{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål ang. antal hunde i DK
  • #1   13. aug 2011 Ja i høj grad, dog er man nødt til at hente nyt blod til racerne i udlandet , for ikke på længere sigt at få indavl

• #2   13. aug 2011 Wacker -

Dety tror jeg derimod ikke de kan....... måske laver avlerne de bare nogle flere hvalpe på deres tæver..... eller lader hannerne parre i flæng..... og det bliver racerne desværre ikke sundere af..... tværtimod....

• #3   13. aug 2011 FLOT stavet NITTIB.... *GG*

• #4   13. aug 2011 Der ville jo nok komme flere avlere til, desuden ville man stadig kunne hente fra udlandet. Og måske ville man undgå alle de ups køb, hunde på internater og tidlige aflivninger.
    Men det ville klart være en balancegang og ville nok kræve endnu større opsyn med DKK opdrætterene, for at sikre sig ikke alt for mange brodne kar.
    Men tror nu også at det udelukkende ville blive en realitet med forbudshundene.

• #5   13. aug 2011 oki, tak for svar

• #6   13. aug 2011 ork jo det vil de kunne smiley
    Mange DKK opdrættere tager kun kuld ved bestillinger på deres hunde og jeg kender en masse opdrættere i DKK der kun tager et eller to kuld på deres avlshunde.
    Dette udelukkende pga at folk stadig køber hunde uden bog i den tro at de sparer penge.
    Mange der køber hund uden bog enten bastard eller såkaldte ægte uden tavle ville være meget bedre tjent med at få en hund fra DKK opdrættere da deres hunde er tjekket for sygdomme før avl, tjekket vedr. mentalitet samt at der bliver tjekket på opdrætterens forhold for han/hendes hunde. Hvis de købte en hund med DKK bog ville de undgå mange bekymringer vedr. sygdomme, temperament samt være meget bedre stillet vedr. købelov, ID-mærkning, forsikringstilbud m.m.

• #7   13. aug 2011 Ghita: Sådan som du skriver det så lyder det til at hvis bare man køber en hund med Dkk-bog så er den hellige grav velbevaret. Nu kender jeg flere brødnekar i Dkk, både hvor hunde ikke har det godt, nogle der har fået kuld uden stamtavle på deres stamtavle hunde, men hvor tæven ikke var over 1½ år(derfor uden tavle). Det sidste nye jeg kender til er at en opdrætter fik hendes ene tæve ups parret med en anden race, men sjov nok har tævens hvalpe dkk stamtavle.

• #8   13. aug 2011 About My dogs: Håber delme at du melder dem til DKK

• #9   13. aug 2011 AboutMyDogs- M
    meld dem !!!!!!
    men husk kom ikke med beskyldninger uden du kender sagen med egne øjne.
    Det er således at hvis en DKK opdrætter har en upsparring så foretages der DNA test for at fastlægge faderskab. Er du klar over om dette er sket eller har du dine oplysninger fra andre opdrættere der er misundelige på pågældende. en DKK opdrætter må gerne sælge et kuld såkaldte ups/uægte hvalpe til kostpris uden at nogen vil løfte et bryn over det. sker det tilgengæld flere gange om året tja så er jeg helt sikker på de er hældt ud af DKK.
    husk osse at for at få stambogsført hunde hos DKK SKAL man have opdrætter uddannelsen hvis man har mere end 3 kuld på 5 år og dette medfører DKK's kennelkonsulent besøg hos opdrætteren. Alle kuld hos DKK bliver ved mærkning tjekket enten hos dyrlæge eller i hjemmet hvor de er født af DKK's ID-mærkerkorps. så på den måde bliver der holdtøje med DKKopdrættere

• #10   13. aug 2011 Har snakket med dem om den ene sag med tæven som fik to klud uden tavle og hvor det tredje var med tavle, det var i rap tæven fik dem uden pause. Det kunne/ville de ikke gøre noget ved.
    Den med blanding med stamtavle er det en jeg kender hvis svigermor har købt en af hvalpene, jeg er ikke bekendt med hvem opdrætteren er, har heller ikke villet bruge tid på at finde ud af det for at anmelde det, da jeg ikke har de store erfaringer med at dkk ret faktisk gør noget ved det, desværre. Nu er jeg heller ikke medlem af dkk eller opdrætter, så det er begrænset for meget jeg vil rende rundt og være politimand for dem, fordi de ikke selv har styr på det deres godkendte opdrætter render og laver.
    Siger selvfølgelig ikke at det er sådan generalt i dkk(det håber jeg at det langt fra er) men oplyser bare om det fordi det finder sted. Så intet er sikkert bare fordi man det er med dkk tavle.

• #11   13. aug 2011 Som du kan se er det forsøgt.... Med hensyn til tavle på blanding, har opdrætter ikke oplyst dkk om at det var en ups parring, men ventede til udfaldet(udseenet) af hvalpene(ved ikke 100% om hun har sat en af sine egne hanhunde som far eller en bekends) Det er ikke en misundelig opdrætter eller noget jeg har det fra, hvis det hjælper troværdigheden af mit vennepar kan jeg oplyse at de begge er uddannet hundetræner.

• #12   13. aug 2011 Som sagt har jeg desværre ikke haft held med at melde hende med den unge tæve som fik 3 kuld hvalpe i streg, og må da nok indrømme at jeg mistede meget for dkk dengang. Dette er en sag jeg selv er 100 procent bekendt med og faktisk havde vidner til.

• #13   13. aug 2011 ok så er der nok en anden årsag til at DKK ikke har gjort noget måske skyldes det at opdrætteren IKKE er medlem af DKK men bare har registreret et enkelt kuld imod forhøjet afgift ? eller så har opdrætter udmeldt sig af DKK sidenhen. Du har osse den mulighed at kontakte DKK_kredsen den pågældende opdrætter bor i og få dem til at undersøge sagen

• #14   13. aug 2011 Nu er det et år siden jeg anmeldte hende, dengang have jeg dokumationen iorden(har siden hen smid det ud da de alligevel ikke ville gøre noget ved det), hun er forsat opdrætter hos dkk, har kennelmærke og har deltaget på opdrætter kursuset.

• #15   13. aug 2011 Hun har faktisk hvalpe lige nu på en anden tæve som lige er blevet 1½ år, men det er jo helt okay ifølge dkk.

• #16   13. aug 2011 Hov huskede lige forkert, det var 2 kuld uden tavle og efterfølgelig 2 klud med tavle. Stadig uden pause for tæven.

• #17   13. aug 2011 Det er jo som man ser det, det syntes jeg ikke at jeg gør. Fortæller bare at selvom at det er med dkk stamtavle kan man ikke være 100% sikker på at tingene er som de skal være. Man skal stadig have øjne og ører med sig. Regner da med at min næste hund bliver med dkk med mindre jeg henter en i udlandet og så bliver den nok flyttet derover, så er ikke modstander af dkk.

Kommentér på:
Spørgsmål ang. antal hunde i DK

Annonce