{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.126 visninger | Oprettet:

9000 kr for SBT :-O {{forumTopicSubject}}

Forrige år havde nogen på vores vej Staffordshire Bullterrier hvalpe til salg. Uden tavle til 7000 kr..
Tænkte "Damn, det var dyrt" men tænkte samtidigt at der er så få af dem så folk er villige til at give den høje pris..

Har selv givet mange penge for min blandingsbastard fordi at det var hende jeg ville ha' og så skulle penge ikke komme i vejen *G*

Men nu har SBT'en fået hvalpe igen og denne gang koster de 9000 kr !!! Og der er kun en enkelt der ikke er solgt..
Det er jo fuldstændigt sindsygt....

Koster en SBT med tavle ikke 10.000 ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  9000 kr for SBT :-O
  • #1   11. maj 2009 Det er jo helt vanvittigt!

    Men den er også gået hen og blevet mere og mere populær, ligesom AST'en pludselig blev det. Så skal der nok være nogle som lugter penge og begynder at 'avle' løs.


  • #2   11. maj 2009 Hvorfor tage 4000 kr. hvis man kan få 9000 kr.

    Hvis du, som du skriver, har betalt mange penge for din blandingshund, må du have et bedre indblik i hvad der får folk til at betale overpris, end jeg har.



  • #3   11. maj 2009 Tja, man tager jo hvad man kan få andre til at give. Men hvad det er man har bildt folk ind at de får for de penge gad jeg virkeligt godt vide.

  • #4   11. maj 2009 Hmm, det er vel ikke bedre end den amstaff til 8999 på dba. Der står intet om tavle eller noget, og synes også den ligner et eller andet den ikke burde være, men er lidt i tvivl. Synes det er vildt at folk kan finde på at tage så mange penge for en hund uden tavle, når man kan købe en med tavle til næsten samme pris. Hmhm, hvad skal med dog vælge? Den uden eller den med?

  • #5   11. maj 2009 kan måske se formålet med muskelhunde .men alle mulige andre racer ser jeg det ikke som et must at skulle tage en med stamtavle ..
    feks labrador -eller griffon
    det betyder kun noget hvis man skal bruge den til noget og det skal de fleste ikke .
    så man vælger vel der hvor man kan se begge forældre osv med eller uden tavle .
    men man ved også man løber en rici hvis dyrene ikke er testet for lidelser .
    om folk vil betale 9000kr for en hund når der kan købes til 10-12 oookr andet sted og ik gør det kan jo betyde flere ting .
    måske kan de ikke lide de mennesker eller de forældre dyr til trods for tavlen eller måske falder hvalpene ik i deres smag .



  • #6   11. maj 2009 Jeg kan nu godt lide at kende min hunds ophav, kunne finde information der fortæller mig hvorfor hun er som hun er, kunne se ligheder mellem hende og anden familie.

    Og det er selvom hun ikke skal bruges til noget som helst andet end at være min gode ven.

    Jeg kan godt lide at jeg kan undersøge og finde informationer om min kommende hund, længe inden den ser dagens lys. At jeg kan vælge til og fra på baggrund af det som tavlen fortæller mig.

    Sagt med andre ord, så mener jeg det er noget sludder du skriver Linda.
    De ting jeg har skrevet her, ser jeg ikke som noget kun "muskelhunde-ejere" bør interesserer sig for, men desværre er det da ofte dem der ikke ineresserer sig for ret meget andet end hvor bred deres kommende hund vil være som voksen.


  • #7   11. maj 2009 Tja Linda...du får som oftest hvad du betaler for - Særligt i forbindelse med de blandinger af SBT'er og AST'er du kan købe i DK og man behøver jo ikke at bruge sin hund med stamtavle til udstillinger.

    Se det i stedet som en investering. En sikkerhed for dit køb.

    I Danmark har AST'en fx en lang 'strengere' avlsgodkendelsesproces end andre steder i verden. Netop fordi mange kenneler i DK ønsker, at gøre det bedste for racen. Derfor tester mange også for Ataxia, selvom dette ikke er noget der er påbudt, men fordi man ønsker at det man avler på er i orden både både fysisk og psykisk.

    Derudover ved jeg også at man hos SBT'erne er begyndt at afholde mentaltest - Selvom dette IKKE er et must for en avlsgodkendelse, men det er igen fordi det er nogle mennesker som ønsker det gode for racerne og ønsker at fremtiden for disse hunde skal være lys og derved forsøger at gøre deres bedste for at kommende hvalpeejere får nogle mentalt og fysisk sunde og raske hunde, som de kan dele deres liv med i mange år fremover.


  • #8   11. maj 2009 ja jeg ved det godt men det var mere som svar til den som startet tråden .
    jeg skriver også at når man vælger tavlen fra løber man også en rici hvis man ikke kender familiedyrene og de evt har en tavle .eller lign .
    ved godt mange herinde er for tavler og det helt fint men der er også mange som er ligeglad med dem og ik ser på dem .


  • #10   11. maj 2009 Godt nok spøjst at man ikke vælger at få tavlen til de ekstra få ører!! Det forstår jeg slet slet ikke.

  • #11   11. maj 2009 Fancy Gaia -
    Nå det er dig derinde smiley

    Coqito -
    Nej lige netop de her avler ikke løs. Tæven fik et kuld og der er nu gået 2 år og først nu har hun fået et kuld til.. Og de har det super hvalpene.
    Jeg vidste at den havde fået hvalpe, mødte ejer og den 14 dage inden terminen på hvalpene. Men det var min bror der sagde at de nu kostede 9000 kr ..

    Mie og grækeren -
    Jo jeg har et indblik i det at handle når der er 'udbud og eftersspørgsel' på en race/type hund..
    Men synes stadigvæk at lige denne pris der er SÅ tæt på tavlepris er vild smiley

    Jeg ser nu ikke selv tavle som et absolut must.. Er glad for min bastard, men når jeg f.eks engang skal ha' Rottweiler igen så skal det være med tavle.. Men det er mest fordi at jeg gerne vil vide hvad jeg får nu det handler om den type hund..
    Synes at det er synd at Amstaff er blevet udvandet til så mange forskellige mere eller mindre heldige "repræsentanter" af racen...

    Tror i at AST'en kunne blive lige så meget en landeplage som AST'en er blevet det ?
    Der er jo ikke særligt mange i øjeblikket.


  • #12   11. maj 2009 Du mener Sbt'en som AST'en ik? ;O) og ikke AST'en som AST'en som du skriver smiley

  • #13   11. maj 2009 *Gg* .... Jo ville bare lige gøre forvirringen totalt..

    "Tror i at SBT'en bliver en landeplage som AST'en er blevet" .. SÅDAN !


  • #14   11. maj 2009 er den ikke allerede det smiley

    Er som om at folk der har haft, eller har en AST har fundet ud af at de er mindre og nemmere at have med at gøre og ja til klaphattene, ja så er de lige så stærke smiley

    Og synes man er begyndt at se mange blandinger med Sbt'en DESVÆRRE....

    Men sådan er det jo desværre med de racer....

    Og udbud og efterspørgelse, ja sådan hænger det sammen, men synes nu ikke det er problemet her for der er da masser af SBT'er med tavle her for tiden, så må godt nok være DK's støreste fjolser der har givet 9000 for deres hvalpe, damm, men uhyggeligt at der findes så dumme mennesker i DK smiley


  • #15   11. maj 2009 "så må godt nok være DK's støreste fjolser der har givet 9000 for deres hvalpe, damm, men uhyggeligt at der findes så dumme mennesker i DK :)"
    Er helt enig med dig Jesper! smiley


  • #16   11. maj 2009 ja hvis der ikke fandtes så dumme mennesker ja så var der nok ingen handel med den slags hunde til de syge priser..

    Sådanne folk er sku ikke andet end nogen der parre for pengenes skyld, kna godt være de kun har lavet et kuld før, men stadig 9000 uden tavle, totalt oven i hovedet...

    Men igen som jeg skriver der er åbenbart snot dumme folk nok, til at få dem solgt!!!!

    Sørgeligt...


Kommentér på:
9000 kr for SBT :-O

Annonce