{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
943 visninger | Oprettet:

Brokke sig til/over DKK? {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer seriøst at klage til DKK efter at have læst en artikel på TV2 fra december. Jeg har ikke selv kamphunderacer - langt fra*S* - men jeg bliver sgu stødt når jeg læser sådan noget udokumenteret bras.
"Kamphunde er designet til at være aggressive over for sine egne artsfæller. Man har blandet nitro og glycerin og skabt en hund, som man ikke kan opdrage. De er farlige," siger Vibeke Knudsen, kommunikationskonsulent i DKK."
At de er designet til at være aggressive overfor artsfæller er ok, jeg kender flere med amstaffs, og de holdes altid i snor, da de simpelthen ikke kan med andre hunde. Og det er jo fair nok, og gør dem ikke til blodtørstige monstre. Sådan er de fleste terriere jo. Men ligefrem at konkludere at jeg ved ikke hvor mange racer ikke kan opdrages, synes jeg virkelig er humbug fra DKK's side!
Jeg ved virkelig ikke om jeg har lyst til at være medlem af en forening spm postulerer den slags. Hvis jeg tilmed havde en racerne, og var medlem af specialklubben, ville jeg være helt oppe i det røde felt.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brokke sig til/over DKK?
  • #1   16. apr 2009 Louise,
    ja, hvad kan man sige.. Det er derfor jeg ikke er med i DKK.. Så længe Vibeke Knudsen får lov at udtale sig, gider jeg ikke..

Jeg er sikker på at det ikke er alle i DKK der har den holdning (ja, jeg tror rent faktisk de har en indre konflikt) men jeg skal stadig ikke represænteres af en som hende.

• #2   16. apr 2009 Hørt, hørt! Synes det er flot hvis du står frem og gør noget ved det smiley

• #4   16. apr 2009 ^^
    Lige præcis! Jeg drømmer selv om at eje en bullterrier eller staffordshire bullterrier en dag, og jeg er da fuldt ud klar over at den sandsynligvis ikke kan gå sammen med andre af samme køn efter kønsmodning. Sådan er er terrier jo typisk. Og mange andre racer for den sags skyld.
    Jeg kan forstå at en som lige har set sin hund blive angrebet af en amstaff udtaler sig sådan, og er sine følelsers vold. Men en offentlig repræsentant for DKK forventes at have lidt mere fornuft.
    Jeg skammer mig virkelig...

• #5   16. apr 2009 Rager mig en papand.. Det hænger mig snart så langt udaf halsen.. Er bestemt ikke tilhængere af "kamphunde", så om der kom forbud.. Njaaa. Hvis ikke Njaaa...... Rager mig en skid.... Der er bare ingen hunde der skal angribe mig eller mine hunde.. så er jeg neutral... Gider ikke mere, har kørt mine kampe...

• #7   16. apr 2009 Hvad er det ikke lige i forstår????
    DKK har da ret i deres udtalese!
    Husk nu at der er forskel på kamphunde og muskelhunde!
    Og som jeg kan se i det tekst udsnit du har citeret nævner de ikke muskelhundene!

• #8   16. apr 2009 Ang den hund der skambed en hest ville DKK ikke udtale sig før om de vidtste om hunden have en dkk stambog- de plejer ikke at holde sig tilbage -

• #9   16. apr 2009 Citronmåne:
    Næh, det med ikke at holde sig tilbage gør du jo heller ikke...(o:

Derud over må jeg give Nio ret.... hvor mange har læst teksten ordentligt og set at det er kamphunde der omtales...?

Mathilde:
    Hvor ser du at der skrives om terrier generelt?
    Det er da bestemte racer, indenfor terrier gruppen der nævnes og jeg ser da ikke JRT nævnt?

• #10   16. apr 2009 Hehe og lige over tibetansk smiley

• #12   17. apr 2009 Mathilde: Som du selv har citeret mig, skriver jeg TYPISK. Det er da en kendt karakteregenskab, som man må forholde sig til. Læs enhver hundebog, og det vil være fremhævet.
    Dermed siger jeg jo ikke alle, så at du har to der går sammen, er ikke ensbetydende med at det så er den generelle regel. Der er også stor forskel på om det er samme køn, og hvor tæt de ligger aldersmæssigt.

Hvorfor reagerer mange som om det er et skældsord at have samme kønsaggression? Det er da ikke udtryk for at hunden er skudt i låget.

• #13   17. apr 2009 Præcis Louise,
    kønsaggressioner er hverken tabu, eller forkert.
    Og det gør ikke hunden til en dårligere hund!
    Man skal bare vide det og respektere det. Jeg forstår ikke at folk bliver så sure, når man siger at deres hund har stor chane for at udvikle kønsaggressioner.. Sådan er fakta, og det behøver ikke at ødelægger noget som helst..

• #14   17. apr 2009 Artiklen i sin fulde form:
    http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-19132279.html

Kommentér på:
Brokke sig til/over DKK?

Annonce