{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.489 visninger | Oprettet:

HVAD ER MIN FRANSK BLANDET MED? :) {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen!

Jeg har brug for jeres hjælp! smiley

Jeg er har fornyligt erhvervet mig den dejligste Fransk Bulldog, fik ham foræret af en veninde - Da hun ikke længere kunne ha ham. Men; hun siger han er en blanding, med hun ved dog ikke hvad han er blandet med?

Jeg har fået mange gode og forskellige bud; Staffordshire Bull Terrie, Boxer, Amstaff osv...

Men nu er det jeres tur til at give et bud på det! smiley

Han er 9 mdr. og vejer allerede 17 kg, han er ca. 40 cm høj - Målt ved ryggen. Han er meget bred over brystet og har både en længere krop, og længere ben en jeg vil antyde en ægte Fransk Bulldog har. Resten kan i se på billederne smiley

Håber i vil/kan hjælpe mig lidt smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HVAD ER MIN FRANSK BLANDET MED? :)
  • #1   29. apr 2011 Håber da ikke for dig han er Amstaff mix for så skal han jo ha mundkurv på

• #2   29. apr 2011 Hmmm, han ligner en typisk fransk bulldog uden stamtavle... Du kan have ret i at der er andet end fransk bulldog i ham længere ude, men hvad ved jeg slet ikke.... Jeg tror ik der er hverken amstaff, staff eller boxer i ham - det vil jeg ik mene han er stor nok til.. De franske vokser rigtig meget indtil de er 6-9 mdr, så stopper vægtøgningen og den sidste fylde kommer så indtil hunden er 1½-2 år smiley

Han er ik meget bred udefra billederne, men længere og højere end hvad en fransk normalt er... Men hvis du ser Emma på min profil, vil du måske kunne se at en fransk bulldog kommer i flere størrelser ;O) Og hun er ganske ægte med fine kritikker fra udstillingerne smiley

Uanset hva der er eller ik er i ham, så er han fin og han ser rigtig sød ud :O)))

• #3   29. apr 2011 syntes altså os at han ser ok ægte ud,, er det da ik godt nok?

• #4   29. apr 2011 Det er vældig fint hvis han er ren Fransk smiley Jeg var såmen bare nysgerrig efter hvad jeres syn på ham var... Eftersom den tidligere ejer påstod at han var en blanding, og må indrømme at Fransk ikke helt er min stærke side, eftersom jeg altid har haft Schæfer..

Undrer mig bare lidt over hans størrelse, hvis han sku være ren Fransk Bulldog smiley

• #5   29. apr 2011 han ligner ikke en der er halv fransk halvt noget andet, så skal der længere ude være noget andet, men for mig ligner han en ren fransk.

• #6   29. apr 2011 Hvis jeg ser godt efter og vil se en anden race i ham, så kunne der være et lille boxersmil:-))

Vi har nu også en kæmpe fransk :-))) -

http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=69453

• #9   29. apr 2011 Har lige siddet og sammenlignet med andre franske herinde, og jeg synes altså modsat de andre, ikke at han ser ægte ud. Jeg har ikke et bud på hvad han skulle være blandet med (og hvis han er blandet, tror jeg bestemt det er længere ude end mor/far), men synes der er et eller andet ved hans hoved der ikke ligner de andre FB'er jeg har sammenlignet med.

Men sød ser han da ud

• #11   29. apr 2011 Jeg er enig med Michelle, har han ikke alt for aflangt hoved i forhold til de franskes meget runde hoved, og jeg synes også han har en ret lang krop og lange ben. Synes måske også at øjnene er lidt små?
    Min brors er selv en ret stor fransk, men han ser meget anderledes ud.

Men hvad det skulle være ved jeg ikke.

• #12   29. apr 2011 Michelle - har du sammenlignet med DKK franske el andre franske uden stamtavle??

Ikke fordi dette skal være en debat om stamtavle vs. ikke stamtavle, men fordi der er ret stor forskel på hundenes udseende... Mange af os der kender den franske bulldog bare en smule fra udstillingsverdenen og kender racestandarden, kan udfra billeder på en profil se om hunden har stamtavle el ej...
    Hvilket sikkert også er tilfældet i mange andre racer - de racerene har nogle karakteriske særpræg og dem uden har nogle andre..

Fx er de fleste franske uden stamtavle langbenede, høje, med mindre fylde og et anderledes hoved ofte med større ører smiley
    Det er i hvert fald det jeg har bemærket hos dem jeg har set smiley

Anita & Patrick - der findes ikke en maks højde for franske bulldogs.. Ifølge standarden skal højde og vægt blot være proportioneret.. smiley Derudover ser han da absolut ikke overvægtig ud udfra billederne..

• #14   29. apr 2011 Enig, de er meget forskellige, men jeg mener stadig der er noget der ikke stemmer, som ts også selv påpeger.

• #15   29. apr 2011 Michelle -jeg har sammenlignet både med tavlehunde og hunde uden tavle. Og jeg synes ikke TS's hund ligner nogen af dem i hovedet,

Der er et eller andet med øjnenes placering og størrelse der er anderledes, og hovedet virker til at have en anden form.

Men jeg er jo ikke FB-menneske, så sammenligne med standarden kan jeg ikke. Jeg fandt bare et lille udvalg af forskellige FB'er herinde g sammenlignede med dem:o)

• #16   29. apr 2011 Tak for alle de fine bud, men lad nu ikke dette blive et sted hvor i diskuterer smiley
    Var såmen bare nysgerrig - Og tænkte at i herinde på HG nok kunne hjælpe, eller i hvert fald bare give mig et prej smiley

Om Cato er med eller u. stamtavle, er for mig ligemeget, var mere interesseret i at høre hvad i tænkte han muligvis kunne være blandet med! smiley

• #17   29. apr 2011 Michelle - det må jeg lige kigge på :O)

Martina - jeg tror ik nogen diskutere, vi udveksler bare viden smiley Man ser jo ik de samme ting når man ser et billede, og derfor synes jeg det er interessant at høre andres bud samt hvad de har bidt mærke i smiley Det håber jeg er i orden..

Som skrevet nævner jeg det med stamtavlen, fordi det har indflydelse på hvorvidt han ligner en fransk bulldog el en fransk bulldog blanding smiley

• #18   29. apr 2011 Jeg synes ikke han ser større eller mere muskuløs ud end andre af racen. Og synes han ligner ret godt. Tror ikke du finder en mulig blanding i ham, tor der kunne være næsten alt bare længere ude end forældrene smiley
    Men dejlig er han i hvert fald smiley

• #19   29. apr 2011 Synes godt at det kunne ligne at der var engelsk bulldog i ham. Har han underbid, eller er billedet bare taget på et uheldigt tidspunkt?

• #20   29. apr 2011 Han har synligt underbid smiley Men det har sin charme sys ejeren smiley

• #21   29. apr 2011 Jeg kan heller ikke lige se, at han skulle være blandet af andet, så vil sige som Michelle, han ligner en typisk fransk bulldog uden tavle...

Kommentér på:
HVAD ER MIN FRANSK BLANDET MED? :)

Annonce