Hund nr.2 - voksen? {{forumTopicSubject}}
Jeg kunne måske godt tænke mig en hund nr. 2, men ifølge diverse anbefalinger er der jo længe til, at Disen er stor nok til at få en "lille-søster/bror" (hun er knap 6 måneder). Så var det, jeg lige fik den geniale idé, at den næste hund jo ikke behøver at være en hvalp men hvad siger anbefalingerne/jeres erfaringer om det?
En af mine overvejelser går på, at jeg synes, jeg ser rigtig mange tæver rundt omkring, der ikke kan med andre tæver. Så vil det være en idé at vente til efter hendes første løbetid for at se, hvordan hun udvikler sig på dt punkt? Eller er der større chance for, at de vil finde en passende rangorden så længe hun er lille hvalp?
Hvad siger i?
/Marianne
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 38 Svar: 248
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.870
Jamen jeg føler ikke så meget på det punkt, da jeg ikke har erfaring med at bringe 2 hunde sammen. Jeg er klar over, at noget der i teorien ikke er smart, sagtens kan gå godt og omvendt, men jeg kunne godt tænke mig at høre, hvad nogle kloge hoveder har at sige om sagen.
Det er sgu også lidt surt at anskaffe endnu en hund og når så alle problemerne vælter frem står folk og siger "jamen det kunne jeg godt have fortalt dig....". Det er de ting, jeg gerne vil vide på forhånd
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 38 Svar: 248
dec 2008
Jeg ville helt sikkert også lade dem mødes uanset alder køn osv. og tænkte netop, at med en voksen hund, var der nok større chance for ved disse møder, at se "det færdige resultat" af, hvordan den var med andre hunde.
Karin
Kunne være dejligt med én, der kunne hjælpe lidt med opdragelsen :D. Jeg kan godt se pointen i én af hvert køn. Af en eller anden grund, er jeg bare mest til tæver, men det kan jeg jo gå og arbejde lidt med
Kim og Marlene
Men de er jo også begge hvalpe nu. Jeg synes bare, jeg har hørt så meget dårligt om, at lade 2 små blive voksne sammen. Og så er jeg faktisk ikke sikker på, jeg orker hele hvalpe-turen forfra lige nu. Selvom de er nuttede, er der sgu mange punkter, hvor jeg er rigtig glad for, at have en "stor pige", der har forstået nogle ting efterhånden
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
dec 2008
Jeg tror da under alle omstændigheder, det vil være en større udfordring og et større arbejde jo flere hunde man har. Men jeg har ikke brug for, at kaste mig ud i et helt vildt projekt
Kim og Marlen
Men stadig, når de begge er små, siger det vel ikke så meget? Hvis jeg skulle dømme ud fra Disens temperament og opførsel nu, ville hun kunne gå sammen med hvad- eller hvemsomhelst. Hun er bare lalleglad uanset hvilken hund, hun møder, men jeg går da ud fra, at det kan risikere at ændre sig efterhånden som hun vokser op.
Brug hjernen
Ja, jeg ved godt, at det kan være lidt et sats, at tage en "brugt" hund til sig. Jeg overvejer at finde et internat, da jeg har haft god erfaring med katteinternater og deres evne til at bedømme dyrenes gode og dårlige sider. Samt at jeg føler mig ret overbevist om, at de gør sig umage med at finde dyr og ejere, hvor behovene passer sammen
Hund nr.2 - voksen?