{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
738 visninger | Oprettet:

At klippe kløer... Hjælp! {{forumTopicSubject}}

Jeg har det problem, at jeg ikke er særlig vild med at klippe kløer på Misja, jeg er så bange for at klippe for langt op smiley Sidste gang peb hun, jeg nåede heldigvis ikke at klippe. Jeg synes næsten ikke jeg tager noget af, og alligevel peb hun. De er for lange, men jeg er virkelig ikke meget for at klippe hende. Jeg har lige været i gang med at file dem, men det tager en krig, og jeg tror ikke Misja synes det er særlig spændende, men hun finder sig i det til et vist punkt. Nu holder vi pause ;o)
Hvad gør I?
Tager I til dyrlægen og får det gjort?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At klippe kløer... Hjælp!
  • #2   21. maj 2009 vi tager til dyrlægen med vores, han gør det gratis når man er fast kunde, så det gider vi ikke bruge kræfter på, for jeg er heller ikke god til at klippe dem. Tror måske at hun piber fordi du holder hende og ikke fordi du klipper:-)

• #3   21. maj 2009 Negleklipningen har også her i en periode voldet nogen problemer på grund af en meget kedelig oplevelse hos dyrlægen.

Vi har i dag haft enorm succes ved at få klippet to negle uden hunden gik helt fra hinanden...

Vi har klikkertrænet os lidt til det - hunden er blevet klikket og fodret alene for at have klipperen i nærheden, for at den rører negle, bevæger sig, for at min hånd holder poten samtidig med klipperen - og så videre. Og i dag kom så dagen, hvor det faktisk lykkes at klippe. DET var en sejr.

Med hensyn til hvor der skal klippes. Der er et trick - pres tåen nedad, og træk en lige linie fra trædepuden mod neglen. Her skal klippet gå.

En illustration viser det nogenlunde, så kig på denne side: (link fjernet)

• #4   21. maj 2009 Kender det alt for godt.... Jeg kan heller ikke klippe kløer på mine..*S*
    Jeg får dem tjekket/klippet når de bliver vaccineret og det har indti nu været nok for mine.
    Ellers ville jeg nok vælge at ringe til en hundsalon og få dem til at gøre det, hvis det blev nødvendigt.

• #5   21. maj 2009 jeg har sådan en neglesliber maskine ... jeg er nemlig også skrækslagen for at klippe for langt

• #6   21. maj 2009 Måske er din hund lidt sart og piber uden du er tæt på nerven og blodåren?? Klip lidt ad gangen. Hold saksen lidt skævt og klip ført en bid e den ene side og så i den anden og så videre til du kan begylde at se, at der bliver lidt blødt i midten.

Sørg for at have en ordentlig og skarp negleklipper ! ! ! Hvis den er lille og/eller sløv maser den negler i stedet for at klippe og det gør ondt.

Der er desuden kommet en ny saks, som giver tegn til, hvor langt du kan klippe - ved ikke om den er god.

http://www.ostrand.dk/shop/productinfo.asp?id=104%2D200

Og ja... ellers er det afsted til dyrlægen :o)

• #7   21. maj 2009 http://www.canis.dk/gensider.php?gid=96

viser hvad CH skriver om :o)

• #8   21. maj 2009 ... og så er det en god idé at have Klip-Stop fra KW i nærheden, så det ikke sviner over det hele, hvis man klipper for langt :o)

• #9   21. maj 2009 Lige præcis, Marianne ;o)

Man skal bare forberede sig på, at det tager lidt tid at få en hund, der HELT spasser ud til at få klippet negle på denne måde.

Til gengæld er det ikke traumatisk for den.

• #10   21. maj 2009 En god idé er at klippe en eller to negle hver aften, når man sidder og slapper af og hygger. Bare et lille klip og så et par godbidder. Så vænnes hunden stille og roligt til det :o)

• #11   21. maj 2009 og husk hvis de har været for lange i en lang periode, så kan nerven vokse længere ud i kloen, men ellers bare gør som de andre siger.
    Min tæve kan også finde på at pive en gang imellem, men jeg ved hvor jeg skal klippe til, så ved det bare er pjat, de første gange hun gjorde det da slap jeg jo...

Min svigermors ene hund har næsten lige været ved dyrlægen, i narkose for at få klippet og brændt klor, da hun er virkelig angst for at få dem klippet, så de har været alt for lange længe og nerverne var derfor vokset langt ud i kloen

• #12   21. maj 2009 stavefejl er vel gratis på en helligdag smiley

• #14   21. maj 2009 vores har heller ikke rigtig behov for at få dem klippet, men jeg tager jævnligt bare en mm eller to, for at de er vant til det, hvis det pludselig skulle blive nødvendigt.

Kommentér på:
At klippe kløer... Hjælp!

Annonce