{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.225 visninger | Oprettet:

Hmm måske syg hund (ryg) {{forumTopicSubject}}

Ja viste simpelthen ikke hvad jeg skulle skrive i overskriften..

Men jeg har et spørgsmål som jeg håber nogen kan hjælpe med... Gizmo har siden i morgen (måske nat) ikke ville/kunne hoppe op i møblerne, han plejer at komme hoppende på fuld hammer, men han tripper bare rundt om nu og vil ikke hoppe, han går normalt og halter ikke han har ikke ømme ben, han virkede lidt øm i maven i morges men har normal afførig og vil gerne spise guffere. Han lætter stadig ben men dog ikke særligt højt i forhold til hvad han plejer. Jeg gik en tur over på vores mark med dem her til aften for at se ham løs og normalt ville han tonse afsted når snoren kom af men det gjorde han ikke, han løb slet ikke og luntede kun afsted i nærheden af mig, da vi nåede op til skoven ( det tager små 7 min) var han flad og jeg valgte så at holde pause med ham og så gik vi retur igen og halvvejs holdte vi så pause ved en bænk hvor han bare satte sig ned. Da vi kom hjem lagde han sig bare fladt på siden og nu ligger han i min sofa på siden og sover, han har svært ved at få bagkroppen med sig når han skal op. (jeg løftede ham op da han så ud til at ville)

Jeg tænker jo straks noget med ryggen evt en disc.. men hvad mener i?? Jeg har givet ham en smerte stillende nu og holde øje med ham og er han stadig sådan i morgen tidlig kommer han selvfølgelig til dyrlægen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hmm måske syg hund (ryg)
  • #1   1. apr 2009 pas.. når eddi døjer med ryggen (pågrund af voldsom leg med hans store søster) vil han ikke lette ben.. første gang opdaged vi det ved at han ikke kunne kontrolere sin blære.. han stod direkte på gulvet og tissed, og man kunne bare se hvor ulykkelig han var, øv øv.. og ellers som du siger, man kan bare mærke at der er et eller andet... men ja tag en snak med dyrelægen...

• #3   1. apr 2009 Jeg er ikke i tvivl om der er noget galt, for han er trist at se på og han ville heller ikke bøje i ryggen da han skulle af med noget .... normalt er hans ryg nærmest U formet når han ....... men nu stod han bare helt normalt og så kom det bare.... Og det har han aldrig gjort før...

• #4   1. apr 2009 ja det er jo noget svært t gætte på, jeg har for nylig hørt om en Border collie, der havde sært ved at bevæge sig og man talte om at der var en nerve i klemme i ryggen... det viste sig faktisk at være Borelia ( virus fra skovflåt) det giver lokal lammelser.... men det tog lang tid at finde ud af.... så det er da noget man skal ha i baghovedet hvis man ikke finder andre ting i vejen med hnden...

• #5   1. apr 2009 Geser nej det synes jeg bestemt ikke det gør, hans hals fejler intet og han vælter ikke hvis man skubber til ham... jeg er bange for en discusprolaps.

han er heller ikke en af de racer der er disponible for den sygdom.... der står også den rammer store hunde...

• #6   1. apr 2009 Linda nu er flåterne først så småt ved at komme frem og han har ikke haft en flåt i 4 år, han bliver gemmengået med en lusekam hver gang vi har været i områder med flåter, for jeg kan slet ikke have de kryb...

• #7   1. apr 2009 har en moster der har en golden retreiver med to disco.. det fandt de ud af ved at den haltede når den havde lagt.. men dyrlægen anbefalede ikke at operare den, da de ikke har gode erfaringer med store hunde. det er bedre med massage og svømning, og så helt gå på hårde underlag. men svært med det sidste. når hunden elsker at gå ved stand og skov. og den vil stadig lege med vores hund som altid. og er en meget glad hund.

• #8   1. apr 2009 mor har lige brugt Tove Due til hendes berner pga rygproblemer, låsninger etc. Hun var super dygtig og mor var ret imponeret over hendes evner.
    Nu ved jeg selvfølgelig ik hva din hund fejler, men det kunne måske være en ide at kontakte Tove. Mener mor gav 600 for en behandling, hvilket jeg egentligt ik synes var galt og helt sikkert pengene værd.

• #9   1. apr 2009 Hej Nadja

For nogen år siden kunne Nicki pludselig heller ikke komme om i seng/sofa, det kom efter meget leg med andre hunde i søndermarken. Om han har fået et slag eller et vrid ved man jo ikke,men det var umiddelbart forklaringen på det, men han havde det rigtig skidt. løftede man ham op skreg han op.

Jeg håber ikke det er alvorligt, men tag ham til lægen i morgen hvis det er (det ved jeg også du gør smiley ) Kan anbefale kbh dyrehospital, de har nemlig tilknyttet en super kiropraktor, hun hedder Charlotte Frigast. Hun behandlede Nicki med succes og også Nicki's bedste ven er blevet bahendlet af hende

God bedring med ham og lad mig hører hvordan det går ham.

Håber du ellers har det godt

Knus Bolette

• #10   2. apr 2009 Hej Bolette.

Ja jeg ved ikke hvad der er sket med Gizmo for han havde det fint da vi gik i seng i går og han er ikke faldet ned i nat, så ville jeg have hørt det... Men han vil ikke hoppe op overhoved og jeg har måtte håndfodre ham her til aften for kunne se det gjorde ondt at bøje sig ned...

Ja jeg har så kun dårlige oplevelser på KBH så der tager jeg aldrig ud frivilligt, men nu er mine egen dyrlæge også rigtig dygtig så jeg er helt sikker på hun kan finde ud af hvad der er galt med ham, jeg håber dog stadig på et mirakel og han er frisk i moregn (tvivler dog) Jeg har mærket hans ryg igennem her til aften og han virker meget øm i det område vi nok ville kalde lænden.
    Men jeg må se tiden an til i morgen tidlig og krydse fingre for det selv går i orden.....

• #12   2. apr 2009 Geser ja det så jeg godt, men det er slet ikke de samme symtomer som der står i dit link...

Kommentér på:
Hmm måske syg hund (ryg)

Annonce