1.083 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 57 Svar

Jeg blev gal/slå et barn Jeg blev gal/slå et barn

Jeg blev vældig gal i dag.
Var ude og gå en dejlig morgentur med hunden. Imod os kommer en ca 13-14 årig dreng gående med en gren , idet han passerer os slår han hunden over ryggen.
Jeg greb fat i ham og stak ham en flad.
Jeg har aldrig før slået et barn eller en hund, men jeg blev vældig vred. Min første rigtige dårlige oplevelse som hundeejer gennem mange år.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.
  • Måske udskift af rør/ hane på rør til udvand i kælder 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg blev gal/slå et barn
  • #1   30. apr 2009 det er sku da fortjent helt sikkert...

• #2   30. apr 2009 Sådan, jeg ville have gjort det samme!!! Hvordan reagerede han på det så?

• #4   30. apr 2009 Det er selvfølgelig forkert at slå et barn og forkert af ham at slå din hund på ryggen

men jeg kan nu godt forstå din reaktion!!!

Øv en oplevelse

• #5   30. apr 2009 Forstår skam godt din reaktion, men synes ikke det er okay at slå...
    Jeg ville selv blive vældig vred, og give en ordentlig skideballe, men synes ikke det er okay at slå...
    Men stakkels din hund, håber den er okay...

• #6   30. apr 2009 puha kan sku godt forstå din reaktion...
    håber hunden er ok...
    hvad gjorde drengen efter du stak ham en?
    håber virkelig han har lært af det... DUMME UNGE!!
    jeg er normalt imod at slå børn og dyr... og er ikke sikker på jeg ville have gjort det sammen men forstår virkelig godt din reaktion...
    håber ikke at din hund skal opleve sådan noget igen...

• #7   30. apr 2009 må da håbe han ikke melder dig...

• #9   30. apr 2009 Det er så ærgeligt, når man i et øjebliks frustration mister overblikket og gør noget dumt.

Men det må vi alle sande, at det sker en gang imellem...

Man må håbe, at drengens forældre når at tænke sig om inden DE reagerer...

• #10   30. apr 2009 Jeg tror også jeg havde gjort det samme.

• #11   30. apr 2009 Drengen vrælede og løb væk, tror nok han fik respekt.
    Da jeg er let genkendelig regner jeg med at en af hans forældre dukker op.
    Jeg ved godt man ikke må slå, men det gjorde jeg bare.
    Knægten er en af dem der laver ballade i området

• #12   30. apr 2009 Jeg kan også sagtens forstå din reaktion, jeg var også blevet STIKTOSSET!!! Men jeg havde nok ikk slået ungen, men det er jo forskelligt hvordan man reagerer på sådan et chok... Håber hunden er okay smiley

• #14   30. apr 2009 Steffen. Så må han melde mig jeg er bedøvende ligeglad, Ingen skal slå min hund.
    Hun er aldrig blevet slået og jeg har aldrig slået mine 3 drenge, ved det er forkert men det skete.

• #15   30. apr 2009 Tror nu ikke knægten får traumer over at få en flad, han er jo åbenbart gammel nok til at rende rundt og lave ballade, så mon ikke han overlever en flad??

• #17   30. apr 2009 tja det er ulovligt at slå et barn .
    kan forstå du havde taget fat i ham og måske skældt ham ud eller råbt af ham eller revet grenen ud af hånden på ham .men at slå andres børn .....det gør man ik .
    jeg havde om nødvendigt ringet til politi så kunne de følge den unge mand hjem med alvorsord det er nemlig også ulovligt at slå dyr .
    det havde han nok lært mere af

• #18   30. apr 2009 ja jeg var også blevet stiktosset, hvis nogen havde slået mine hunde..........

• #19   30. apr 2009 selvfølgeligt blir man tosset .........men man skal da ikke være lige så dum og slå et barn .

• #20   30. apr 2009 sorry to say - min hjerne ville have slået klik og ja jeg havde sgu også stikket ham et par flade, hvis ikke mere.. og bagefter ville jeg da fortryde..

• #21   30. apr 2009 Linda M: Nogen gange gør man altså ting man fortryder bagefter.
    Jeg forstår godt reaktionen - og som hun selv siger så er det forkert men sket er altså sket.

• #22   30. apr 2009 Nu kan man altid være bagklog og sige sådan noget gør man ikke, du kan ikke bare slå børn, men jeg tror hvis man nu står i situationen og den reaktion tager 'magten' over en, så ser det lidt anderledes ud. Jeg er også kommet i situationer hvor jeg gjorde noget jeg normalt ikke ville ha' gjort men nogle gange er man ikke herre over sine reaktioner, specielt når de kommer overraskende..
    Og så vil jeg sige.. knægten har bestemt fortjent det.. møgunge

• #24   30. apr 2009 Og når drengen er 13-14 år gammel så må han da vide bedre. Havde det været en dreng på 4-6 år højst! Der havde gjort det havde det måske været lidt mere forståeligt

• #25   30. apr 2009 Uanset hvor gammel han er, så er det forkert, det er der slet ingen tvivl om. Og det er helt uacceptabelt, og det skal han have at vide!
    Men nu er jeg modstander af at slå, også er det lige meget hvad, hvem og hvorfor...
    Og ved jeg ikke selv ville reagere sådan...

Tror faktisk det bedste i denne situation ville have været at kontakte politiet eller hans forældre... Men det er altid nemt for andre at sige bagefter...
    Personligt tror jeg ville have været så chokket, at jeg ikke ville nå at reagere på den ene eller anden måde..

• #26   30. apr 2009 jo men at slå og sige man er ked bagefter eller frotryder kan man altid sige .det er ingen undskyldning for at gøre hvad der passer en .det er ulovligt.
    tror også knægten fortrød bagefter men derfor slog han stadig hunden men hun slog også ham ..altså er hun ikke bedre end knægten i mine øjne .
    for man slår bare ikke børn eller dyr og som den voksne burde hun havde handlet unden at gøre samme fejl .
    men forstår godt hun blev gal det havde jeg også blevet ingen slår mine dyr jeg havde råbt og skreget af ham og sikkert også fulgt ham hjem

• #27   30. apr 2009 møg unge.. havde os smækket ham en... så ganske forståelig du gjorde som du gjorde.
    ingen ingen skal sl¨eller gøre min hund ondt! ville blive så tosset..!

• #28   30. apr 2009 Forsøg du da bare at følge en 14 årig knægt hjem, flot!!!!!!!

• #29   30. apr 2009 Linda-- Rolig nu. Det er jo ikke ligefrem en underlig reaktion, S blev nok temmelig forskrækket selv og reagerede måske overilet. Men jeg tror jeg havde reageret ligesådan.

Har erfaring fra engang min kæreste kom til at forskrække mig og jeg vendte ham om og smækkede ham en på sidne af hovedet, simpelthen fordi jeg blev så forskrækket.

• #30   30. apr 2009 Lorte unge. Hvis det havde været mig havde jeg nok tilbageholdt ham til Politiet kom, eller hans forældre.
    Men jeg er bange for at hvis der var en der slog min hund ville hunden bide, specielt når det er et stort barn, for dem kan hun ikke li.....

• #31   30. apr 2009 Ingen kan fortælle mig at de VED hvordan de ville reagere når de bliver forskrækket, simpelthen fordi nogle gange kommer det så meget bag på en at man mister herredømmen over sine egne handlinger. Min venindes datter løb engang på gaden og var nær blevet kørt over hvis ikke min veninde i sidste øjeblik hev hende tilbage, datteren fik sådan en lussing fordi hun blev så forskrækket. Hun har ALDRIG slået hende før og er fuldstændig imod at slå børn specielt hendes eget, hun begyndte også at tude og selvf. fortrød hun lussingen bagefter da det er hendes pligt at passe på datteren men det viser bare at man nogle gange mister besindelsen når sådan noget sker, og det skal ske for enhver...

• #32   30. apr 2009 Louisa T
    tja ikke svært her da vi bor i en mindre by og alle kender alle

• #33   30. apr 2009 det er okay at slå en 14 årig nu til dags! når de gør sådan, de har simpelthen ingen respekt for andre mennesker og dyr. havde det været mig havde jeg smækket ham sådan en så han aldrig glemte det + jeg havde råbt og skreget af ham som en sindsyg.

til alle jer der siger det er forkert: ja det er forkert at slå, men tænk på hvad en 14 årig laver af vold, de stikker folk ned osv. så de kan nok godt lige klare en på siden af hovedet i ny og næ

• #34   30. apr 2009 Der skal selvf. stå det KAN ske for enhver

• #35   30. apr 2009 Dorthe K:
    "det er okay at slå en 14 årig nu til dags!"

Tror bestemt ikke du kommer langt med den nogensteder... Nej, det er ikke okay.

"men tænk på hvad en 14 årig laver af vold, de stikker folk ned osv. så de kan nok godt lige klare en på siden af hovedet i ny og næ"

Hmmm... Løser det da noget, at svare vold med vold?

Synes godt nok du har en skæv holdning!

Jeg kan forstå de andres om, at det er en reaktion, de faktisk ikke vidste de havde... Men den der... Det kan og vil jeg ikke forstå!

• #36   30. apr 2009 Folk burde opdrage deres børn bedre, hvis knægten allerede nu finder nydelse i at slå dyr og endda tør gøre det når ejeren går med den i snor så er han sq selv skyld i hvis han får en flad.
    Jeg havde også smækket ham en flad og råbt og teet mig sindsygt... simpelthen fordi jeg ville blive forskrækket og overrasket over hvor ligeglade folk nu til dags kan være med levende dyr.
    Havde det været kæresten det var sket for så havde han både fået en på kassen, og slæbt hjem til sine forældre.

• #37   30. apr 2009 Kan godt forstå at du lappede ham en!
    Man kunne måske håbe, at han har lært af det nu, - du skriver jo at han er en af "bøllerne" - forhåbeligt har han lært noget..

Du skriver vel forhåbeligt herinde, hvis du hører fra ham eller familen?

• #38   30. apr 2009 Dorthe siger du at fordi nogen få 14 årige møgunger laver ballade idag så kan alle 14 årige godt tåle en gang reglmæssige tæsk??? at slå som reaktion er en ting som jeg også er imod men at de kan; "tåle et par på hovedti ny og næ " det syntes jeg er direkte forkastligt.....

• #39   30. apr 2009 Man kunne jo rent faktisk risikere en straf for at slå barnet......selv om han opførte sig meget forkert.... det har har uanset hvad været ulovligt at slå børn i mange år..

• #40   30. apr 2009 Ja hvis det var sket i en lille by, hvor man kender folk, så var det måske en mulighed at følge ham hjem. Men jeg kunne lige se for mig, at jeg skulle slæbe en fremmede 14 årig knægt hjem til hans forældre, jeg ville da ikke kunne holde ham og han ville ganske sikkert heller ikke oplyse hvor han boede!

• #43   30. apr 2009 Man løser ikke vold med vold, tværtimod. Man skal være et forbillede og undgå at bruge vold, børn efteraber.. hvis mor slår så hvorfor skulle de ikke... kan dog stadig forstå reaktionen i dette tilfælde, men det mener jeg også er to forskellige par sko.

• #45   30. apr 2009 Selvfølgelig er det da ikke orden at slå - hverken andres eller sine egne børn. Eller dyr...
    Men når man bliver forskrækket/chokeret så kan man atlså reagere på en måde man slet ikke forudså. Det er sådan jeg forstår det er sket her.
    Jeg håber da bare at der ingen ballade kommer ud af det og at folk forstår reaktionen.

Men ligefrem at sige som der står længere oppe i tråden at 14 årige godt kan tåle et par på kassen ind i mellem fordi de er voldelige - det er da pjat!
    1) Ikke alle unge opfører sig så tåbeligt i form af vold
    2) Hvorfor lærer dem at vold er OK? For det er det man gør hvis man selv bruger det

• #46   30. apr 2009 pjat?? ja meget mildt sagt, håber vi har misforstået budskabet...

• #47   30. apr 2009 Ved ikke hvad jeg ville have gjort i Alice A tilfælde,

Ja jeg ved godt man ikke må slå,

Men hvad så med hunden, må den så ikke forsvare sig ????.

Men jeg kan godt se overskriften, hvis hund hade vendt rundt og hade bidt drengen,

• #48   30. apr 2009 Kan sagtens forstå din reaktion og som altid herinde, er det så nemt for folk at sidde og fortælle hvordan man skulle have reagere helt korrekt....

Håber drengen har lært noget og er færdig med at gå og slå løs på tilfældige hunde.....

• #49   30. apr 2009 Til jer der ikke kan forstå det
    Jeg er selv meget overrasket over jeg stak ham en flad, går ikke ind for at slå børn eller dyr, har aldrig praktiseret det.

Men han fortjente den

• #50   30. apr 2009 Der er ingen, der fortjener det! Det løser intet at slå!
    Synes det er møg synd for dig og din hund! Og synes det er træls, at i skal opleve sådan noget, det er ikke fair... Og der skal desværre 10 gode til at opveje én dårlig... Så i må ud og gå nogle ture, så det bliver lidt positivt igen smiley

• #51   30. apr 2009 alice, jeg kan også sagtens forstå din reaktion, men set ude fra var det måske ikke den beste løsning, der ved ikke sagt at jeg ikke ville gøre det samme, det skal man nok opleve for at vide.. min kratik går kun på andre holdninger der har været luftet på tråden...
    bare lige så jeg ikke blev misforstået..

• #52   30. apr 2009 Alice A
    Jeg kan til fulde forstå din reaktion... Og din forskrækkelse over egen handle måde.
    Ja, til alle jer andre som holder moralske prædikner:
    Nej, man må ikke slå på børn (heller ikke andre mennesker)
    MEN hvem af jer ved hvordan I vil reagere i sådan en situation?
    Jeg har aldrig selv fået klø som barn (og det var tilladt i skolen - blev afskaffet i 1969) - Har ikke slået mine børn eller andre levende væsner.
    Og alligevel - Engang var der en kvinde der smed et bundt nøgler i hovedet på mig, mens jeg var ved at bukke mig efter et eller andet - Hun fik en svingende lussing med fuld kraft. Hold da op hvor jeg rystede bagefter - vidste slet ikke at jeg kunne reagere sådan. Hun blev iøvrigt lige så forskrækket og sagde undskyld til mig.
    AliceA - håber han har lært noget af det, når nu hans forældre tilsyneladende ikke har fået opdraget knægten ordentligt...

• #54   30. apr 2009 Spørg skippere på Fulton om ikke en flad ind i mellem ikke er på sin plads!! det du gjorde var helt i orden, som 13-14 årig må man også tage ansvar for sine handlinger.

• #55   30. apr 2009 malou C - Jeg synes ikke, at det er ok med en lussing -
    Pointerer bare at vi kan reagere anderledes end vi selv forventer.
    Iøvrigt er der lavet masser af videnskablige undersøgelser, som dokumenterer, at vi alle kan presses til at slå/torturer mv. Her var så AliceA's grænse og min gik ved uventet og umotiveret at få kylet et bundt nøgler i hovedet.
    Jeg vil håbe, at du eller andre ikke komme ud for det. Det er møg uhyggeligt at opleve ens moral ikke står mål med ens handlinger smiley

• #57   30. apr 2009 tja det skal han da nok lærer noget af; du må ikke slå men jeg må godt........... njaaa....... ikke i orden derfra hvor jeg ser verden !!!

en ordentlig verbal røffel havde været på sin plads - men man slår ikke - hverken børn eller voksne, men når jeg ser de forskellige kommentare ovenfor forstå jeg pludselig hvorfor vores verden er fuld af vold.

• #58   1. maj 2009 @Søren *JA til mundkurv - JA til ansvar* Antimafia*: Ja han fik rettet op på en masse unge mennesker og blev kun presset ud af bestyrelsen....
    En håndmad til en knægt der kun respekterer den slags er sgu ok i mine øjne. Du kan ikke snakke pædagogisk til sådanne mennesker..

• #60   1. maj 2009 Steffen:
    Der er ingen der snakker om "at snakke pædagogisk"... Hader det udtryk! Er selv uddannet pædagog, og det er et ord der efterhånden bliver brugt i fling om noget, som ikke har en skid med pædagogik at gøre...
    Nej, her skulle der have været en ordentlig skideballe... Og det er bestemt ikke pædagogisk!

• #61   1. maj 2009 pædagogogik er jo bare et reflekteret metodvalg ud fra nogle opsatte kriterier.

Pædagogik kan både være en på kassen og en skideballe...

Nu er det så sådan, at vi her i landet har afskaffet revselsesretten, så en på kassen er udelukket.

Der er mange der tror, at fordi det er pædagogisk, så er det grænseløst, men det bunder nok i, at langt de fleste ikke aner, hvad pædagogik er :o)))

Konklusion - er man ikke pædagogisk i sin omgang med sine medmennesker, så er man uovervejet. Det er de færreste der er det, heldigvis, men det hænder da.

• #62   1. maj 2009 CH:
    Super godt skrevet!

• #63   1. maj 2009 jeg havde godt nok også oandet ham en.! for døren da

• #64   1. maj 2009 Pædagoik:

http://da.wikipedia.org/wiki/P%C3%A6dagogik

• #65   1. maj 2009 malou C - just præcis...
    Og jeg opfatter hverken trådstarter eller undertegnede som mennesker der synes at øretæver er ok....

Iøvrigt var det for mit vedkomne engang i 90'erne (før 1993) at den lussing faldt. Men stadig er jeg forundret over min egen reaktion....

I dag vil jeg sgi være for langsom og enhver potentiel øretævende indbydende person vil være uden for min rækkevidde...
    Tilgengæld fejler mine stemmebånd intet....Endnu smiley

• #66   1. maj 2009 Hvis der var nogle som slog mine hunde med en pind så havde de helt sikkert også fået en her fra.

• #67   2. maj 2009 Kan ikke sige om jeg havde gjor det samme, men måske. Ikke at det er okay men i øjeblikket hvor det sker jah så havde jeg handlet ...

Det er ikke mindre ulovligt at slå et dyr som at slå et barn, så jah ... Den ene har ikke noget at lade den anden vide.

Havde han gjort det ved min hund, jah så er jeg bange for at Kia ville have reageret på min vrede med aggression og at skulle miste hende fordi hun bed en person i forsvar ville være forfærdeligt :o(

• #68   2. maj 2009 ja jeg er også alvorligt bane for at budda selv ville have lært den knægt hvad der sker hvis man slår en hund men håber det fandme ikke, for det ville da være tragisk

Kommentér på:
Jeg blev gal/slå et barn

Annonce