{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
555 visninger | Oprettet:

Når der kommer gæster..... spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Vi har et problem med at aslan bliver meget vild og overgearet når der kommer gæster. Er det mennesker som tit kommer her er problemet ikke så stort. Men for mange mennesker er det meget overvældende at en stor hund bliver så vild og glad. Han kan slet ikke falde ned igen og kredser konstant om gæsterne.

Overvejer en hundepsykolog til at hjælpe mig men er der ellers nogen som har en god metode?

Maria

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når der kommer gæster..... spørgsmål
  • #2   8. maj 2009 hvordan har du trænet det indtil videre?

• #3   10. maj 2009 Undskyld mine manglende indlæg men har ikke været på nettet.

Jakobsen: Når vi går tur ved han godt han ikke må hilse på hunde og mennesker før jeg giver lov.

Nina: Jamen han reagerer ikke så godt på skæld ud, så jeg prøver også at lade være med at hidse situationen mere op ved at skælde ud og selv blive frustreret. JEg beder som regel gæsterne om at vende ryggen til ham når han hopper op eller bliver vild omkring dem mens de siger et bestemt nej. Vi øver også meget når vi selv kommer hjem at han skal sitte og være rolig før vi giver ham opmærksomhed.

Lars og Mie: når vi gør dette (han har sit eget "værelse" hvor der er en gitterdør for til når han er alene) så bliver han mere ophidset og gør og stresser...

• #4   11. maj 2009 Maria P.

Har han lært hvad nej betyder.

• #5   11. maj 2009 Anton S: Ja selvfølgelig har han det...

• #6   11. maj 2009 Jeg ville lukke hunden fuldstændig væk, så han overhovedet ikke er involveret i at modtage gæsterne.

Den stress og det adrenalin sådan en modtagelse får ind i en hund med den adfærd holder længe og får hunden til at være urolig.

Så jeg ville starte træningen som sagt ved at lukke hunden helt væk inden gæsterne kommer - og efter noget tid introducere hunden kort, når alt er faldet til ro, gæsterne sidder ned og hverken de eller I bevæger jer rundt.

• #7   11. maj 2009 CH: ja jeg har overvejet at lukke ham ud i haven med en bold med godbidder i så han er godt stimuleret når han så kommer ind? tror du det kunne fungere?

• #8   11. maj 2009 Hvis han kan være derude og være fuldstændig stressfri.

Han skal beskæftige sig med noget, der er fuldstændig uden nogen former for adrenalinfremmende ;o)

Jeg tvivler på, at stimulans og aktivering vil fjerne dette problem. At tage stressen ud af situation tror jeg til gengæld vil.

• #9   11. maj 2009 min havde det på samme måde i starten, kan desværre ikke fortælle hvad jeg gjorde, men når han blev for vild blev han sendt i sin kurv, der lå han så x antal min så kom han hen igen, og var han rolig fik han lov til at snakke, hvis ikke, jamen så var det kurven igen, kan være rent held, men han er mere rolig nu

Kommentér på:
Når der kommer gæster..... spørgsmål

Annonce