1.562 visninger
|
Oprettet:
Klippe kløer ved dyrlæge {{forumTopicSubject}}
Jeg syntes at flere herinde har skrevet at de kan få klippet klør gratis ved dyrlægen..
Ladys kløer trænger til at blive klippet igen, og forhørte lige den dyrlæge tæt på os om de tager noget for det...og det gør de, næsten 130 kr...
Så nu vil jeg lige prøve at høre den anden dyrlæge jeg har brugt mest til de andre dyr, om de tager betaling for lige at klippe kløer.
Jeg har aldrig prøvet det før selv, så ville være mest tryg ved at få en dyrlæge til det, men giver dælme ikke 130 kr for det, så må jeg bare prøve selv..
Hvor får i klippet kløer hvis det er ved dyrlæge ?
Og pris ?
jan 2013
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 486
jun 2013
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 133
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
jul 2009
Følger: 20 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 3.295
Du kan vel ikke forvente at få noget helt gratis, det er jo noget andet, hvis man fx får klippet negle, når man er hos dyrlægen i andet ærinde.
jun 2011
Følger: 131 Følgere: 120 Hunde: 6 Emner: 140 Svar: 2.343
er det fordi du er utryg ved at gøre det selv ? Man kan få så mange smarte nye ting til det, sådan en sliber, og de helt dyre negleklippere hvor du umuligt kan klippe forkert. der er stopper på ellers har du så ikke en der tit kommer hos dig og vuf, som evt kan gøre det?
jan 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 384
sep 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 298 Svar: 1.983
Jeg syntes 130 er dyrt, for nogle negle, men det er nok bare mig der er nærig.
Nej dem med hund får deres klippet til tjek ved dyrlæge, så ingen hjælp der.
Altså jeg klipper neglene på alle mine marsvin, men det er jo ikke helt det samme...
Har hørt at neglen på hunden kan flække hvis man klipper forkert
maj 2008
Følger: 130 Følgere: 128 Hunde: 1 Emner: 1.425 Svar: 17.873
Jeg ved ikke om man kan få klippekort.
Dina får klippet negle hos dyrlægen, når vildtkløerne skal klippes. Det kan jeg nemlig ikke selv. De har begge været flækket, og vokser helt forkert og er både krumme og tykke.
Dvs, jeg kan faktisk godt klippe dem, men dyrlægen er meget bedre til det, end jeg.
Hvis jeg skal gøre det, så spræller og skriger hun som om hendes sidste time er kommet, men hos dyrlægen står hun helt stille.
De almindelige kløer er der ikke problemer med. Heldigvis, for de skal klippes hver tredie uge. Så det er rart at jeg selv kan klippe dem.
Vildtkløerne bliver klippet ca hver anden måned. Enten ved tidsbestilling, eller hvis jeg alligevel skal derover med hende til vaccination eller lignende.
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 4.357
sep 2013
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 6
dec 2004
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 14 Svar: 157
aug 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 211
feb 2010
Følger: 12 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 38 Svar: 613
jul 2010
Følger: 35 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 49 Svar: 1.003
Men tror sagtens du selv kan. Jeg plejer at trykke under foden, så kloen bliver skubbet frem, så man bedre kan se.
Lidt svært at forklare, men der må være nogle film om det på nettet. Og hvis bare du tager lidt ad gangen, skal det nok gå helt fint.
Jeg brugte selv dyrlæge i starten med min første hund, men det var også omkring de 150 kroner per gang, og jeg kan normalt godt li at ta lidt ad gangen måske en gang om måneden. Så det kunne slet ikke betale sig. Dyrlægen kom desuden til at klippe for langt op en gang (sidste gang ), hvorefter jeg satte mig for at gøre det selv fremover. Det er ikke så svært, som man tror.
Held og lykke med det
Klippe kløer ved dyrlæge