{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
860 visninger | Oprettet:

DKK stamtavle eller ej? {{forumTopicSubject}}

Jeg har altid haft den mening at skulle jeg have en tavle-hund så skulle det være en hund med DKK stamtavle, men hvad nu hvis jeg faldt for en race der ikke kan have DKK stambog f.eks racer som Amerikansk Bulldog eller Boerboel - findes der andre stamtavler som er lige så "seriøse" som DKK eller er DKK det ultimative og mest rigtige hvis man skal have en hund med tavle?

Jeg spørger fordi jeg er relativt ny i stamtavle verden - jeg har først for 6 mdr siden fået min første tavle hund (DKK) så jeg kender ikke til andre tavler end DKK..

Så kort sagt - er det tegn på useriøsitet hvis man vælger andet end en DKK stamtavle?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DKK stamtavle eller ej?
  • #1   24. apr 2009 Nej det synes jeg ikke. DKK er en rigtig god kennel klub hvor de har tjek på tingene. Er ikke selv i DKK, men det handler jo ikke om hvor ens hund er stambogsført henne, men hvor en dejlig hund man har smiley

• #2   24. apr 2009 Jeg var ret hooked på en race der ikke er FCI anerkedt da jeg kiggede racer- men uden en stamtavle kunne jeg ikke bruge hunden til udstilling i det regi jeg ønskede, så det var et no go her fra. Og så var der ærligt ikke den store forskel. Så jeg vægtede tavlen (og dermed også et mere kendt avlsarbejde) højere end et par små forskelle i standarten. smiley

• #3   24. apr 2009 Er det f.eks. en ambull man vil have, så er der jo ikke noget at gøre, så er ma nødt til at søge uden for FCI.
    Men så vidt jeg ved, er der osse her forskellige tavler, så det gælder om at se sig for. Men mon ikke der osse findes noget seriøst der:o)

• #5   25. apr 2009 de kennelklubber som ambull'en og boerboel'en tilhøre, har jeg kun hørt godt om - men hvis man ønsker at udstille, så ved jeg ikke hvor meget der er at komme efter i dk

• #6   26. apr 2009 Boerboel (blandt andre ikke-FCI racer) er også på vej ind i FCI via deres klub, så det kunne jeg personligt godt finde på, men det kræver at man lige får undersøgt tingene inden

Kommentér på:
DKK stamtavle eller ej?

Annonce