{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
385 visninger | Oprettet:

hunde nummer 2. {{forumTopicSubject}}

går med tanken om at få en hund mere. en Border collie også inden alt for længe nemo bliver 5.

har jo nemo som bare er min prinsesse.
er bare bange for hun ikke vil synes det er en super ide og skulle dele opmærksomheden og min tid med en bette.
er det mig der overfortolker og overreager?
hhar tiden osv til det.
hvordan togg jeres hunde det da der kom en bette mere?
og hvad gjorde i for at den ( gamle) ikke følte sig tilside sat.
jeg bor selv med min hund så der er kun mig.
og en hvalp kræver jo meget:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hunde nummer 2.
  • #1   18. mar 2009 Når jeg har fået en ny hvalp hjem er reaktionerne lidt forskellige, men min gamle tæve tænker AAADDDD en hvalp, de første dage, men så bliver den accepteret.

    Bordere er generelt gode i flok, og får meget glæde af hinanden. Jeg har PT 3 og engang imelle min datters 2 - ialt 5 vilde bordere på matriklen, det er ikke kedelig.

    Husk bare at understøtte den ældstes position. Når jeg giver godbidder o.l får de i rangorden. De har lært rækkefølgen og venter pænt på deres tur. Måske lige undtagen Windy lige for tiden, hun er drægtig og meget sulten, så hun tror det er hendes tur hele tiden *GGG*


  • #3   18. mar 2009 Og har man en voksen hund der er ordentligt opdraget, er der mange ting man får foræret til hvalpen. Den lærer jo af den gamle.

    Bare en ting som alene hjemme træning er en leg når der er flere hunde. Det går hurtigt. Dog skal man stadig lære den at være helt alene.


  • #4   18. mar 2009 Der gik 2-3 mdr før at min lab. ville lege med min amstaff osv., hvis hun ville lægge sig ved hende knurrede hun og gik osv osv
    Men efter et par mdr. var alt godt og har været det lige siden smiley
    Nynne var jo ogs vant til at det kun var hende..


  • #5   18. mar 2009 jeg huskede bare at give dem begge 'alene-tid' osv.

  • #6   19. mar 2009 Irene Jarnveds 'Fra hvalp til hund' er i det hele taget en super hvalpebog og den er en af de eneste bøger jeg kender, der beskæftiger sig med hvordan og hvorledes når man får hund nummer to. Hvert kapitel slutter med 'Hvis du har hund i forvejen'. Den har virkelig hjulpet mig, især mht. afvisnigsfasen (der kan vare alt fra et par dage til et par måneder), og hvornår man skal lade hundene klare det selv OG hvornår man skal blande sig.

    Jeg er også alene med to og derfor kan alenetiden med den voksne hund være svær, især når hvalpen ikke kan være alene endnu. Men prøv at se om du kan komme til det aligevel, få evt. en til at passe hvalpen (når den er helt tryg i sit nye hjem selvfølgelig).
    Men jeg synes også at man kan have alenetid hjemme. Træn med den voksne (jeg gør det når hvalpen får mad), kæl og nus med en af gangen af og til osv.

    Havde troet at det ville tage laaang tid for min hund at acceptere hvalpen, men det tog bare 4 dage. Hvilket ikke udelukkende er positivt for det er mens at den voksne afviser hvalpen, at man for alvor har mulighed for at få hvalpen til at se en som den uundværlige leder. Istedet går jeg så ture hvor jeg kun har hvalpen med + til hvalpetræning så jeg også får lidt alenetid med hvalpen.

    God fornøjelse, det er benhårdt, men så sjovt ;o)


Kommentér på:
hunde nummer 2.

Annonce