{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
818 visninger | Oprettet:

Klippe kløer. {{forumTopicSubject}}

Da Luna var lille og hun skulle have klippe kløer anden gang (første gang fik hun hos dyrlægen), valgte jeg at tage til en hundefrisør og få det gjort fordi jeg ville give hende en god oplevelse = Altså være sikker på det blev gjort ordentligt og uden det gjorde ondt på hende.
Det skulle jeg så aldrig have gjort, hun klippede den ene negl så langt ned så Luna simpelthen skreg i smerte, og blodet fossede ud.
Siden da har jeg valgt selv at ville klippe dem, men hun er simpelthen skrækslagen. Hun hyperventilere næsten og suser rundt. Trækker benet til sig, og ser bedende på mig, om ikke godt jeg vil holde op.

Vi tager stille og roligt en negl af gangen, og klipper kun et lille stykke. Jeg roser hende, og prøver så igen, men samme reaktion ved næste negl.

Hun er ikke bange for negleklipperen. Hun vil rigtigt gerne have nulret tæer og siger aldrig noget når jeg ellers rører ved hendes kløer.
Men når saksen rører hendes negl panikker hun fuldstændig.

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Er ikke interesseret i at skulle have hende bedøvet hver gang.

Hjælp mig med nogle gode ideer.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klippe kløer.
  • #1   9. sep 2008 altså nu lucky 1 år og han har aldirg fået klippet negle, tror han selv slider dem på astfaldten ,

• #2   9. sep 2008 Det gør Luna ikke. Hendes kløer bliver meget lange, og det klikker når hun går. Vi går meget sjældent på asfalt, så hun får dem ikke slidt på den måde.

• #3   9. sep 2008 hmm tja altså man kan jo sagten klippe dem selv , kan i ikke få hende til at fukosere på noget andet og så når hun tager det pænt give hende rigtig meget ros , vi havde også en som var meget angst for at få klippet negle , men vi afledte hende med legetøj mad ovs, så hun ikke rigtig opdagede det

• #5   9. sep 2008 der er ikke meget andet at gøre end at øve det med hende, gøre det til en så hverdagsagtig ting som det at få nuldret tæer og så bekræft med din krop og stemme, at det er ganske ufarligt - uanset hvordan hunden reagerer.

Min hund kan ikke specielt godt lide det, han bliver bedt om at ligge stille, men ligger så og ryster og er meget led ved situationen (bliver dog liggende).
    - Jeg klipper som om det er det mest naturlige og roser så hunden bagefter =)

• #6   9. sep 2008 Alt det i foreslår er det som jeg gør.
    Hun vil gerne have at jeg rører og nuler ved hendes negle og poter. Det nyder hun. Det er så snart den klipper rører hendes negl hun panikker. Jeg prøver at være helt rolig, og roser hende hver gang vi har fået taget en negl.

• #7   9. sep 2008 Ronni får klippet kløer, når han snorksover. Har du prøvet det?

• #8   9. sep 2008 Sarah D: Nej det har jeg ikke. Men ved bare hun vil flyve op med det samme. Men det er da et forsøg værd.

• #9   9. sep 2008 Jeg gør det om aftenen, når han er allermest træt. Men nu har Ronni også et stort sovehjerte, så når han sover, så sover han smiley

• #10   9. sep 2008 zera har fået en skræk efter jeg klippede en for kort, og det begyndte at bløde, så nu bryder hun sig ikke om det mere.
    Jeg nuldrer hendes poter når hun slapper af på sofaen, og klipper dem når hun sover...G
    Så er der ligesom ikke rigtigt noget at rafle om...G

• #11   10. sep 2008 prøv og træne at du bare rører neglen med saksen, ikke noget med at klippe. En negl af gangen til hun finder sig i det, masser af ros og godbider når hun vil lade dig røre neglen smiley

Kommentér på:
Klippe kløer.

Annonce