{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.053 visninger | Oprettet:

Undskyldning til Amstaff ejere {{forumTopicSubject}}

Lige nu sidder jeg og er dybt overrasket over mig selv.

Efter at Sitta blev overfaldet af en Amstaff, må jeg indrømme at jeg har haft en del imod racen, og har siden da sagt at min hund ALDRIG skulle lege med en Amstaff igen...

Men så her for et par uger siden får mine naboer en Amstaff dreng på 11 måneder og Sitta er fuldstændig umulig at styre, hun vil bare hen og lege med ham og jeg når ikke at fange hende inden hun er derhenne.

Sitta og Ozzy som hunden hedder leger i vild lang tid, og tror aldrig at jeg har set min pige være så pjattet med en anden hund!

Ozzy og hans mennesker var så med os på stranden i dag, og da vi skulle hjem spurgte hans ejere mig om jeg ikke havde lyst til at passe ham i aften da de havde en aftale med nogle venner.

Og overraskende nok hørte jeg mig selv sige at det ville jeg da hellere end gerne, så nu har jeg pludselig et stk Amstaff til at ligge på gulvet ved siden af mig og ihh hvor er han da bare lækker!

Vi har hygget på sofaen, og jeg har fået utallige af kys af ham, man skal lede længe efter en hund som er så kærlig som ham.

Jeg vil gerne sige undskyld til alle de Amstaff ejere jeg har virket fordømmende overfor. Min frygt for jeres hund gjorde at jeg ikke var i stand til at se hvor skøn og kærlig hund der er i har.
Jeg skammer mig helt over at jeg har fordømt en hel race på en enkelt hunds adfærd.
Håber at i vil tage imod min undskyldning

Og nu vil jeg putte mig i sengen sammen med den "store stygge amstaff" og Sitta


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Undskyldning til Amstaff ejere
  • #1   5. apr 2009 jeg er utrolig glad for at du har fået mulighed for denne oplevelse. jeg kender - desværre - ikke alt for meget til selve Amstaff'en, men jeg kender boxeren som jo også er lidt a la samme type. de er altså også bare super, super dejlige... det er virkelig en skam at nogle får så dårlige oplevelser med de berygtede kamp/muskelhunde. derfor er det - efter min personlige mening - så utrolig vigtigt at sørge for at købe hunde med tavler, så man kan sætte sig en smule ind i hvordan temperementet har været hos hundene i hvalpens stamtavle/træ...

  • #2   5. apr 2009 Der er jo ikke noget at sige til at du har haft det som du har, men hvor er det fantastisk at i har mødt den lille charmetrold der, og fået vendt frygten lidt.

    Det er jo bestemt ikke rart at gå og frygte en bestemt race.


  • #3   5. apr 2009 uhh hvor ville jeg dog også gerne møde sådan en! har også frygt for denne race, og tager mig selv i at gå væk fra disse hunde, hvis jeg møder en. Vi har ellers også en farlig Amstaff i huset overfor os, den er så farlig at jeg tror den kan slå mig ned med dens logrende hale :o) men ALLIGEVEL synes jeg den ser skummelt på mig, somom den vil tage en bid. Og har endnu ikke lade mine hunde lege med den, slvom ejerne siger deres intet gør smiley
    Men måske en dag en veninde af min, vælger sådan race, og jeg kan få en ligeså god oplevelse med denne race som dig smiley


  • #4   5. apr 2009 Ina - prøv måske en dag og gå over (uden hunde) og snak med dem der har den amstaff og så fortæl dem hvordan du har det med denne race. måske kan de hjælpe dig med at få lidt tillid til den race... når nu du siger den logrer så meget... smiley

    det ville være en mulig ide... smiley


  • #5   5. apr 2009 http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=311517

    ellers så prøv at se denne tråd... der er også nogle gode råd... den omhandler så bare schæfere, men rådene kan bruges til alle racer... smiley


  • #6   5. apr 2009 Charlotte - hundepasser frem til torsdag d. 9.4 smiley B: Jeg har også haft sagt hej til hunden, og klappet den. Snakker meget med hende der ejer den, da de jo som sagt bor lige over for os, og de har en søn på alder med min. Men jeg ville aldrig sige ja til a passe den, eller min søn løber rundt med den i deres have. Det foregår hos os. Og det irretere mig jeg har det sådan, især når det er uden grund. Fordi jeg ofte siger nej til invitationer ovre fra dem grundet deres hund, når jeg egentlig har lyst, og rigtig godt kan lide den familie med "kræet" :o)
    Men hver gang jeg prøver, kigger den op på mig, med helt mørke øjne i dens sorte hovede, og siger jeg spiser dig, mens den logre med halen *SS*


  • #7   5. apr 2009 de der mørke øjne siger ikke "jeg spiser dig"... jeg vil gætte på at de siger "jeg vil gerne snakkes med..." smiley

  • #8   5. apr 2009 Det er jeg også sikker på den siger, men det er ret svært at overbevise mig selv om det *SS* Selv min kære mand griner af mig, og synes jeg er fjollet, da selv han siger Shiva (Amstaffen overfor) ikke ville gøre en kat fortræd.
    Tror måske lidt det er fordi den er sort, den ser så farlig ud. Må møde en sød rød Amstaff.Ved godt jeg er fjollet, da en hunds temp. self. ikke har noget at gøre med farve. Men det dr sorte hoved, huden der sidder stramt til kæberne, som er tydlige markante og brede og så de der små mørke stikkende øjne. Den ligner en der er konstant sulten, og jeg sagtens kunne være desserten :o)


  • #9   5. apr 2009 det lyder rigtig dejligt smiley

    Det er så trist, at man efterhånden får 'indbygget' en skræk for hunde af den type smiley Jeg synes de er hamrende smukke og har aldrig oplevet dårligt med dem, men alligevel sidder hjertet i halsen, hvis man møder en uden snor..

    Håber i har sovet godt smiley


Kommentér på:
Undskyldning til Amstaff ejere

Annonce