{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
336 visninger | Oprettet:

Ang. hunde uden mærkning. {{forumTopicSubject}}

Min far og mig kom til at snakke om hunde uden nogen form for mærkning, her til aften.
Han siger at dyrlægen har ret til at aflive hunde de får ind, der ikke har nogen mærkning. Jeg mener at de selvfølgelig skal lede efter ejeren.
Jeg mener at jeg har set i avisen nogle gange at dyrlæger leder efter dyrs ejere. Der står at de skal henvende sig inden en vis dato, derefter bliver dyret aflivet.
Hvad mener i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang. hunde uden mærkning.
  • #1   12. feb 2006 Hvorfor skriver de det så i avisen. Er det kun for at få ejeren til at tage sig sammen måske.

  • #2   12. feb 2006 3 dage efter offentliggørelse af den optagede hund, må den aflives. Det er jeg sikker på.

  • #3   12. feb 2006 Det siger jeg vidre til far. Også vil jeg prøve og undersøge det lidt nærmere. Bare for at se hvem der har 100% ret.

  • #4   12. feb 2006 Internater afliver vist ikke. De har en dyrlæge tilknyttet.

  • #5   12. feb 2006 Det er vist lidt forskelligt fra sted til sted. I områder med internater indbringes herreløse hunde hertil, er der intet internat, placeres hunden hos den lokale dyrlæge/dyrehospital.

    Kan hunden ikke identificeres, afventer man i første omgang at ejeren efterlyser den. Ringer han/hun til politiet f.eks., vil de vide hvor hunden befinder sig og henvise ejeren dertil.

    Sker der ikke noget i løbet af 'nogle dage', fremlyser man (ofte) hunden i den lokale avis - i Århus er det Århus Stiftstidende. Giver dette heller intet resultat, overdrages hunden til internatet/dyrlægen/dyrehospitalet.

    Dette betyder i praksis, at man nu skal tage stilling til hundens videre skæbne. Er hunden ekstremt gammel, syg eller aggressiv, vil den som oftest blive aflivet hurtigt, da det vil være perspektivløst at forsøge omplacering. Er den derimod omgængelig, rask og ikke alt for gammel ('alt for gammel' kan svinge lidt afhængig af mange faktorer, men sådan ca 8-9 år max), så vil man forsøge at finde et nyt hjem til den.

    Ikke alle dyrlæger/dyrehospitaler tager sig af omplacering og er hunden havnet et sådant sted, vil man typisk forsøge at finde et internat der kan tage den ind. Nogle har faste aftaler med bestemte internater. Men i princippet kan man altså godt komme ud for, at ingen internater har plads, eller mener hunden er egnet til omplacering, og i så fald kan aflivning komme på tale.



  • #6   12. feb 2006 Vil lige tilføje at vi så sent som i fredags fik en sådan herreløs, umærket hund ind fra et dyrehospital.

Kommentér på:
Ang. hunde uden mærkning.

Annonce