Er det ikke bedst ??? (omplacere hunde) {{forumTopicSubject}}
Hej Allesammen.
Der er ingen tvivl om at i er mange herinde der brænder inderligt for jeres dejlige hunde og elsker dem meget højt og gudskelov for det !!
Jeg tror også godt vi kan blive enige om at mange folk måske lige har overskuet konsekvenserne og den forpligtelse der ligger i anskaffelsen af en hund.... MEN !!!
Er det ikke også ansvarsfuldt at se i øjnene at man har taget munden for fuld og vælger hunden fra igen...selvom den så måske er under et år gammel...
Det ville da være forfærdeligt hvis folk ikke turde tage konsekvensen og sælge deres hund igen, men i stedet for beholde den og tilbyde den et uværdigt liv...syntes i ikk ??
Jeg har selv "dummet" mig. Jeg købte jo Natja i Maj måned sidste år, men måtte sælge hende i Marts igen, da vi stod og skulle flytte.
De brugere der er herinde har sat deres lid til at nogle i blandt os andre brugere vil købe deres hund, så de må jo ha' høje tanker om os. Fortjener de så ikke en ordentlig behandling ??
Jeg ser gang på gang at lige så snart folk se vælger at sætte deres hund til salg herinde, og den er under 1 år, ja så falder der altid en hurtig bemærkining af omkring "skulle du ikke ha tænkt dig om"....osv...
Er vi voksne mennesker eller vi kun forpligtet til at opføre som voksne mennesker indtil andre opførere sig skævt i forhold til samfundets standard ??
Med håb om en saglig debat
De bedste hilsner
Den evigt hundesavnenede Frederik
feb 2005
Følger: 43 Følgere: 42 Emner: 52 Svar: 1.500
jan 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Hunde: 2 Emner: 83 Svar: 1.405
Men det er forkasteligt at man ikke lærer af sine fejl og anskaffer en tøjbamse næste gang.
sep 2004
Følger: 57 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 643 Svar: 3.041
Jeg synes det er lidt for let bare at at opgi', vi vælger hunden ikke omvendt
Blot min holdning
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.266
feb 2006
feb 2006
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 173 Svar: 2.035
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Jeg har også solgt en 1 års hund fordi han var for stor en mundfuld.
Jeg kender dem der har ham nu og han trives med at være brugshund i stedet for familiehund
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 25 Svar: 115
Tak til jer der har skrevet indlæg til denne "debat". Så kan jeg da fornemme at jeg ikke er den eneste der har det sådan.
Jeg bliver også gal og ked af det, når folk tager munden for fuld, men et lille sted dybt inde har de også min respekt...at skulle skille sig af med noget man formodentligt elsker så højt kan ikke være nemt. Jeg ved også godt at der er de mennsker som gang på gang prøver " om dette ikke lige skulle være hunden for dem", og så sælger igen når enten det ikke er sjovt mere eller at hunden bliver for vanskelig fordi racen ikke lige passede ind.. "
Sådan er der mennesker alle vegne. Nogle behandler endda deres egne børn på denne måde..." skidt være med at kommunen tager vores børn...vi laver bare en ny "...
Det er ingen skam at indrømme at man har fejlet....det er en skam ikke at gøre noget ved det.
Jeg personligt solgte jo min Natja fordi jeg ikke vidste hvor jeg ville ende henne rent boligmæssigt...og nu hvor jeg praktisk talt har min egen dyrhandel, hvor jeg bare kunne tage hende med på job ja så tænker jeg på om jeg gjorde det rigtige...Men det er mine egne følelser...Natja, hun har det godt, og har nok glemt mig...godt for hende !!
Tak for jeres meninger folkens..
Pas godt på jeres dejlige hunde og kig endelig ud til mig i Måløv i ZooDom...
(link fjernet)
Hilsen
Frederik
aug 2005
Nu er jeg sgu lige blevet senil for en stund...
Nej desværre ikke...
Frederik
aug 2005
Tjekkede lige Samson ud og så at du var der også.... jo for pokker...
Selvfølgelig kan jeg huske dig !!!
Dig glemmer jeg ikke..
Søger lige om venskab...
Frederik
Er det ikke bedst ??? (omplacere hunde)