{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.285 visninger | Oprettet:

spørgsmål ang. hundeadfærdsterapeut el. hunde træner {{forumTopicSubject}}

mit problem er at timo bliver sååååå glad når vi for gæster og det er også fint nok, men han er blevet rigtig slem til at hoppe op af vores gæster, og det er ikke så sjovt når han er så stor..
vi har prøvet mange forskellige metoder for at få ham til at holde op (: men der er simpelhen ikke nogen kontakt når han bliver så glad..
og det er synd for ham at vi skal blive sure på ham (:
mit spørgsmål er så om jeg skal have fat i en hundeadfærdsterapeut eller hunde træner ? (:

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spørgsmål ang. hundeadfærdsterapeut el. hunde træner
  • #3   16. aug 2012 har prøvet, intet hjælper han er ikke til at komme i kontakt med og man kan ikke holde ham han springer rundt som en vild tyr.
    han kan overhovedet ikke slappe af når der kommer nogen

• #4   16. aug 2012 det går over efter en halv time når han har hilset af og sådan nogen men vil gerne have at han bare slapper af og hilser pænt uden at springe op og vælte folk

• #5   16. aug 2012 Vores lille hund her hjemme gjorde det også hun kunne næsten springe helt op i hovedet på dem.. hun er selvfølgelig lidt nemmere at ignorere, for vi gjorde det at hun blev ignoreret fuldstændig af os alle, når der kom gæster. Når hun sprang så skulle gæsten vende sig og sige ned, uden at kigge på hende, bare lade som om hun ikke eksisterede

• #6   16. aug 2012 Prøv at se er program der hedder Dog Whisperer med Cesar Milan, han forklare det rigtig godt om hvorfor det nogle gange bare ikke virker (:

• #8   16. aug 2012 jeg har haft en hundeadfærdsterapeut ude ved mig fordi Misha var for ivrig når vi fik gæster. jeg gjorde det med snoren. 'jeg tog snoren på hende, gik hen og satte mig og det samme gjorde gæsterne, i starten trak hund helt af H til og pev og skreg, men jeg holdt bare ved og ignorerede den adfærd. til sidst lagde hun sig bare ned og slappede af og så klikkede jeg snoren af hende og for det meste blev hun faktisk liggende, eller også gik hun ligeså stille over og sagde pænt hej'

nu er hun bleve opereret og det har faktisk været lidt med til at hjælpe på hendes adfærd når der kommer gæster. nu prøver vi at få hende til at ligge sig ned på ryggen (hun elsker at blive kælet på maven) så folk kommer ned til hende, så hun ikke skal hoppe op og samtidig bliver de ikke væltet idet hun jo ligger ned på ryggen. så kan de kæle for hende og nusse hende. vi kan også finde på at sige ' hvor er bamsen når vi får gæster og så løber hun hen og finder den og viser den frem' ellers har jeg bedt folk sige nej og løfte fingeren foran hende og det kan også hjælpe.

• #9   16. aug 2012 går ikke ind for hans metoder Lise , jeg har også set det er mig eller hunde, men vi har prøvet og han er meget svær at ignorere når han er så stor..
    kunne godt bruge noget hjælp for problemet er nok mest at vi ingen kontakt kan få til ham fordi han bliver så forfærdelig glad at han glemmer at være en god hund som han ellers er (:

• #10   16. aug 2012 Michelle B, vil prøve og se om det virker men ved bare hvis der går en halv time og jeg tager snoren af ham vil han blive så glad at det er det samme.. er det så bare i snoren igen eller hvad ?(:

• #11   16. aug 2012 Lise: noget i den stil eller?

http://www.youtube.com/watch?v=0fAD2T_bAdY

ved godt det fordi den skal UD og gå, men den hopper jo stadig op.

• #13   16. aug 2012 jep. på med snoren hvis han fortsætter... når han slapper af, så tager du snoren lige så stille af.. hvis han flipper, så på med den igen.

tålmodighed, så tror jeg nok det skal hjælpe.

• #14   16. aug 2012 Michelle B:
    Ja noget i den stil, tror bare ikke lige netop det vil virke da det ikke virker til det er svært at skabe kontakt til hunden (:

• #15   16. aug 2012 så vil vi prøve det. tak for hjælpen (:

• #16   16. aug 2012 TS, hvad mener du med du ikke går ind for hans metoder, er lidt nysgerrig om hvorfor man syntes det ikke skulle virke eller at det er synd eller andet? (:

• #17   16. aug 2012 Lise: det han forklare er jo netop at vise hunden du har brug for rum og plads. jeg tror nemlig godt at folk kunne finde på at bakke hvis en hund hopper op af dem netop for ikke at komme ''til skade'' hvis det er en stor hund. men hvis de i stedet gik frem kunne det være de fik en anden respons.

• #18   16. aug 2012 det er måden han før det på, jeg går ind for positiv stimulering og ikke ved negativ stimulering eller hvad man kalder det han gør (: kan godt være det virker men jeg vil ikke nive min hund eller hvad det er han gør fordi den hopper op som i filmen (: hvis du forstår hvad jeg mener.. jeg er mere til victoria stilwell og hendes metoder

• #19   16. aug 2012 Helt enig! Vi har lært vores hund en HEL masse efter jeg har set stort set det halve af de nu 8 seasoner smiley
    Tror jeg vil starte en tråd omkring hvad folk syntes om ham (:

• #20   16. aug 2012 okay (:

• #21   16. aug 2012 Louise O
    Jeg syntes absolut ikke han bruger negativ stimulering, og hvorfor syntes du det er forkert han "niver" den som du siger? Tror du det gør ondt på hunden? Fordi det er jo sådan de behandler hinanden in byrdes hvis ikke værre.

Har ikke hørt så meget som victoria stilwell's metoder, men vil da helt klart undersøge hende (:

• #22   16. aug 2012 han ''niver'' ikke hunden han røre den blot.. det er for at få dens opmærksom hed.

• #23   16. aug 2012 for at få den ud af den uønsket adfærd.

• #24   16. aug 2012 ja okay, men han gør ting som jeg ikke går ind for i nogen af de afsnit jeg har set (: vi har ikke alle samme meninger og holdninger omkring træning af hunde (: og jeg bryder mig bare ikke om hans metoder (:

• #25   16. aug 2012 Mener jeg også han kun gør, men kan være nogle ser det som at nive?

• #26   16. aug 2012 Louise O
    Det er da 100% også okay du ikke gør det, jeg er bare meget interesseret i hvorfor folk måske ikke syntes om hans metoder (:

• #27   16. aug 2012 Louise, der er også nogen af de ting han gør jeg aldrig kunne finde på at udøve på min hund. men jeg er nødt til at erkende at han hjælper også rigtig mange hunde og på en meget simpelt måde... ikke så meget snak og det tror jeg tit er bedre for en hund. - men er helt enig i at der er nogen ting jeg heller ikke et tilhænger af.

Lise: det er nogen der har oprettet en tråd om ham før.

• #28   16. aug 2012 at nive var måske at overdrive fra min side (: men i det jeg har set med ham har jeg aldrig set ham give en godbid for god adfærd hvilket jeg syntes er vigtigt ved træning, en lille belønning for at gøre noget rigtigt (:

• #30   16. aug 2012 Michelle vil give dig helt ret, han gør noget rigtigt men bryder mig bare ikke om måden (:

• #31   16. aug 2012 nej selvfølgelig ikke men har ikke set ham rose en hund i hans pogrammer, men har selvfølgelig heller ikke set det super meget, men i forhold til victoria stilwell som roser hunden for hver gang

• #32   16. aug 2012 Jeg har set flere hvor han giver mad som belønning fordi det er den eneste belønning hunden måske vil acceptere (:

• #33   16. aug 2012 Og det er en belønning i sig selv og blive aet som hund mener jeg. (:

• #34   16. aug 2012 der er jeg nu ikke helt enig,

• #35   16. aug 2012 Hvor bor du henne.? smiley Kender en som kan hjælpe hvis problemet ikke løser sig.

• #36   16. aug 2012 har også set ham rose hunden tit. bryder mig ikke så meget om de gamle udsendelser. synes hans nye giver mere mening( for mig.,)

• #37   16. aug 2012 Lise - hvis du har tid/lyst/tålmodighed til det, så er her 4 siders tråde (hvor nogle af disse rækker til månen og tilbage igen) om Cesar Millan med begrundelser for, hvorfor folk er imod/for hans metoder. Hans metoder er skam-diskuteret så mange gange efterhånden, at det sikkert er god læsning at falde i søvn på. God fornøjelse :o)
    http://www.hundegalleri.dk/forum/sogeresultat?page=1&sort=1&search=Cesar+Millan

• #38   16. aug 2012 Pernille a
    jeg bor i Borup

• #39   16. aug 2012 haha Julie S smiley

• #40   16. aug 2012 Okay.
    Det her er ved 4270 Høng.

• #41   16. aug 2012 okay, hvad er den du kender ? altså har personen udd. inden for adfærd eller hvordan ?

• #42   16. aug 2012 Hvordan tager gæsterne imod hunden når den hopper op?
    Tit er det gæsterne som man skal have opdraget på.
    Lad gæsterne tage en håndfuld foder udenfor døren og når de kommer ind kaster de det på gulvet og ignorere hunden. Hvis hunden hopper op vendes ryggen til hunden og armene over kors. Lad hunden søge efter maden på gulvet, og lad gæsterne gå overtøj og sko af inden der må hilses.
    Og det vigtige er at alle ignorere og vender ryggen til hunden når den hopper op. Hvis hunden kender nej så kan dette siges samtidig med at man vender ryggen til hunden.

• #43   16. aug 2012 hunden kender nej.
    han er ligeglad med mad når der kommer gæster
    alt det bliver gjort men det er også svært når der kommer nogen og han bliver ignoreret og han så slapper af og så må de gerne hilse så bliver han fuldstændig overkammet igen,

• #44   16. aug 2012 Ja, hun er adfærdsbehandler. Hun har en hjemmeside: www.hunde-kurven.dk
    Der kan du læse lidt om hende.

Kan kun anbefale hende. Jeg går til almindelig træning hos hende og er rigtig glad for det. Hun tager også hunde hjem til hende til adfærdsbehandling, eller træning.

Hun går heller ikke ind for Cecar Milan. smiley

• #45   16. aug 2012 Det gør min egen hund også. Men det bedst råd er at tage nogle bedre guffer som f.eks. pølsestykker og så først lade hunden hilse når den er på alle fire. Og afbryde hilsen hvis den bliver for voldsom. Ellers kan det være I skal prøve med en timeout, men vil prøve det andet først og. Evt. Have hunden i snor den første tid så I har kontrol og mulighed for at tage hunden til time-out

• #46   16. aug 2012 Louise må jeg spørge om dine gæster hilser på hunden med højt toneleje osv altså hvis du forstår sådan lidt overgearet? for det er nemlig derfor Misha begyndte at blive total vild når der kom folk, det var deres måde at hilse på.. hvis det hjælper at de ignorere ham, og at han så slapper af. så må de bare lade være med at ''hilse'' hvis det er det han kammer af over. de kan jo bare komme ind ignorere, tage overtøjet af og gå ind og sætte dig ved spisebordet eller hvad ved jeg. og når han så slapper af kan de jo bare lige ae ham lidt hvis han sidder ved siden af deres stol f.eks? hvis det gav mening for dig, hehe

• #47   16. aug 2012 Louise det med time out vil aldig kunne fungere han vil skrige til man lukker ham ud, hvis de så har mad i hånden vil han jo automatisk hoppe op efter det og tage det eller de vil i refleks give ham det og så er han rost for forkert adfærd hvis du forstår (: tror det bliver snoren vi må prøve

• #48   16. aug 2012 Michelle, min kærestes søster har 2 bør den ene en lille dreng og så en pige på 4 år og hun kan bestemt ikke lide timo, kun når han er langt væk smiley så de er jo selvfølgelig lidt overgearet eller hun er hun komme hjem til sine bedsteforældre "vi bor pt hos hans forældre til vi kan flytte ind i vores hus" men ellers tror det er sådan meget normalt

• #49   16. aug 2012 Hvis I vil bruge mad som en forstærker så skal den begyndes til at aflede og berolige. Og gufferne skal smides på gulvet så hunden nemlig ikke hopper op efter gufferne i hånden men bliver belønnet for at blive på alle fire

• #50   16. aug 2012 Louise det jeg mener er at herhjemme så kommer min bedstefar (som simpelthen forguder Misha) og så siger han heeeeeeeeeej oldes pus!!! rimelig overgearet og det er jo klart at hun så tænder helt af (på den glade måde selvfølgelig) eller andre komme og siger, heeeeeeej Misha uuuh, kom så her, ja hey Misha osv. i en skinger stemme. det er jo lige til at gøre det skøre i kasketten af smiley

• #51   16. aug 2012 ja, tror vi prøver med total ignorering og snor på til at starte med og så måske godbider på gulvet når vi er nået lidt længer (:

• #52   16. aug 2012 MIchelle, når på den måde, ja sådan er det med min kærestes lille bror da får timo lov til at hoppe op og give kys i hovedet men det er slut nu smiley men ellers kaster han sig bare på gulvet når mig, min kæreste og svigermor kommer hjem og skal nusses

• #53   16. aug 2012 ja se der har du nok svaret smiley alle her har fået at vide at den går ikke med Misha, for hun bliver helt tændt af det og så gider de hende alligevel ikke når hun begynder at hoppe op og det er jo synd. så snakketøjet skal forgå stille og roligt i et ordenlig stemmeleje og ikke helt oppe over skyerne smiley prøve med snor, ignorering og et lavt stemmeleje og så som du selv skriver, måske godbidder på gulvet senere. prøv jer frem smiley gerne tilbage melding smiley

• #54   16. aug 2012 det vil vi prøve (: skal nok komme med en tilbage melding om hvordan det går (: og tak for hjælpen

• #55   16. aug 2012 Bare iorden håber træningen kommer til at gå godt

• #56   16. aug 2012 super smiley

held og lykke med det i hver fald! håber det hjælper dig og ikke mindst din hund!

• #57   17. aug 2012 Alfisten Natasja,
    Det tror jeg vil prøve det ville være rigtig dejligt hvis han bare var helt ligeglad med hvis der kommer gæster og giver mig sin opmærksomhed (:

• #59   17. aug 2012 har hverken bur eller hundekurv han ligger på gulvet eller i sofaen smiley men har altid godt kunne tænke mig et bur han kunne ligge i som en hyggelig hule smiley selvom jeg tror hvis jeg køber et så vil han stadig heller putte i sofaen med os andre han er meget selskabelig (:

Kommentér på:
spørgsmål ang. hundeadfærdsterapeut el. hunde træner

Annonce