{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
719 visninger | Oprettet:

Når der kommer gæster {{forumTopicSubject}}

Har tit tænkt på en ting..
Mange gæster er utilfredse med at komme i et hjem, hvor der er en MEGET glad hund..
Er i også ude for det? - og hvor det faktisk tit er gæsterne der gør noget forkert, eller handler forkert, og ikke hunden.

Og så et andet spørgsmål.. Hvordan fanger i hundens opmærksomhed og får den til at lystre, uanset hvor glad eller over-gearet den er? For hvis der findes sådan et trick, vil jeg meget gerne høre det ;o)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når der kommer gæster
  • #1   18. okt 2007 Jeg får mine gæster til at ignorere hunden, dvs jeg nu har en hund der ikke reagerer voldsomt hvis der bliver banket på dørn eller der kommer folk ind. men hvis folk virker vilde og overgearet og hilser på hunden med høje skingre stemmer så bliver han også vild.

• #2   18. okt 2007 * Vivi good girls go to heaven--> *, Min hund er MEGET kontakt søgende, og har meget svært ved at falde ned til jorden igen, af bare glæde.
    Og synes sjældent at gæsterne gider gøre en indsats og ignorere hunden..
    virkeligt irriterende.

• #3   18. okt 2007 Så må du puste dig lidt op ;-D
    Alle som kender mig ville aldrig kalde min hund for en kamphund, men hellere end gerne kalde mig for en pitbull *lol* mit hjem mine regler sådan er det. Fatter folk ikke hvordan min hund skal behaldles så skal de ikke komme hos mig, længere er den ikke

• #4   18. okt 2007 * Vivi good girls go to heaven--> *, Griner.
    Er helt enig..
    Der er intet værre, end de typer der kun kan se at deres metoder er de rigtige, og nægter at bruge andre's, selvom de ikke er i eget hjem. Suk altså

• #5   18. okt 2007 Hjemme hos os er det hundene der ska være der og gæsterne der må være der.. så li så vel som vores gæster hilser på os.. hilser de os på hundene.. og så snart de har fået sagt hej holder de op med at vimse og begynder at slappe af..

• #6   18. okt 2007 Nogen idéer til at få hunden til at lystre når den er overglad eller gearet op? smiley
    Dér kan jeg ha utroligt svært ved at fange hunden's opmærksomhed.. Og det må da kunne lade sig gøre :o) Med rette metoder.

• #7   18. okt 2007 Heidi H, Lyder dejligt...
    Simba kan være ufatteligt længe om at slappe af, når der er gæster..

• #8   18. okt 2007 Jeg har 4 hunde der er rigtig gode til at gejle hinanden op.. men når de først er blevet hilst på har de fået det de ville opnå.. og så falder de til ro.. vi er ret enige om herhjemme at hundene bor her til daglig.. det gør gæsterne ik.. så derfor er det da rimeligt de os blir hilst på.. :))

• #9   18. okt 2007 Hmm hav evt et marvben liggende i fryseren fyldt op med leverposteg og giv han det at hygge sig med når der kommer gæster

• #10   18. okt 2007 Jeg går ud fra filisofien at føreren bestemmer hvem der kommer i hjemmet og det derfor ikke er op til hunden at hilse og lukke folk ind i huset.

• #11   18. okt 2007 slåfejl er gratis her om natten ;-D

• #12   18. okt 2007 Heidi H, Er helt enig..
    Men er begyndt at tro at Simba har nemt til stress.. for selvom der blir hilst osv, render han forvirret rundt, som om der skal ske et eller andet..
    Han kan ikke rigtigt falde til ro :S

• #13   18. okt 2007 at vores gæster hilser på hunden når de kommer på besøg har da ik noget med fører at gøre.. det er os hundens hjem.. ik gæsternes..

• #14   18. okt 2007 * Vivi good girls go to heaven--> *
    , Griner ja helt bestemt..

Og hvis der pludseligt kommer sådan en ghjk54ygfcfgrhju - tekst herfra, er jeg faldet i søvn over tastaturet.. smiley

• #15   18. okt 2007 er det tit du får gæster..?? ik fordi det vel har så meget at si, men det er jo spændende når der kommer gæster.. det er noget nyt.. og han er jo bare lille baby endnu..

• #16   18. okt 2007 *lol*

Men det gode ved hundeopdragelse er at der ingen direkte facisliste er som vi kan kigge af på, der findes ganske enkle retningslinier og derfra kan man forme sin hund. Vi er alle forskellige og heldigvis for det.

Min hundeopdragelse har virket på min hund men derved er det ikke sagt den vil virke på en andens hund, jeg kan kun fortælle hvad jeg har gjort for at få en af dk´s mest afbalancerede ast!

• #17   18. okt 2007 Heidi H, det er lidt forskelligt.. min. 1 gang om ugen.
    max. 4 gange om ugen ;o)

Ja det er rigtigt.. Men ville sku være rart hvis der var nogle gode trick's til at rette opmærksomheden over på mor her, uanset hvor over-gearet han så var ;o)

Og alle har sku så travlt med at han er FOR glad.
    *G*

• #18   18. okt 2007 Nej det er både godt og ondt at alle hunde er forskellige.. det ville da være nemmere hvis der bare var en facitliste man ku kigge.. :)) Men det ville da os bli en smule kedeligt at ha hund hvis alle var helt ens.. :))

• #19   18. okt 2007 ku være man sku læse en masse hunde psykologi smiley
    Faktisk ret interessant.

• #20   18. okt 2007 Kan anbefale Jan Fennel - hundelytteren!!!!!

• #21   18. okt 2007 * Vivi good girls go to heaven--> *, Cool :o) takker.
    Griner - står der noget om over-glade hunde? ;D

• #22   18. okt 2007 Ej nu må det være sengetid..
    Nat nat folkens ;o)

• #23   18. okt 2007 For at undgå nogen form for ballade, ryger hunden i hundegården.. så kommer hverken gæster eller hund tilskade.

• #24   18. okt 2007 Laura går også fuldstændig i spagat når der kommer nogen.... Jeg vil gerne ha' at hun skal kunne fungere normalt selvom at der kommer gæster, men indtil videre er det ikke lykkedes.. Men hun er også stadig en lille ivrig hvalp..
    Senest er hun begyndt at tisse når der kommer nogen....

Så et hundeprogram engang med en der havde en Lab der gik FULDSTÆNDIGT amok i VILD glædesrus når der kom nogen.. Og ikke bare normalt.. Helt amok...

De gjorde så sådan at terapeuten kom og bankede på og døren blev åbnet og hunden gik bananas som sædvanligt. Så stod terapeuten og ejer og lod som at at de snakkede, mens de slet ikke rørte sig ud af stedet og ignorerede hunden totalt, indtil at den bare stod og kiggede på dem... Det tog nok 2-3 minutter....
    Han sagde så et kort hej til den og så var det overstået...
    Det lyder så nemt, men det handler også om at få gæsterne til at være med på den og ikke hvine og sige heiiiii til hunden....

Herhjemme kommer der ikke så tit gæster, vi tager mere ud så vi får ikke øvet det så meget..
    Og når der så endelig kommer 3-4 gæster så får man aldrig lige sagt inden at de skal være prøveklude...

Så det ender med at Laura danser rundt som sædvanligt og så ryger ud i køkkenet lidt og kommer ind efter 10-15 minutter ( hvilket jeg havde svoret aldrig skulle ske når jeg fik min egen hund *G* )

Men det værste man kan gøre er at stå og råbe ROLIG til hunden og skælde den ud....
    Der er flere i min omgangskreds der har store ivrige 'havehunde' og hver gang vi er på besøg er det det samme smiley

• #25   18. okt 2007 Her er det meget forskelligt hvordan jeg takler det........Det kommer helt an på hvem der kommer.

Er det hundevenner, ja så ved jeg de selv kan sætte grænser,og jeg ved det er efter samme metoder som jeg bruger.

Er det gæster der intet ved, er lidt usikre eller gangbesværet, så sidder hundene i stuen bag børnegitter mens folk kommer ind.

De hilser lige pænt over gitteret, og så går der ellers lidt tid med at få overtøj og sko af.

Den tid er nok til de begge er faldet meget ned på jorden, for de har jo fået deres klap på hovedet da folk kom ind.

Er de helt oppe og ringe en dag, ryger der en lille håndfuld godbidder ned i "bunden" af stuen når jeg går ind først.

Der er ingen gæster her der er mere spændende end at søge godbidder, så det trik er yderst virkningsfuldt ;o))

• #26   18. okt 2007 Stine P, Det lyder til du er i samme situation som mig *G*

• #27   18. okt 2007 Pia - Ja, bortset fra at Laura ikke er særlig stor. Og så har jeg ikke været så god til at være konsekvent..
    Har altid været vant til meget store hunde og hun er jo 'bare en lille hund'...
    Flot Stine *G*

• #28   20. okt 2007 Her reagere Balder forskelligt på gæster..

Går de bare ind med det samme hopper han ikke op, men vimser selvfølglig rundt og gør sig til. Men bliver de stående udenfor døren - Ja så skal jeg da love for at de får skæld ud, og så snart døren bliver åbnet hopper han op og er fuldstændig vild efter at hilse på dem.... Mærkelig hund

Kommentér på:
Når der kommer gæster

Annonce