{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.562 visninger | Oprettet:

Klippe kløer ved dyrlæge {{forumTopicSubject}}

Jeg syntes at flere herinde har skrevet at de kan få klippet klør gratis ved dyrlægen..
Ladys kløer trænger til at blive klippet igen, og forhørte lige den dyrlæge tæt på os om de tager noget for det...og det gør de, næsten 130 kr...
Så nu vil jeg lige prøve at høre den anden dyrlæge jeg har brugt mest til de andre dyr, om de tager betaling for lige at klippe kløer.

Jeg har aldrig prøvet det før selv, så ville være mest tryg ved at få en dyrlæge til det, men giver dælme ikke 130 kr for det, så må jeg bare prøve selv..

Hvor får i klippet kløer hvis det er ved dyrlæge ?
Og pris ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klippe kløer ved dyrlæge
  • #1   10. okt 2013 Altså min dyrlæge plejer lige at tjekke klør når jeg har været inde til årlig vaccine med min gamle hund og har klippet dem efter behov og så klippede hans Chokos da hun havde gipsben fordi de jo ikke blev slidt så meget. Han har ikke taget noget for det, men det er nok fordi jeg ikke kom for kun at få klippet hundens negle. Han sætter jo en tid af til jer så det er vel egentligt mest en plads i hans skema i betaler for smiley

• L H
    L H Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 133
    #2   10. okt 2013 Har din dyrlæge ikke klo-klip abonnement? Det er der i hvert fald mange der har. SÅ betaler man for et helt år hvor man kan få klippet negle alle de gange det er nødvendigt smiley

• #4   10. okt 2013 Har du ikke en ven der kan gøre det? Jeg klipper kløer for en del hunde, hvor ejeren ikke bryder sig om at gøre det selv. Det er fjollet de skal bruge penge på at få det gjort :b

• #5   10. okt 2013 Jeg har også et klippeabonnement hos dyrlægen, mener jeg betaler 250 kr. om året, så må vi komme så tit det er nødvendigt, og det er tit med 4 maltesere.
    Du kan vel ikke forvente at få noget helt gratis, det er jo noget andet, hvis man fx får klippet negle, når man er hos dyrlægen i andet ærinde.

• #6   10. okt 2013 jeg får klippet til sundhedstjek hvis hun synes de trænger, ellers gør jeg det selv. smiley de fleste hunde frisører her oppe tager 50-90 kr for det. Mens dyrelægen tager 100 hvis ikke det er i forbindelse med en konsultation smiley

er det fordi du er utryg ved at gøre det selv ? Man kan få så mange smarte nye ting til det, sådan en sliber, og de helt dyre negleklippere hvor du umuligt kan klippe forkert. der er stopper på smiley ellers har du så ikke en der tit kommer hos dig og vuf, som evt kan gøre det?

• #7   10. okt 2013 Min hunds bliver tjekket ved dyrlægen ved den årlige vaccine. Men han er rigtig god til at slide dem selv. Har en enkelt gang eller 2 måtte file hans bjørneklo fordi den var blevet så pokkers skarp. Han bruger sine poter som hænder og griber fat om ting med dem, og hvis man er lidt uheldigt i "gi pote" eller andet så gør det så pokkers ondt. Men det er heldigvis ikke noget der har været behov for særlig tit

• #8   10. okt 2013 Ja, jeg er utryg ved det, har aldrig klippet kløer før, de sidste 2 gange har været ved dyrlæge, men de vokser hurtigt, så de trænger allerede igen.
    Jeg syntes 130 er dyrt, for nogle negle, men det er nok bare mig der er nærig.
    Nej dem med hund får deres klippet til tjek ved dyrlæge, så ingen hjælp der.

Altså jeg klipper neglene på alle mine marsvin, men det er jo ikke helt det samme...
    Har hørt at neglen på hunden kan flække hvis man klipper forkert smiley

• #10   10. okt 2013 Hos min dyrlæge koster det 75,- kr at få klippet negle på hunden.
    Jeg ved ikke om man kan få klippekort.

Dina får klippet negle hos dyrlægen, når vildtkløerne skal klippes. Det kan jeg nemlig ikke selv. De har begge været flækket, og vokser helt forkert og er både krumme og tykke.
    Dvs, jeg kan faktisk godt klippe dem, men dyrlægen er meget bedre til det, end jeg.
    Hvis jeg skal gøre det, så spræller og skriger hun som om hendes sidste time er kommet, men hos dyrlægen står hun helt stille.
    De almindelige kløer er der ikke problemer med. Heldigvis, for de skal klippes hver tredie uge. Så det er rart at jeg selv kan klippe dem.
    Vildtkløerne bliver klippet ca hver anden måned. Enten ved tidsbestilling, eller hvis jeg alligevel skal derover med hende til vaccination eller lignende.

• #11   10. okt 2013 Når du kan med marsvinene så tror jeg også nemt du kan på Lady. Du kan evt. bare tage lidt ad gangen så der ikke er så stor risiko for at komme for langt ind.

• Freja K
    Freja K Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 6
    #12   10. okt 2013 $ Lusen $ HG's Border Patrol! Hvor i Herning er det at det koster 50?? et ville jeg gerne hører lidt mere her du muligvis et link til en hjemme side??

• #13   10. okt 2013 Hos vores dyrlæge, koster det 50 kr. smiley

• #14   10. okt 2013 Jeg så et par film på youtupe om hvordan man gør, hvordan man kan tage lidt af gangen og så se på klipfladen og man nærmer sig nerven, da der er sådan en blødt område med anderledes struktur op til.. det var god undervisning smiley

• #15   10. okt 2013 Jeg har et årskort til kloklip hos Aalborg Dyrehospital - det koster kr. 299.- så må du komme så ofte, du ønsker.

• #16   11. okt 2013 Havde gerne hjulpet dig, hvis vi boede tættere på hinanden.
    Men tror sagtens du selv kan. Jeg plejer at trykke under foden, så kloen bliver skubbet frem, så man bedre kan se.
    Lidt svært at forklare, men der må være nogle film om det på nettet. Og hvis bare du tager lidt ad gangen, skal det nok gå helt fint.
    Jeg brugte selv dyrlæge i starten med min første hund, men det var også omkring de 150 kroner per gang, og jeg kan normalt godt li at ta lidt ad gangen måske en gang om måneden. Så det kunne slet ikke betale sig. Dyrlægen kom desuden til at klippe for langt op en gang (sidste gang ), hvorefter jeg satte mig for at gøre det selv fremover. Det er ikke så svært, som man tror.

Held og lykke med det smiley

Kommentér på:
Klippe kløer ved dyrlæge

Annonce