{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.588 visninger | Oprettet:

Evt. fravalg af hunderace! {{forumTopicSubject}}

Der er problemer ved mange hunderacer, når man står i situationen om at vælge en hunderace, tænker de færreste på at tjekke hvad forsikringsselskaberne IKKE dækker i hundesygeforsikringen.

Som eksempel har jeg brugt Alm Brand hvor min hund er forsikret, police i kraft 1. maj 2012.

Jeg citerer:

23.13
Kejsersnit for hunde af racer, der er kendt for - eller hvor det ikke er ualmindeligt - at skulle forløses ved kejsersnit som f.eks Bostontonterrier, Engelsk og Fransk Bulldog.

23.15
Alle øjensygdomme på racerne Shar Pei, Mastino Napolitano, Fransk Bulldog, Engelsk Bulldog, Amerikansk Bulldog, Cocker Spaniel, Amerikansk Cocker Spaniel og Chow Chow dog dækkes ulykkestilfælde (jf. ulykkesdefinitionen punkt 22) disse racer.

23.16
Alle arvelige øjensygdomme, hvor Dansk Kennelklub, anbefaler øjenlysning på diagnosticeringstidspunktet..

23.20
Alle hudsygdomme hos racerne Shar Pei, Mastino Napolitano, Fransk Bulldog, Engelsk Bulldog, Amerikansk Bulldog, Chow Chow, West Highland Wite Terrier og Schæfer, dog dækkes behandling af hudsygdomme forårsaget af ektoparasit angreb (snylter som lever uden på hundens krop).

Det var mine citater fra policen.

Ud fra det vil jeg helt klart fravælge Bulldog med mindre jeg har mange penge.

En hypotese, se på hvilke racemæssige skavanker
de forskellige forsikringsselskaber ikke dækker i deres sygeforsikring, er de racer der bør fravælges, når man køber hvalp/hund.

Racemæssige skavanker er jo ikke det man hører oftest om fra avlere, specialklubber og DKK

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Evt. fravalg af hunderace!
  • #1   2. feb 2015 godt emne

godt skrevet

vibeke

• #2   2. feb 2015 Eller fravælge alm. brand som forsikringsselskab? smiley

Agria har f.eks. også forbehold overfor visse ting mht. f.eks. fransk bulldog...men ikke nær så mange smiley

• #3   2. feb 2015 Obsternassig,

Vil du godt beskrive hvad Agria har forbehold for helt konkret, eller citere fra policen?

på forhånd tak.

• #5   2. feb 2015 Racespecifikke begrænsninger

• For shar pei og mastino napolitano erstattes ikke udgifter til
    ører- og øjensygdomme inklusiv plastikoperationer eller til
    hudsygdomme, herunder allergi.

• For chow chow erstattes ikke udgifter til øjensygdomme
    inklusiv plastikoperationer.

• For bostonterrier, engelsk og fransk bulldog samt chihuahua
    erstattes et kejsersnit, hvis samtlige af tævens tidligere kuld er
    født uden kejsersnit og tæven tidligere har efterladt mindst et
    levedygtigt kuld uden kejsersnit.

• For bostonterrier, engelsk og fransk bulldog samt mops erstattes
    ikke udgifter til undersøgelse, behandling og operation af luftrø­
    ret, blød gane, næsebor eller forsnævring i halsen eller dens følger.

Ovenstående racespecifikke begrænsninger gælder også for
    blandingsracer, hvor en eller flere af overnævnte racer indgår.

http://www.agria.dk/images/pdf/dk-vilkar-hund-vilkar-hund.pdf

• #6   2. feb 2015 Et lille pip!

Vi skal ikke diskutere de forskellige forsikringsselskabers priser, her drejer det sig om hvad de ikke vil dække i deres hundesygeforsikring.

Jeg har brugt Alm Brand som eksempel, for der er min hund forsikret, havde jeg haft et andet forsikringsselskab, havde jeg brugt det.

Prøv at se på jeres egne policer hvor i har jeres hund forsikret og se havd de ikke dækker i sygeforsikringen.

• #7   2. feb 2015 Det jeg kan se ved min forsikringsselskab Nykredit Som de ikke dækker
    Der står ikke noget om racer
    Men de dækker ikke kejsersnit
    Ved Kasteration ,Steralition ,kun hvis der ligger sygdom bag
    De dækker ikke kosmetiske opperationer

• #8   2. feb 2015 Vi har tryg Sygeforsikring men kan dog ikke finde policen

• #11   2. feb 2015 Nej, det burde ikke være nødvendigt med racespecifikke forbehold, men når jeg ser de to lister, så er det alligevel et fåtal af racer ud af flere hundrede racer, som der er forbehold for. Og de fleste af de forbehold er vel ret forudsigelige bare ved at se på de pågældende racer.

Nu har der været flere tråde her for nyligt vedr sundhed ved racehunde, og det er de samme få racer, vi tæsker rundt i hver gang.

• #12   2. feb 2015 Lene N

Det tror jeg nok er nødvendig for forsikringsselskaberne for at kunne holde præmien nede, så den er overkommelig at betale.
    De få racer du taler om, så må de for f........., gøre noget ved det, når nu forsikringsselskaberne ikke vil dække.

My Love.

Har lige skimmet din link, kan se der også er forbehold.

• #13   2. feb 2015 Inger: tror heller ikke at der findes en Sygeforsikring uden forbehold

• #14   2. feb 2015 Inger, ja selvfølgelig er det nødvendigt for forsikringsselskaberne at tage forbehold, det ville jo ikke være rimeligt, at andre kunder skulle betale for det. Og selvfølgelig skulle der gøres noget ved sundheden ved de racer, men det er altså op til opdrættere, ejere samt udstillingsdommere at gøre noget ved det.

Og så længe folk gladeligt køber dem alligevel, så sker der nok ikke så meget.

• #16   2. feb 2015 Det fik jeg måske ikke lige skrevet, men det var racespecifikke forbehold, jeg tænkte på. Det var ligesom underforstået i forhold til indholdet i tråden, der drejer sig om racespecifikke forbehold.

• #17   2. feb 2015 Lene N.
    Jeg er glad for du giver mig ret i, at det er nødvendig, at forsikringsselskaberne at tage forbehold.

Med de forbehold forsikringsselskaberne har for visse racer, må dog være et wake up Call for avlere, specialklub og DKK.

Lige nu tror jeg ikke vi endnu har afdækket alle forsikringsselskabers forbehold over de forskellige racer.

Tak for dit input.

• #18   2. feb 2015 Jeg tror ikke, der kommer et wake up call, før folk holder op med at købe de racer. Og det er der ikke meget, der tyder på.

• #19   2. feb 2015 Lene L.

Det kan du nok have ret i, der vil nok komme en ændring, når folk (købere) finder ud af det koster mange at få hunden behandlet og forsikringsselskaberne ikke dækker!

• #20   2. feb 2015 Agria har slet ikke så mange raceforbehold som alm. Brand kan jeg se
    Men tankevækkende er det dog

• #21   2. feb 2015 Vi har ikke en sygeforsikring på Thor, for det kan slet slet ikke svare sig. Vi har en god opsparing i stedet.

Men nej, er man fornuftig så finder man en race der ikke lider af alt muligt. smiley

• #22   2. feb 2015 altså jeg giver jer ret, det er tankevækkende smiley men jeg bider også mærke i at forsikringerne har forbehold for blandinger med disse racer i...og det må jo også sige noget om at blandinger ikke kan se sig fri for sygdommene heller...

• #23   2. feb 2015 Oberstanassig.

Der er ingen, der har nævnt noget om blandinger indtil nu.

Vil du godt fortælle hvilke forsikringsselskaber der tager forbehold for blandinger og citere hvor man kan læse undtagelserne.

På forhånd tak.

• #24   2. feb 2015 Inger H igen? Det står skam i tidl. Citat smiley

• #25   2. feb 2015 Hos de svenske forsikringsselskaber vi har kigget hos, der er blandingshunde nogle af de dyreste at forsikre, uanset hvilke blandinger det er.

• #26   2. feb 2015 Må nok inddrømme at jeg er tilhænger af racespecifikke forbehold, frem for at alle racer bliver skrået over en kam(nu har jeg også selv kigget meget på sundhed, ved udvælgelsen af min kommende race) Mange forsikringer dækker ikke kejsersnit hvilket jeg ikke forstår, da det jo ikke er almindeligt at det er nødvendigt, udover ved nogle få bestemte racer.

• #27   2. feb 2015 Oberstanissig igen, det havde jeg lige glemt i farten, undskyld.

Dog, nævnes en eller flere at de nævnte racer, ikke dækkes, se # 5 sidste afsnit.

• #28   2. feb 2015 Inger men det var jo også det jeg sagde smiley at blandinger af disse racer...også er under forbehold.

Men det er da også vigtigt at huske hvis man vil sortere efter forsikringsforbeholdene. At blandingerne ikke regnes for sundere end den usundeste race den indeholder

• #29   2. feb 2015 Oberstanassig, jeg forstår ikke helt dit sidste afsnit.

Skal det forstås således at en af de nævnte racer er indblandet eller alle blandingshunde uden indblanding af de nævnte racer.

• #30   3. feb 2015 Jeg tror Obsternasig henviser til bla. det som står i mine forsikringsbetingelse. Sådan noget som at der ikke dækkes udgifter ifm. diskusprolaps hos gravhund, eller blandinger deraf. Så altså - den race med dårligst forsikringsdækning i en bladning, er den der "tæller".

Tak for tråden iøvrigt, for den fik mig til at nærlæse mine forsikringsbetingelser på hundeforsikringen. Det har jeg vist aldrig gjort før - men det skulle jeg nok have gjort inden Lanka blev scannet i sidste uge, for nu kan jeg se, at de kun dækker scanning, hvis det er aftalt med dem på forhånd.. Dumme mig...

• #31   3. feb 2015 At blandinger med de racer i dækkes på samme forringende vilkår er vel også fair nok. For nej selvfølgelig er blandinger ikke fritaget for sygdomme. Der er tale om arvelige sygedomme, og racespecifikke sygdomme, så selvfølgelig vil en blanding med en af de pågældende racer, også have chance for at få sygdommen.

Jeg syntes det er fair nok at man tager forbehold for racespecifikke sygdomme, at vælge en "rask" race skal vel også belønnes lidt frem for en "syg" race. Alt andet lige er chance for udbetaling hos en "rask" race jo mindre end ved den "syge" race. /nu er syg og rask skrevet i anførselstegn, for selvfølgelig kan en "rask" race blive syg, og en "syg" race måske aldrig for problemer.

• #32   3. feb 2015 Eller bare fravælge sygeforsikring og indbetale på en seperat konto istedet for hver måned smiley

• #33   3. feb 2015 Beltane, det kan du for så vidt have ret i. Det bestemmer man jo selv om man vil have den tryghed at ens hund er sygeforsikret.

Jag lavede denne tråd for der har været flere debatter, de samme racer blev nævnt igen og igen mht. arvelige skavanker. Hvilket gjorde mig nysgerrig mht. hvilke racer forsikringselskaberne tog forbehold for i deres sygeforsikringer, og det er de samme racer, der har været debatteret.

Kommentér på:
Evt. fravalg af hunderace!

Annonce