{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
912 visninger | Oprettet:

Spørgsmål ang. hunde parker/skove. {{forumTopicSubject}}

Jeg vil gerne vide om der er nogle regler for hunde parker/skove. Jeg har jo selv to store hunde og har ikke helt turde at tage afsted med dem. Har haft nogle dårlige erfaringer med hunde der ikke kunne sammen. Men jeg kan jo ikke garantere for om mine hunde kan med alle. Skal siges har aldrig set at nogen af dem har været aggresive overfor andre hunde. De har begge gået til hvalpetræning osv. Uden problemer. Men er så bange for at der skulle ske noget med nogen. Man kan jo ikke gå ind til en masse andre hunde og være 100 % sikker på at ens hund kan med alle. Kan man?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål ang. hunde parker/skove.
  • #1   4. jan 2009 der er regler om at ens hund skal være venlig over for andre.
    at der så er folk der ikke overholder reglerne er noget andet

• #3   4. jan 2009 Jamen mine har ALDRIG gjort nogen andre hunde noget. Men man kan da aldrig vide sig sikker. Hunde kan jo lige pludselig møde en hund de bare ikke kan med, eller føle sig trængt op i en krog. Så er der jo kun en måde at vise det på. Det er vel lige som os mennesker vi kan jo heller ikke med alle. Vi kan jo bare vælge fra.

• #6   4. jan 2009 Jamen det er jeg ret sikker på jeg kan. Men har oplevet da vi gik til træning en enkelt smutter eller to fordi de rigtig gerne ville lege med en anden hund. Er ikke bange for mine hunde, men at de kan gøre skade på andre. Ikke at jeg tror de vil, men en frygt som de tydeligt kan mærke på mig. Og har trænet det så meget, men stadig frygter jeg det. Og som min kæreste siger det er mig der skaber et problem der ikke er der. Syntes bare der burde være nogle retnings linjer sådanne nogle steder, men kan jo også godt se det ville være svært......

• #7   4. jan 2009 jeg kan kun sige at hvis du mener at du har kontrol over dine hunde jamen så tag afsted til en hundeskov... og så er du erfaringen rigere... du kan aldrig helt undgå at der vil være nogen hunde der bare IKKE kan sammen...

• #10   4. jan 2009 Helt sikkert. Havde et eksempel med min venindes hund i sommers. Har altid set min den ældste hund som lidt en børste. Men i sommers mødte jeg min veninde med hendes hund, og hun sprang ski først på Figo hun hylte og smed sig ned. Det havde jeg ikke regnet med. Og det gentog sig med Carlo. Hvis der havde været ondt skabt i dem ville de vel give tilbage. Venindens hund er meget mindre. Begge mine forsøgte et par gange men jeg stoppede det til sidst turde ikke mere for hendes var godt gal..... Og det skræmmer mig da de har kendt hinanden ALTID

• #13   4. jan 2009 Fordi jeg bor på landet og syntes de må havde et behov for at lege med andre hunde. Vi ser næsten aldrig andre hunde herude. Når så vi endelig møder nogle bliver de så glade at de gøer. Så smutter folk på den anden side. Kan godt forstå dem, men jeg ved jo bedre. Som jeg skrev før har de aldrig gjort nogen noget. Elsker at gøre noget for mine hunde, og hvis det er noget positivt vil jeg gerne. Men får mine tvivl nu hvor jeg har læst jeres svar. Jeg køre meget med dem. Til en lidt større by i ny og næ, går med dem der så de får andre indtryk og tager også i skoven osv.......

• #14   4. jan 2009 Tean Figo

Nej - det kan man selvklart ikke. Og derfor er hundeskove en rigtig dårlig ide. Hvis du gerne vil gamble med dine og andre hundes velfærd, så skal du da bare gå i hundeskove.

Hvad der er af regler, - uskrevne såvel som skrevne, er folk alligevel fløjtende ligeglade med.

Hvis du derimod vil dine hunde det bedste, skaber du faste og stabile relationer.

Ps. Pas på, at slippe to hunde fra samme flok sammen med andre hunde. De to kan, når de bor sammen til daglig, have større tendens til at rotte sig sammen mod andre.

Her kan du også læse mere om hundeskove under artiklen "HUndeskove - mareridt eller eldorado" www.hundeskole.dk

• #15   4. jan 2009 Ja det er dem i Randers jeg havde tænkt mig at bruge. Og det var da en god ide. Tak for det. Havde også ovevejet at starte med en af gangen. For er de der begge to læner de sig meget op af hinanden. Men det er vel også okay. Eller hvad?

• #16   4. jan 2009 Syntes den er svær vil jo bare mine hunde det bedste. Men hold da op en hel masse for og imod der kommer. (0;

• #19   4. jan 2009 Theo: Ja det tror jeg at jeg vil gøre. Ved min tæve er helt sikkert den bedste at starte med. Mine hvalp har ikke haft så meget omgang med andre hunde som tæven. Ved bare han støtter sig meget op af tæven. En anden ting er jeg ville ALDRIG tage derud alene med begge hunde de er stærke og jeg vil ikke stå i en træls situation. Jeg har den holdning at jeg stoler 99% på mine hunde. De er dyr og har deres indstingt og det kan man aldrig stole 100% på. Desværre. Og jeg vil ikke sætte andre på andre tanker. Basta

• #21   4. jan 2009 Theo.... Tusinde tak for hjælpen. Ja der skulle også være et rigtig godt sted ved fussingø. Men igen stort tak til alle............ Hvad skulle man gøre uden jer? Vil ikke møde uforberedt op til noget så vigtigt som mine hunde...

• #23   4. jan 2009 Vi er i hundeskoven 2 gange hver dag, da vi kun bor 1 km derfra. Vi er meget glad for at komme der da det er en rigtig stor hundeskov og det næsten hver gang er de samme vi møder. Mine hunde elsker at komme derud og løbe rundt og lege med de faste venner. Vi bruger hundeskoven da de bliver meget mere stimuleret end at vi går en tur i den lille by vi bor i. jeg er af den opfattelse at mine hunde har haft godt af at komme derud og lære at omgås andre hunde , begge er kommet derud fra de var 8 og 10 uger. Syntes du skulle prøve at tag en tur derud og se om dine hunde kan finde udaf at omgås andre hunde , du finder jo ikke udaf det ved ikke at prøve.

• #24   4. jan 2009 det står som regel ved indgangen.. nogle steder er det f.eks. ikke tilladt kamphunde at gå uden snor. man skal selvfølgelig have kontrol over sin hund og den skal kunne med andre..

• #26   4. jan 2009 Kommer der aldrig. Vælger som Carina og gå i skoven med snor. Har haft en dårlig oplevelse i hundeskov.

• #27   4. jan 2009 Theo

Det er selvfølgelig en tænkt situation, men hvorfor ville du ikke kunne respektere et påbud, hvor der tydeligt stod, at du ikke var velkommen med din type hund.

Ved godt, at du vil henføre til ordet "kamphund", og bruge det som argument. Den synes jeg bare ikke holder.

Hvis der evt. ville stå sådan på et påbuds-skilt ved en hundeskov, så ville du jo udemærket vide, at det var din type hund, man henstillede til.

Og dette påbud ville jo sikkert højst sandsynligt stamme fra et fælles ønske fra folk om at ville være fri for den type hunde - enten pga. angst eller pga. erfaringer.

Så hvorfor kunne du ikke finde det i dit hjerte at respektere et sådant ønske?

Det ville jo sikkert være mennesker, som udelukkende kom til sådan et sted for at FØLE sig mere sikre.

• #29   4. jan 2009 Lyder som om det er et storbys problem, her på landet i vores hunde skov ville en person som ikke har styr på sin hund ikke kunne vise sig nogensinde igen.
    Vi er i skoven 1-2 gange hver dag plus en gang på stranden, godt nok møder man nye folk en gang imellem, men har nu kun oplevet få gange at folk ikke havde styr på deres hund og derfor var de så i sor det pågældene sted.
    Men har heller ikke mødt rockere eller andet skidtfolk ved vestkysten ( endnu )
    Tror problemet er menneskerne bag og ikke de firbenede

Lars

• #31   4. jan 2009 Theo

Ok *s* - tak for dit svar

Steen

Hvorfra har du, at voksne hunde ALDRIG leger?

• #32   4. jan 2009 Steen

At have hunden under fuld kontrol er bestem muligt - og jeg kender da nogle stykker, som kan.

At have fuld kontrol over sin består selvfølgelig også i at kunne bedømme, hvornår man ikke længere har det - f.eks. hvis man ved, at hvis hunden er for langt væk og en kat kommer, så kan man ikke kalde den af.

Min grænse for, hvornår jeg kan kalde mine hunde af i jagt på en hare eller kat, såfremt de ikke har fået en dirrigeringeopgave ligger ude på 40 - 60 m.

Ergo lader jeg aldrig mine hunde løbe ud på den afstand under en alm. gåtur.

Til gengæld har jeg flere gange oplevet, at arbejder mine hunde efter en genstand i et søg, kan der lette harer omkring dem, - jeg har kunne sende dem forbi en kat efter en ganstand ( typisk en bold) ud på ca. 50 m´s afstand.

Endvidere har jeg lært mine hunde aldrig at opsøge andre hunde uden en bestemt kommando - og dette er også meget effektivt.

Kommentér på:
Spørgsmål ang. hunde parker/skove.

Annonce