{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.326 visninger | Oprettet:

Skåret pote. {{forumTopicSubject}}

Min stakkels lille Lotus har skåret sin ene trædepude. Højst sandsynlig på en sten i bækken, som hun plaskede rundt i. Det er IKKE noget, som en dyrlæge ville sy!! Et lille snit. Men hun er øm, når hun træder ned og hun sætter små blodaftryk, hvor hun har gået. Der er INTET blod at se, så snart hun IKKE træder ned, men bare sidder eller ligger stille.

Det er mange år siden at jeg har haft hunde, som har skåret poten, så jeg er lidt i tvivl. Jeg har vasket det med lunken sæbespånevand og lagde en lille forbinding på (den har hun dog fået hevet af, da hun partout skulle drøne ned i haven og skælde en hund ud). Hvad andet kan jeg gøre end at vaske i lunken sæbevand?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skåret pote.
  • #1   9. apr 2009 hold hende mest muligt i ro, har prøvet det med min gamle hund, det blev heller ikke syet, han fik en forbinding på som hurtig røg af, så vaskede jeg det.

  • #2   9. apr 2009 Afsted til dyrlægen NU......... looooooool

    Spøg til side, stakkels Lotus, men en rift i trædepuden heler som regel rigtigt hurtigt, selvfølgelig skal hun ikke bløde fra den for meget, men kan du holde hende lidt i ro, vil det nok være iorden i løbet af et par dage

    Når hun skal ud ville jeg nok prøve at give hende en sko/sok på så der ikke kommer urenheder i og så gøre som du har gjort, sørge for at rense, men ikke for meget, for så holder du såret åbent


  • #3   9. apr 2009 Gitte:

    Det er ik`sjovt!!!!!!!........*LOOOOOOL*.......Da jeg kørte til bageren imorges, sad jeg faktisk og tænkte så meget på at ringe til dyrlægen at jeg drejede til venstre mod dyreklinikken istedet for at køre lige ud til bageren!!........*GGGGGGGG*

    Jamen, lige nu er hun ovre hos mine forældre og blive ynket og pusse nusset. Men prøv at holde hende i ro!!!
    Jeg vasker det bare ind imellem. Det bløder ikke, så snart hun er i ro, men når hun træder ned på poten, kan man forestille sig at såret åbner sig og der er bitte små aftryk på gulvet......


  • #4   9. apr 2009 Zeuz har lige gået med det samme,først var det bagbenet.. nu er det forbenet.. Har ikke gjort andet,end at skylle det og så lige duppe det tørt,når han havde været gennem en mudder pøl..

    Det har taget 5 dag og han gik fint på benet igen igår.. Til næste gang..

    Hans blir dog renset op,når han svømmer jo


  • #5   9. apr 2009 Stine M:

    Ja, det er sq smart med svømningen...... Men jeg bruger lidt sæbespånevand og så tørrer jeg det bagefter:-))

    Hva`fa`n, det er et hus, hvor hundene må være her, så lidt blodpletter fra eller til på gulvtæppet, spiller ingen rolle......*GGGGGG*


  • #6   9. apr 2009 Mette.. Nej tar det ikke så nøje.. gulvspanden kører bare igen.. GG

  • #7   9. apr 2009 Når jeg "åbner" såret, kan jeg kun lige ane noget lyserødt. Intet blod. Der er KUN når hun træder ned at hun sætter små blodspor.

  • #8   9. apr 2009 Stine M:

    Jaaaaa, på gulvet....... Jeg tænker på gulvtæppet..........*GGGGGGG*

    Nå skide være med det. Lotus skal IKKE lukkes ude fra stuen, fordi hun har været så uheldig!!


  • #10   9. apr 2009 Tak, Line......
    Jeg ser lige hvordan hun har det imorgen. Ellers må dyrlægen have et kald:-))
    Men det er, som skrevet, klart ikke nok til at gøre noget ved, men mere et spørgsmål om hun skal have lidt smrtestillende......... Det tror jeg dog ikke, men heldigvis har min dyrlæge døgnvagt. Rart at vide:-)


  • #12   9. apr 2009 Når Koen har skåret sine poter (især imellem tæerne) bruger jeg flydende plaster =)

    Det er vildt smart, og såret healer hurtigere : )

    De gange han har haft skåret for dybt, så er det blevet renset og forbundet godt, og så ellers bare ro ro ro (afhængig af hvor dybt osv)..

    Med det du fortæller, ville jeg nok have vasket det over, sprayet det med plaster og bundet det ind i et par timer, så burde plasteret være tørret godt og blive siddende ; )


  • #13   9. apr 2009 Ja, Nina........Men det er noget af det eneste jeg IKKE har på lager (endnu, men det skal jeg så have, kan jeg høre).........*GGGGG*

    Hun virker som om hun er mere øm nu. Så jeg har vasket det igen, forbundet poten og givet hende en politistav, så hun ligger stile og roligt. Kan ikke rigitg finde ud af om jeg skal give hene en kodimagnyl??
    Hun vil hellere end gerne rende i haven og lege med Kaido, så værre har hun det ikke:_)


  • #14   9. apr 2009 Åh det er et helved med de trædepuder :o(
    Daisy har også skåret sig nogle gange efterhånden.
    Overvejer at købe hundesko som hun kan bruge når hun har skåret sig, for at beskytte såret *GG*


  • #15   9. apr 2009 Flydende plaster har jeg aldrig tænkt på :o) Smaaart

  • #16   9. apr 2009 Anita:

    Ja, det var faktisk også min tanke. Bare en enkelt eller to.......*GGGGG*

    Jeg har givet hende en kodimagnyl og hun sover trygt og godt nu. HVIS der skal forbinding på imorgen, må jeg lige futte til dyrlægen og hente noget, for jeg har lige brugt det sidste....


  • #17   9. apr 2009 Anita:

    JA, det er skide smart. Hvem står mon på apoteket på lørdag??.......*GGGGGGG*


  • #18   9. apr 2009 Nååårh lille Lotus...
    God bedring med hendes fusse :o)


  • #19   9. apr 2009 Taaak:-))

  • #20   9. apr 2009 Prøv evt. med noget levertransalve det har jeg brugt, når Garlic har haft nogle uheld. Sår heller utroligt hurtigt, synes jeg...

    Først renser jeg med klorhexedrin og efterfølgende på med noget levertransalve... smiley


  • #21   9. apr 2009 Levertransalve er så heller ikke i mit ellers udbytterige hundeapotek:-))

    Men hun sover heldigvis meget og jeg har taget okseknogler op til imorgen. Det burde kunne holde hende lidt i ro:-))

    Det er vasket og forbundet og forbindingen tror jeg at jeg tager af i nat og giver hende en sok på. Så kan hun få en ny forbinding på imorgen tidlig:-))

    Tak for hjælpen alle sammen:-))


  • #22   9. apr 2009 Hej Cecilie:

    Ja, det var også kun da vi kom hjem fra gåturen og hun havde skåret sig imorges at jeg brugte sæbevand. Nu er poten forbundet med det "klisternoget", som jeg HELLER ikke kan huske hvad hedder......*GG*. Så imorgen tidlig får hun en ny forbinding på efter at jeg har skyllet med lunkent vand:-))

    Kan man smøre det med Helosan?? Eller skal man hellere lade være at gøre andet ved det??


  • #23   9. apr 2009 mette.. Fucidin salve,hvis du skal smøre..

    Samt hvorfor skal den pakkes sådan ind ?


  • #24   9. apr 2009 Husk at ligge vat mellem tæerne,når du pakker hele poten ind smiley

  • #25   9. apr 2009 Stine M:

    Glem indpakningen........ Den har hun pillet af........*GGGGG* Fr 3. gang idag, så nu opgiver jeg. Så fandt jeg en fiiiiiin sok og havde mit hyr med at få sat den på, så hun ikke træder skidt ind i såret ude i haven....... Pludselig, imens vi sidder og spiser, siger jeg til min mand: "Jeg satte sq da sokken på den forkerte pote??"..... Ganske rigtigt....... KORS i r**** hvor er jeg dog distræt.....*GGGGGGG*
    Så nu er det hele pillet af og jeg gør ikke mere ved det andet end at holde øje og skylle nogle gange om dagen!!........*GGGGGGGGGGG*


  • #26   9. apr 2009 Maria:

    Mine labber har aldrig haft det før:-))


  • #27   9. apr 2009 Mette.. looool.. måske du skal ta det,som et vink med en vognstang.. Mine får sgutte noget på,medmindre de er clipset eller syet..

    Har sådan en fin sok,med velkro(staves) til alle 4 poter,skulle en være rigtigt uheldig.. GG

    De får en krave på,hvis ikke de kan holde snuden for sig selv..

    Ellers er det bare at vaske og lige holde øje,med infektion


  • #28   9. apr 2009 Stine:

    Jeg HAR taget det som et vink med en vognstang......*GGGGGG* Hun er ligeglad med det. Slikker ikke i det og er slet ikke interesseret i det. Så NUL forbinding til damen........*GGGGGGGG*


Kommentér på:
Skåret pote.

Annonce