.
  • #1   24. maj 2009 Dem som ejer hunden som pigerne går tur med, burde orienteres om, at børnene ikke er egnet til at gå tur med deres hund før de har fatte nogle vigtige grundregler.

Her på vores vej bor der en familie med 2 piger, vel omkring de 7-9 år og så deres lille hund.
    Ind imellem er det pigerne der går tur med hunden og de synes åbenbart at det er sjovt, når deres lille hund står og skaber sig over andre hunde der går forbi. De står ligefrem og venter til man nærmer sig med sin(e) hund(e). Og så griner de bare af at deres hund skaber sig.
    De burde slet ikke have lov til at gå tur med hunden så længe de ikke har mere ansvars-følelse end de har og så længe de ikke har fattet at det ikke er korrekt, at den får lov at hidse sig op over andre hunde.

• #2   24. maj 2009 Jeg synes at det er et meget stort ansvar at lægge på børns skuldre at de skal gå med hunden. Jeg er ikke i tvivl om at mange børn kan og vil. Men hvad sytten skal de stille op, hvis der sker noget med hunden? Hvis den smutter fra dem og stikker af eller bliver overfaldet eller selv overfalder?

• #3   24. maj 2009 Susanne - Når mine børn engang skal gå med vores hund, så når Laura også at være gammel og grå smiley
    Det er som din mand har gjort med jeres søn jeg mener burde være normalt...

Anne - Har også tænkt på at sige det til forældrene da hunden var meget forvirret af de 2 pigers fjollede opførsel !
    Og ville godtnok ha' skældt hvis jeg flere gange oplevede som du beskriver.. Sådan nogle møgunger, eller rettere - sådan nogle uansvarlige forældre !

Mette - Ja een gang tabte de også linen og så LØB hunden afsted ( Den er altid i snor normalt )

• #4   24. maj 2009 JEG har også selv gået med vores cillie, da jeg var barn. Men jeg er opvokset lidt på landet, så ingen hunde var lukket inde i haver. Faktisk var der ikke ret mange hunde her i nabolaget.
    Men se hvor mange hunde der overfaldes nu?

Da jeg var ung, var det heller ikke farligt at gå i byen og feste. Tiderne har ændret sig:-)

• #5   24. maj 2009 Jeg synes ikke børn i den alder skal have ansvaret for hunde, hvad skal de gøre hvis der nu kommer en hund og overfalder deres??? De kan jo intet stille op.

• #6   24. maj 2009 Stine:

*Ja een gang tabte de også linen og så LØB hunden afsted ( Den er altid i snor normalt *

Det er det jeg mener. Hvad hvis hunden var overfaldet?

• #7   24. maj 2009 Stine P
    Jeg har også sagt noget til børnen en gang imellem. Har også haft lyst til at fortælle forældrene hvordan det foregår når deres børn går tur med hunden. Men har så igen tænkt, at det hjælper nok ikke meget. Den hund løber jævnligt løs uden for haven og hen af vejen. Så når de ikke engang har besværet sig med at få hegnet haven ordentlig ind, så hunden ikke kan komme ud, så er de måske også lidt ligeglade med det andet.

Jeg har også selv gået tur med vores hund da jeg var barn. Men tiderne var bare anderledes dengang og så vidt jeg husker/ved, så holdt folk hund på en helt anden måde end de gør i dag. I dag er det at have hund, for mange et modefænomen. Man anskaffer sig bare en hund i dag uden rigtig at tænke sig om.
    Børn i dag er bare anderledes end børn var dengang jeg var barn.

• #8   24. maj 2009 Det er først nu min lillebror får lov til at gå med Gizmo og nu er han altså 14 år altså min lillebror og Gizmo er 7 år, han får stadig ikke lov til at gå med Fluffy hun er for special til at han kan magte hende.

• #9   24. maj 2009 Aldrig i livet om min datter fik lov til det i den alder.
    Nu er hun 14 og får da lov til, at gå med Emma, men det er også KUN fordi jeg ved at hun har styr på det og har ekstrem god kontakt til hende......de træner jo meget samme de 2 :o)

Men det er kun indenfor det seneste år hun har fået lov......da vi fik emma var datteren 8 år og hun mente da at hun skulle have lov til, at lufte den bette hvalp, men hun blev klogere :o)

Dengang hadede hun os for, at have købt så stor en hund, men jeg gjorde hende klart, at det havde intet med hundens størrelse at gøre men hendes alder.

• #10   24. maj 2009 Min datter på 8 år, går gerne en daglig tur med Luffe. Hun har fået af vide hvad hun skal gøre i forskellige givne situationer, og er helt indforstået med det.

Nu bor vi så også på landet, hvor hun ikke har så stor chance for at møde så mange fremmede hunde.

Og ellers vil jeg sige at det er forskelligt hvor modne piger på 8-10 år er, og dermed hvilket ansvar du kan give dem.

Hvis min datter har en veninde på besøg, får de aldrig lov til at gå med Luffe, for 2 tøser sammen bliver hurtigt til pjat og pjank, så hunden bliver snot forvirret.

• #11   24. maj 2009 Jeg mener, at den person der går med hunden, skal være stærk nok til at holde hunden uanset hvordan den reagerer.
    Uanset hvor godt en hund er opdraget, så kan der ske noget, som gør at man skal være stærk nok til at holde sin hund. Der kan løbe en kat eller hare ud lige ud foran ens hund. Der kan komme en anden hund hen som vil slås, så er det rart at man er stærk nok til at kan trække sin hund til sig. Det kan også være en han hund som kan lugte en tæve i løbetid på den anden side af vejen, og bare vil løbe derover.
    Hvis børn skal gå alene med en hund, så skal den ikke være større/stærkere, end de kan holde den.
    Jeg vil feks gennem mange år gerne have en dogue de bordeaux, men da jeg arbejder på sjælland 2 gange om måneden i op til 5 dage af gangen, så vil jeg ikke efterlade min kæreste på 45 kg alene hjemme i huset med en hund der kan komme op og veje 60-70 kg.
    Hvis hun skulle gå tur med så stor en hund, så ville hun ikke have en chance for at holde den, hvis der skulle ske noget.
    Derfor er jeg også træt af at se unge poptøser rende rundt med store amstaff og ambull hanner, som de fysisk ikke er i stand til at holde.
    Har en gang set en pige blive trukket på maven ned i gennem gågaden efter en stor ambull han. Hunden ville bare hen og snakke med en anden hund, men hvis det var fordi den var aggressiv, så kunne hun ikke holde den.

Kommentér på:
Små børn der går alene med hunden.

Annonce