{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Avls hund hvordan??
  • #1   17. apr 2009 Tja... det er noget med nogle udstillinger og røngtenfotografering for HD og AA... ved ikke om der er flere ting din ace skal undersøges for... Måske også en mentalbeskrivelse

• #2   17. apr 2009 Ja, det kræver jo også lige at der er en tæveejer, som synes din hanhund er perfekt til en parring...

• #3   17. apr 2009 vil lige gøre opmærksom på at du kun kan udstille hunde med stamtave . Så han kan ikke blive alvsgodkendt. hvis det er den vej du havde tænkt dig. smiley

• #4   17. apr 2009 kan godt være jeg spørger dumt men hvad er HD og AA??

er helt ny i det med at skulle finde ud af at bruge ham til avl, og han er min første hund, så kender ikk lige de der forkortelser

• #5   17. apr 2009 http://dansk-kennel-klub.dk/0/347 Er kan du læse om HD

• #6   17. apr 2009 HD : Hofteledsdysplasi ... en lidelse hvor hofteskålen smuldrer væk
    AA ; Albue.. et eller andet... vist samme problem som med hofterne..

Det er en slem lidelse, der hvis den er udtalt kan medføre at hunden skal aflives.. Og lidelsen er delvist arvelig, delvist miljøbetinget..

Hvis hunden har en stamtavle et sted med ikke har fået den med, så kan d tage kontakt til den kennelklub der findes for amerikansk bulldog og rekvirere en ny.. De skal vide hans nr.. chip eller tattovering

• #7   17. apr 2009 Med den baggrund du beskriver han har haft, vil jeg pæå ingen måde anbefale dig at du avler på ham. Du kender ikke noget til hans forældre, eller til hans fortid hos tidligere ejer.

Nud du din hund, og glæd dig over at folk syntes han er lige så skøn som du syntes... ;o)

• #8   17. apr 2009 Du kan henvende dig hos dansk kennel klub og få svar på alle de spørgsmål du savner - men som alle andre anbefaler- har din hund ingen stamtavle er det måske en dårlig ide, da det også er en god ide at kende hans forældre osv..
    og et eller andet sted- undskyld mig, hvis du ikke ved hvad HD og AA er, på selve hunden- noget som mange store hunde døjer med, burde du nok studere det først..- ikke ondt ment..- der er jo plads til os alle..

• #9   17. apr 2009 Der er nok hvalpe i verden. Nyd din dejlige hund og vær stolt af al den ros han får.
    Som jeg forstår, så ved du ikke om han har stamtavle?
    Når du ikke kender hans baggrund, så ved du desværre ikke om der ligger noget skidt i generne. Og hvor skrækkeligt ville det ikke være hvis hvalpekøberne kommer til at stå med syge hvalpe?

• #11   17. apr 2009 Jeg tror, at alle kender den følelse omkring sin hund - at den er fuldstændig fantastisk, og at man gerne vil berige verden med et sæt "kloner" :o)
    Måske på den måde udødeliggøre sin fantastiske hund.

Det er meget få hunde, der ikke er fantastiske i deres ejers øjne, men det gør den på ingen måde til gode avlsdyr.

Jeg har respekt for dit spørgsmål, og er glad for, at du vælger at søge oplysninger om sagen inden du går i gang - der er desværre rigtig mange, der bare går i gang med projektet uden at have fornemmelse for både det praktiske, det økonomiske, men også det etiske i hundeavl.

De allerførste ting, jeg synes der bør være på plads, når man overvejer avl er dyrenes grundlæggende sundhed. Her tænker jeg ikke på, om den er sygdomsfri, men om den er disponeret for arvelige lidelser.
    Det kræver forskellige undersøgelser hos forskellige racer, og det kræver også, at man har en fornemmelse af, hvorvidt en sygdom er repræsenteret i hundens aner.

Og så skal man hele tiden overveje, om ikke verden kan være foruden. Hunde, der avler skal byde på noget unikt eller noget, der skal støtte op om nogle specifikke egenskaber for racen.
    At hunden er sød, rolig, omgængelig, social og køn er slet slet ikke grund nok - det er alle vores hunde jo.

Kommentér på:
Avls hund hvordan??

Annonce