{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.131 visninger | Oprettet:

Vi har dummet os... {{forumTopicSubject}}

... da vores hund har svært ved at være alene hjemme! Og der er jeg rigtig ked af, for vi har været så heldige at hun er den mest milde, kærlige, omgængelige og dejligste 8 månders unghund! Men eftersom at vi siden oktober hvor vi fik hende, har boet i mine forældres garage, har det været svært at øve alene-hjemme med hende. Nu bor vi så "almindeligt" i et hus, hos mine svigerforældre.
Vi øver det ved at vi, som man jo skal, går ud af døren og kommer ind FØR hun begynder at hyle. Problememt er bare at der kun går et par sekunder hver gang og føler ikke vi kan øge det. Så nu går vi fra hende 10-30 minutter af gangen, uanset om hun hyler - det gør hun jo! Men hun stresser hver gang en af os går og er helt oppe og køre når vi kommer hjem igen - og det er vel KLART, når vi ike har fået det trænet nok med hende.
Men hjælp mig lige pleace, HVAD gør vi??? Skal der startes forfra med at gå et par sek. af gangen eller vænner kun sig til det når vi er væk et kvarters tid, hvor hun først hyler og holder op igen efter noget tid - Dét GØR hun, for vi har lyttet ved døren....
Er alene-hjemme træningen mislykkes når hunden hyler/gør når man går, eller er det normalt at de gør det til at starte med og holder op igen. Hva gør jeres??
Sorry for det lange indlæg, men håber altså der er nogen herinde der har en lille plan til hvad vi kan gøre:-)
Har oprettet noget lignende denne tråd før, hvis nogen skulle undre sig!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vi har dummet os...
  • #1   12. mar 2009 følger lii med smiley

• #2   12. mar 2009 Du kan finde hjælp her på min hjemmeside..

(link fjernet)

Scroll lidt ned og se under punktet, når problemet er opstået..

• #3   12. mar 2009 zilaiya, ok det læser jeg lige:-)

• #4   12. mar 2009 Okay, jamen så skal der startes forfra efter hvad jeg kan læse. Det er så synd for hende, for hun bliver virkelig stresset...

• #5   12. mar 2009 du skal desværre starte helt forfra... Hvis hun begynder at hyle er i gået for hurtigt frem...

• #6   12. mar 2009 Vores Nigi gjorde det oz i starten det med at hyle/pive når vi gik ud af døren, men til sidst vænnede hun sig til det, og fandt ud af vi jo kom hjem igen, så vores metode var bare at ignorere hende det første stykke tid.... og det virkede, intet problem den dag i dag... hun lægger sig til at sove når vi går hjemmefra....

• #7   12. mar 2009 Ja der er nok ingen anden vej, end at starte forfra! Men tak...

• #8   12. mar 2009 Altså Vores hund gjorde det også til at starte med. Men hun hylede helt vildt og stoppede ikke før vi kom hjem. (Selvom det var en hel arbejds dag.) Hun bor på badeværelset nu. Hun har alle hendes ting der ude. Så det er hendes. Vi trænede lidt med hende, men det gik hurtigt over.

• #9   12. mar 2009 Steen, vi har ellers rigtig været ude og gå en lang tur med hende inden, for at hun skulle være træt:-) Men kan man ikke gå med den en time måske inden man skal afsted, så er den jo faldet til ro igen?

• #10   12. mar 2009 jeg har samme problem, og det løser vi nu ved at lave en hundegård, for han hverken gør eller hyler når han er udenfor.

• #11   12. mar 2009 Tanja, det gør vores heller ike når hun er ude, men nu da vi bor ved svigermekanikken kan det ikke lige lade sig gøre:-) Det skal også gerne virke indefor synes jeg og føler mig lidt mere tryk ved at have hende indefor når vi er hjemme. Men sikker hundegård ville da være lækkert...

• #12   12. mar 2009 Start forfra, evt med bare at gå ind i et andet rum og lukke døren.

Forresten er det ikke en god ide at gå en lang tur med hunden inden i forlader den, der er misforstået hos mange at hunden bliver træt af en lang gåtur men det er ligeomvendt, så i efterlader faktisk en frisk hund med en masse energi, derimod burde i gå en tur et godt stykke tid før den skal være alene, og når i kommer tilbage har hunden så nået tid til at falde til ro inden i går. Derudover ville det være en ide at køre hunden psykisk træt dvs, med f.eks spor, lad den søge den mad, næsearbejde eller en anden slags mental træning, det vil hjælpe selvfølgelig sammen med alenetræning igen.

• #13   12. mar 2009 Prøv evt med D.A.P, den der fætter man sætter i stikkontakten, den virkede med det samme på min hund smiley

• #14   13. mar 2009 kan kun give ret i at i nok skal starte forfra...

Jeg har gjort det at jeg startede med at lade Enzo sidde på den ene side af en låge jeg havde sat op (børnegitter)
    så han var i gangen, mens vi var i stuen, på den måde lærte han åbenbart at det var okay at han var derude, så begyndte jeg at lukke døren, ganske kort tid af gangen, så han ikke kunne se os,....
    Da det så var gjort, begyndte jeg at gå hjemmefra i 5 - 10 min, en 5-6 gange om dagen, og så efter lidt tid satte jeg alenetiden op til at være væk i en halv times tid og så længere og længere... det tog lidt over en uge. men var det hele værd, nu kan han være alene......
    Meeeeeeeen min lille hund laver stadig ballade en gang imellem når han har været alene, men for det meste går det godt...

Jeg går en god tur med ham 1½ times tid inden jeg skal væk hjemmefra.
    Derudover har jeg købt en KONG som jeg fylder med lækkerhed så han har noget at snuse og beskæftige sig med når han er alene.

Kommentér på:
Vi har dummet os...

Annonce