{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor meget betyder hundes udseende?
  • #1   1. feb 2006 Ikke en døjt betyder det..

Men det gør da ikke noget at den er køn ;o)

Altså har man først fået en hund inden for døren, så er det jo ens hund, o så er det da ligemeget om den er tudegrim ;o)

• #2   1. feb 2006 Jeg er absolut enig med dig smiley

• #3   1. feb 2006 Det er da uden betydning, bare ejeren elsker sin hund. ;o))))

• #4   1. feb 2006 En hnd bliver ikke valgt på grund af udseendet her i hjemmet, men efter personlighed!

Uanset hvad - holder man af sin hund så bliver det også den smukkeste hund i verden i ens egne øjne :o) (Sådan har jeg det i hvert fald *SS*)

• #5   1. feb 2006 *GG* Godt ;o)

Jeg har nu godt nok engang mødt en hund, hvor jeg bare tænkte at det var da godt at det ikke var min hund. Det var et gadekryds, og den havde vist arvet alle de mindre smigrende ting alle dens forfædre havde haft..

Den var langbebet, havde en farve man ikke kunne sætte navn på, ører, der ikke vidste om de skulle stå eller ligge og så havde den skæg og en alt for kort hale *LoooooooL*
    Kan stadig se den for mig ;o)

• #6   1. feb 2006 NEMLIG !!!!!!

Kayser var sååå smuk *dåne*

Mens Kaoz vinder mere på charme og dejlighed =)

men elskede kayser for den han var, og det samme med kaoz.. det er jo ikk udseenet man kæler med, det er hunden =D

• #7   1. feb 2006 Jeg har valgt hund af udseendet og sindet.... Jeg tror på at de fleste vælger efter udseendet og sindet...

• #8   1. feb 2006 Arh, som førstegangs køber, så tror jeg ikke man kan lade være med at går efter udseendet.

Men når man så bliver klogere og for mere erfarinf, så går man mere efter temp. tror jeg.

Jeg har valgt mine hunde fordi de er kloge, energiske på en god måde ( når ikke de er hanhunde i forpupertet og humper) , menneskeglade, smukke - og super trofaste:-)

• #9   1. feb 2006 Hvis det er udfordringerne her inde, så går jeg efter udseenet må jeg indrømme.. Og hvis det er til mig selv jeg skulle købe, køber jeg efter den race som passer bedst til mig i temprament..

• #10   1. feb 2006 "Mor" Kisser > så kender jeg en Mops du skal låne, han har dælme drifter*ss*

• #11   1. feb 2006 hehehe

• #12   1. feb 2006 det var netop det med udseenet jeg lavede en tråd om forleden.
    Mit indtryk af nogle af de personer som henvendte sig hos mig ang. køb af hvalp, var netop at de kun gik efter udseenet.
    Link: (link fjernet)

• #13   1. feb 2006 Jeg vil da sige at udseendet selvfølgelig indgår når jeg vælger hund (det er jo bl.a. derfor jeg har en bestemt race, netop fordi jeg synes den race er supersmuk).

Men når jeg skal vælge en hund går jeg jo først og fremmest efter en afstamning af meget høj sundhedsmæssig kvalitet og forældrehunde med det helt rigtige labradortemperament. Men da labradoren er så stor en race og der derfor er så mange avlsdyr at vælge imellem, så fravælger jeg da hunde som jeg ikke synes er pæne.

Men selvfølgelig går sundhed og temperament forud for udseende.

• #14   1. feb 2006 jeg har bordere. Og det er to MEGET forskelligt udseende hunde... Den ene ligner sådan en man vil bruge i en film, og den anden er bare en korthårs border. MEn ingen af dem vil jeg kunne undvære. de er så dejlige.

Puh hvor er jeg fuld undskylder stavefejl og andre mangler

• #15   1. feb 2006 Når jeg skriver jeg går efter udseendet er det racen jeg tænker på....
    Selvfølgelig tænker jeg på sundhed osv. inde for bullmastifferne...
    Men da vi valgte bullerne var udseendet en stor del og deres temp. og krav

• #16   1. feb 2006 Nu tænkte jeg egentlig mere på når man har valgt hvilken race man gerne vil have.
    Så tager man ud for at kigge på hvalpe......vælger i så med øjene eller ørene....altså hører efter hvad ejeres/opdrætteren fortæller om hunden eller vælger man bare den man syntes er flottest ?

• #17   1. feb 2006 betyder ikk noget hvor pæn den er.. man vælger den jo fordi den er sød og rar.. men de fleste hunde er jo heldigvis pæne.. ö

• #18   1. feb 2006 Da jeg købte Jason fortalte jeg opdrætter at jeg skulle have en udstillingshund, derfor er han da klart købt på udseende... Zarro og Leia også for den sags skyld! Jeg gider ikke bruge penge på en grim hund med vilje, selvom den er sød - fordi er findes så mange gode og flotte hunde, jeg går ikke på kompromi, jeg vil ha' det hele! Jeg har før sendt en tæve retur til opdrætter fordi hun var gal i hovedet, hun angsbed.... og det kunne jeg ikek som gravid have.... Så hun røg retur, så der er det lige meget hvor flot hun nu end var, ¨så vil jeg som sagt ikke tollerere at de ligger så langt væk i temperament end hvad standarden fortæller.... Men udseende er meget vigtigt for mig, da jeg er udstillings fanatisk ;0)

Men racen er ikke valgt på udseende, den er valgt efter sind og vores behov.

Heidi

• #19   2. feb 2006 Om ikke før, så har jeg da ihvertfald lært i min tid på internatet, at udseendet... det betyder intet. Mine 'superfavoritter' blandt hundene der, har nemlig været så forskellige at der overhovedet ikke er nogen form for system i det: border collie, border terrier, papillon, tervueren, schæfer, d/s gårdhund, spansk gadekryds, siberian husky, rottweiler, flatcoat, sheltie, cane corso, cocker spaniel, en masse andre plus naturligvis et hav af ubestemmelige gadekryds. Store, små, lyse, mørke, langpelsede og kortpelsede.
    Fællesnævnere har først og fremmest været, at det var hunde, der fik mig til at føle mig værdsat... hengivne hunde, opmærksomme og responsgivende. Det har været hunde hvor der var en høj grad af samspil. Det er for mig at se også de bedste forudsætninger når det drejer sig om at få et langt og lykkeligt liv sammen med hunden. Her taler jeg naturligvis ikke om brugsprøver, avl eller udstillingsresultater, men udelukkende om hvordan hund og menneske bliver lykkelige sammen.

• #20   2. feb 2006 Da jeg skulle se på Gizmo havde jeg sagt i tlf at det var en han jeg ville have, så alle tæverne var i et andet rum da vi kom og det var kun de ledige hanner der var fremme.. Jeg kiggede både på aftegningerne og på deres øjne... Min veninde og hendes kæreste der var med var vilde med hans bror fordi han var fremme i skoene og på!!! Men når jeg tog ham op og kiggede ham i øjene var der noget der sagde mig at det ikke var en hund for mig, hvor imod da jeg tog Gizmo op der smeltede jeg fuldstændig indeni!!!! Og så var det jo mit held at han var den med de kønneste aftegninger!!!!

Fluffy var jo nok lidt impulsivt for det var jo ikke meningen at jeg skulle have en bla.. men jeg faldt bare pladask for hendes øjne, så hende var det nok lidt udsende jeg falt for, for jeg havde jo ingen ide om hvordan hun ville ende og hun har da også overrasket mig en del, der var jo ingen der havde regnet med hun blev en hund med lange ben på 20kg!!!! Men jeg har været heldig med hende for hun er en super dejlig og MEGET kærlig hund!!!!!

Kommentér på:
Hvor meget betyder hundes udseende?

Annonce