fransk med amstaff omkring dominans.. {{forumTopicSubject}}
En lidt lang historie...
Vil hører hvad i mener om dette..?
Jeg kender nogen som har en han fransk bulldog( 4år) som for et stykke tid siden blev bidt i halsen af en anden hund (der skete ikke rigtig noget, han mistede et lille tot hår).
Det var nogle af deres venner som havde 2 amstaff med på besøg ( den ene hunhund er et halvt år og hanhunden er 4 år).. Den franske bulldog er meget dominerende for hunhunden.. han snapper ud efter hende og hun ligger sig på ryggen og overgiver sig.. hun lovre med halen engang i mellem og rejser sig op hvor den franske kommer igen og knorer og snapper igen i halsen på hende, så ligger hun sig ned igen og halen mellem benene...
Men så ser hanhunden det og kommer og viser den franske hvem der bestemmer og så bider den franske ud efter hanhunden og de bider ud efter hinanden og så får hanhunden fat i den franske... men nu er det sådan at ejeren af den franske siger at hvis det var hendes hund(amstaffen) så var han blevet aflivet og hun siger at den er meget farlig og man ikke kan vide sig sikker om hanhunden kan finde på at gøre det igen eller ved mennesker...
Men men men.. nu ved jeg at deres Franske hanhund har bidt i røven på en smed de har haft på besøg og en IT mand... og næsten hver gang der kommer nye mennesker, så gøer han helt vildt og bider i deres sko og bukseben.. og det sys jeg ikke en hund skal gøre men hun kan ikke rigtig se det er forkert og siger at det er fordi at deres hund vil passe på dem..
så nu vil hun ikke have at de kommer mere med deres hunde..
Jeg tror det var fordi at hundene skulle finde ud af hvem der bestemte og fordi at hanamstaffen passede på hunamstaffen..
Håber i kan forstå hvad jeg skriver
jan 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 211 Svar: 1.239
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 20
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.234
Og, ja, den anden hund ville da helt klart passe på lillesøster. det er ganske normalt.
sep 2007
det sidste hun sagde var at hvis det var sket på gaden med en fremmed hund så var ejeren af amstaffen komme til at betale for det..
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
mar 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 13
Når folk lukker deres hunde sammen i feks en have, så er de begge indforstået med, at der kan opstå lidt tomult....
sep 2007
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
Det du kan gøre ved det er at vise ejeren af den franske disse svar og ellers henvise til bøger og hjemmesider vedr. hundes adfærd og opdragelse/træning.
sep 2007
sep 2007
fransk med amstaff omkring dominans..