{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilke racer dækker KAMP/muskelhund?
  • #1   3. maj 2009 Der er i denne uge nedsat et udvalg der bla. skal undersøge dette

• #2   3. maj 2009 Jeg synes ikke de skulle forbyde nogle.

derimod synes jeg at visse typer racer bør have krav om anerkendt stamtavle (FCI eller bullklubben), min. alder på 21 år, samt krav om deltagelse til hundetræning.

De racer er blandt andre:
    Amstaff
    Staff
    Bullterrier
    Miniature bullterrier
    Ambull
    OVB
    OEB
    Bullmastiff
    Andre mastiffer

Flere af de racer volder ikke nogle problemer (det synes jeg da ikke?) men jeg tror at visse typer mennesker vil kaste deres lidenskab på dem, når de ikke længere kan få lov at holde deres nuværende bastarder..

• #4   3. maj 2009 Lars og Mie,
    hvorfor er træning plat?

Synes du ikke at hunde skal lære alm. færdigheder og lydighed?

Jeg vil ikke tvinge folk til at træne i 3 år, men et hvalpekursus? Det ville da også hjælpe folk med at forstå hvad de har i hænderne?

• #9   3. maj 2009 Anja drømmer om hus og have ! Jeg er heller ikke for et forbud , men den ide med at hundene skal være i fci syntes jeg ikke om , hvad med os der har de racer som ikke er kommet i fci endnu?

• #10   3. maj 2009 Keld j - så synes jeg at det er på sin plads at få dem neutraliseret, ligesom jeg mener at alle blandingshunde skal...

• #11   3. maj 2009 Keld - racer som din, ambull og andre uden FCI tavler - bør kunne importeres MEN kun af godkendte opdrættere

• #12   3. maj 2009 Keld,
    jeg skriver ikke at de KUN skal være i FCI. Men at de skal være i en anerkendt klub.. For mange af bullerne er det så deres egne specialklubber..

Det er mere af hensyn til kontrollen.

Lars og Mie,
    du kan åbenbart snildt træne din hund selv, men hvis 8 ud af 10 ikke kan, og de volder problemer for os andre, mon ikke du så kan klare tre måneder på et træningshold?

• #15   3. maj 2009 Lars & Mie - det vil jeg så gerne se noget dokumentation på - for det er noget ævl

Problemet er at der kun føres statistiker og registeringer for racehundene ikke for blandingerne - så det er endnu en myte

• #16   3. maj 2009 Charlotte - nu med egen bærbar igen- skønt! B så synes jeg at det er på sin plads at få dem neutraliseret !!

hvorfor den holdning ?

• #18   3. maj 2009 Lars og Mie - jeps du så et engelsk program - ikke et der kan benyttes til at dømme de danske racehunde - for her er der restriktioner for avlen, det er der IKKE i england

• #20   3. maj 2009 fordi man ikke aner hvordan bedsteforældre og deres forældre og længere tilbage har været... hverken du eller jeg ved om ligepræcis denne (fiktivt) hvalp har en oldefar der er blevet brugt til hundekamp, eller har sønderbidt et barn, voksen eller et dyr... dermed har du heller ingen anelse om hvordan deres helbred har været... du eller jeg ved ikke om oldeforældrene måtte aflives i en ung alder pga uheldbredelige arvelige sygdomme eller lignende...

man har ikke noget grundlag for at vide hvordan temperamentet på denne hvalp vil blive, man har ingen anelse om lige præcis denne hund er fuldstændig umulig at opdrage...

jeg har selv kun haft blandningshunde, men vil aldrig købe en blanding igen...

jo mange blandningshunde er sundere en racerene, men man hører bare aldrig om de hunde der må aflives i en ung alder pga uhensigtsmæssig avl... men jeg har læst flere grimme historier herinde om blandingshunde der har været igennem urimeligt meget for til sidst at måtte aflives som en sidste udvej fra et smertefuldt og kort liv...

• #21   3. maj 2009 øhhh nu er det sådan at vi hat stamtavle på vores hund og jo vi kan se langt tilbage så den kan man ikke rigtig bruge som en undskyldning for at de skal neutraliseres , plus BBI laver mentaltest på hundene.

• #22   3. maj 2009 nu har jeg ikke været inde og se jeres hund... men ved blandingshunde eller hunde der ikke er stamtavle på har man ingen mulighed for at finde ud af hvordan de tidligere generationer har været...

jeg kender ikke andre klubber end DKK og FCI... DHU har jeg også hørt om, men der kan man registrere hunden nærmest som man selv har lyst... min tidligere schæfer/labrador/rottweiler/gravhund/dansk-svensk-gårhunde-blanding blev (af dyrlægen) registreret som en labradorblanding...
    men ok ... han lignede også mest en labrador på gravhundeben...

• #23   3. maj 2009 Charlotte,
    den amerikanske bulldog, og andre bulldogtyper har deres egne MEGET seriøse klubber.
    De er ikke FCI-godkendte racer, men der er bestemt styr på avlen.

Hvis du prøvet at google den amerikanske bulldog eller læse lidt om den, eller danske kenneler, kan du se at de alle er med i gode, seriøse klubber..

• #24   3. maj 2009 ane - ok... det lyder rigtig godt... men hvorfor er de ikke FCI-godkendte? racerne altså?

• #25   3. maj 2009 Lars og Mie - ja der er meget stor forskel på engelsk avl og dansk avl - og ja jeg så programmet - men for nogen af os var det ikke noget nyt der kom frem - desværre

Det jeg er allermest sur over - er at der ikke blev tydelig gjort den meget store forskel der er - for nu dømmer mange dansk avl efter den udsendelse - og det er total knald i låget

• #26   3. maj 2009 Charlotte,
    det er et godt spørgsmål.
    Nu har jeg lige set at Kjeld har en Boerboel, den er heller ikke godkendt.

Jeg kan ikke fortælle dig hvorfor de ikke er det, men nu er det vist efterhånden bare af princip..

Men de bliver stambogsført, og der bliver holdt rigtig meget øje med kontrollen, så en hund behøver ikke nødvendigvis have en FCI-stamtavle for at være ren..

• #28   3. maj 2009 Ja man skal passe på at dømme dansk avl på grundlag af den dokumentar der blev vist (har også set den), man skal altid huske at Engelsk kennelklub IKKE samarbejder med FCI som DKK gør, tror der ligger den største forskel, men stadig synd at den slags forgår ligemeget hvor det er

• #29   3. maj 2009 Anja drømmer om hus og have !

Kan forælle at BBI er i fuld gang med at få Boerboel ind i fci men det kan tag lang tid.

• #30   3. maj 2009 FCI har et organ som sikrer at nye racer er rene og dette foregår ved streng kontrol og dokumentation med dna!
    også de nationale og glemte racer er under strengt opsyn for at undgå for uens avlsmateriale !

• #31   3. maj 2009 Akita inu, Alano español, Amerikansk bulldog, Anatolsk hyrdehund, Boerboel, Boston terrier, Bull mastiff, Bokser. Bull terrier, Ca de bestiar, Cao fila de sao miguel, Cane corso italiano, Centralasiatisk ovtcharka, Kaukasisk ovtcharka, Dogo argentino, Dogo canario, Dogue de bordeaux, Fransk bulldog. Engelsk bulldog, Fila brasilleiro, Great japanese dog, Manchester terrier, Mastiff, Mastin espanol, Mastino napolitano,Sbt Shar pei og Tibetansk mastif.Ast.. osv skal ikke forbydes og bliver det heller aldrig. vis de forbyder en race kamp hund så skal alle forbydes

• #32   4. maj 2009 Hvad er det du lister op der, Pernille og Jon N???

• #33   4. maj 2009 RIE og SYLFIDERNE: Kamphunde racer tror jeg, der mangler dog AMSTAFFEN? hehe som ellers er den mest omtalte...

Men der er jo ingen der gider at sætte sig ind i racerne og se på hvilke racer der er kamphunde(har været) nu her bliver det nok kun Amstaffen og staffen som bliver gjort ulovlige hvis det kommer dertil... det er dem der er i nyhederne hvergang der har været et hundeangreb... Også selvom det var en rotte eller en helt anden hund...

• #34   4. maj 2009 Christ...

• #35   4. maj 2009 ...jeg trækker mig lige igen. Jeg orker ikke endnu en diskussion, sorry;))

• #36   4. maj 2009 Nå det havde jeg ikke lige set...

Kommentér på:
Hvilke racer dækker KAMP/muskelhund?

Annonce