911 visninger
|
Oprettet:
fransk og amstaff sammen? {{forumTopicSubject}}
Overvejer at få os en fransk sammen med armani, men har hørt folk sige at de ikke er en god kombination altså de ikke gider lege sammen, er der nogle der har disse racer sammen???
jun 2006
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 119 Svar: 1.802
Så i jeres profil at du før har haft GD, men at du gerne ville ha en hund med bedre temperament?
Hvordan skal det forståes?
Havde dine gd´er dårligt temperament?
Det er IKKE for at sætte gang i en stor temperaments-debat eller noget, så jeg håber bestemt ikk at du opfatter mit spørgsmål forkert!!
Er bare lige nysgerrig...
Maibritt
nov 2005
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 13
nov 2005
Min anden gd lever skam endnu men min eks har den, fra kennel great bel, fighting to the top sort mantel.
mvh susanne
jun 2006
Hun fik hvalpe i sommers i "brøndby-dagene", ikk?
Vi mistede desværre vores dejlige Hector på 1½ år i maj måned, men fik, som du jo så har set, en lile ny gd-dreng sidst på sommeren. Han er SÅ dejlig!!!
Lige nu går vi og glæææder os til Oscar blir gammel nok til hvalpeklassen.
Er for alvor blevet "bidt" (hø hø) af udstillinger!!!
Indtil videre må vi "nøjes med" juleskuerne rundt omkring, men det er nu ogs rigtig hyggeligt og super go træning for ham, så han vænner sig til alt det hurlumhej, der er sån et sted...
Suser igen!
PØJ!
jun 2006
maj 2005
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 235 Svar: 2.568
En af de problemer jeg kunne se er at fransken har en meget speciel måde at lege på, da de gerne bryder/mosler mere end løbe osv. og det kan måske fra en anden hund opfattes som en dominerende adfærd.
Men hvis i får den fra hvalp af og de bor sammen kan jeg ikke se problemet, da de jo så lærer hinandens adfærd at kende.
Nogle af de ting der er gode at spørge dig selv om er :
Hvordan er armanis temperament overfor andre hunde ?
Skal hund nummer 2 være han eller hun ? ( er armani dominerende overfor andre hanner er det jo nok bedst med en hun )
Hvor vild er armani når han leger ?
Men jeg kan ikke se noget problem i det, har set folk der har rottweiler og pomerian sammen uden problemer.
Man skal selvfølgelig bare følge de basis regler for hvordan man introducerer en ny hund i "flokken" og stadig sørge for at hund nummer 1 er "overhovedet" af de firbenede.
Håber du kunne bruge mit svar til lidt.
nov 2005
Ja armani er super er meget glad for ham en putte nusse hund som elsker alt og alle smiler. Men hvor er han lille når man er vant til Gd gav ham ALT for meget mad da han var hvalp for var jo vant til Gd og kunne da ikke forstå han ikke spiste op HIhi..
hej igen..
nov 2005
nov 2006
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 3 Emner: 4 Svar: 84
jeg er opdrætter af fransk bulldog, og vi har begge dele. amstaff og fransk, og de leger på bedste vis
www.alacoccios.dk
fransk og amstaff sammen?