{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvordan avls godkendes man ?
  • #1   28. jan 2011 Kravene er forskellige alt efter hvilken klub hunden har tavle i, og hvilken race det drejer sig om.

Man kan kun få tavle på hvalpe, hvis forældrene har tavle og er avlsgodkendte.

• #3   28. jan 2011 Min mand fortæller nemlig en kollega har fortalt , at for at blive avls godkendt , skal man have 3 udstillings første pladser ( de har en collie ) . og de ikke behøver være avls godkendt for at få tavle .. syntes det lød helt mærkeligt , det med at blive godkendt

så tak for de hurtige svar .. man kan jo få alt af vide herinde smiley

• #4   28. jan 2011 For de racer der har udstillingskrav, kræves der normalt at de har fået minimum VG på en udstilling + de relevante helbredsmæssige undersøgelse (for collier kunne jeg forestille mig at det er HD + øjenlysning)

Du kan se de specifikke krav for hver race på DKK's hjemmeside, hvis der altså er tale om en DKK-hund.

Og self skal hunden være godkendt inden avl for at der kan komem tavle på hvalpene -ellers er der jo ikke meget idé i tavlen:o)

• #5   28. jan 2011 line F
    Det er ihvertfald ikke kravene for collie hos DKK.
    Michelle har fat i kravene: udstilling, HD og øjenlysning

• #7   28. jan 2011 Mange tak for svar . Nu er jeg ved at være helt med , regnet endelig også med avlsgodkendelse , måtte have noget at gøre med sundhed ..
    og et krav for stamtavle .

Vores er dog en blanding , og har lidt af hårsække mider , i hårdere form . Så om hun var ren med tavle eller ej , måtte der ikke avles på hende som jeg fórstår ( da det er arveligt )

• #8   30. jan 2011 vi ved endelig ikke , om det var den lokale form eller generaliseret demodex . det tog 3 mdr . at komme af med . Men avler ikke , så er vi da sikre . Vist heller ikke grund til at avle vidre , når der er 3 racer i hende . det ku hurtig blive en mystisk blanding

Kommentér på:
hvordan avls godkendes man ?

Annonce