{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
980 visninger | Oprettet:

Er det ikke bedst ??? (omplacere hunde) {{forumTopicSubject}}

Hej Allesammen.
Der er ingen tvivl om at i er mange herinde der brænder inderligt for jeres dejlige hunde og elsker dem meget højt og gudskelov for det !!
Jeg tror også godt vi kan blive enige om at mange folk måske lige har overskuet konsekvenserne og den forpligtelse der ligger i anskaffelsen af en hund.... MEN !!!

Er det ikke også ansvarsfuldt at se i øjnene at man har taget munden for fuld og vælger hunden fra igen...selvom den så måske er under et år gammel...
Det ville da være forfærdeligt hvis folk ikke turde tage konsekvensen og sælge deres hund igen, men i stedet for beholde den og tilbyde den et uværdigt liv...syntes i ikk ??
Jeg har selv "dummet" mig. Jeg købte jo Natja i Maj måned sidste år, men måtte sælge hende i Marts igen, da vi stod og skulle flytte.
De brugere der er herinde har sat deres lid til at nogle i blandt os andre brugere vil købe deres hund, så de må jo ha' høje tanker om os. Fortjener de så ikke en ordentlig behandling ??
Jeg ser gang på gang at lige så snart folk se vælger at sætte deres hund til salg herinde, og den er under 1 år, ja så falder der altid en hurtig bemærkining af omkring "skulle du ikke ha tænkt dig om"....osv...
Er vi voksne mennesker eller vi kun forpligtet til at opføre som voksne mennesker indtil andre opførere sig skævt i forhold til samfundets standard ??

Med håb om en saglig debat

De bedste hilsner
Den evigt hundesavnenede Frederik

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det ikke bedst ??? (omplacere hunde)
  • #1   26. nov 2006 Frederik M : giver dig helt ret det er selvfølgelig bedere at erkende at det var en fejl og skaffe sig af med den igen da andet bare ville være synd og skam både for hund og ejer

• #2   26. nov 2006 Det er ingen skam at kaste håndklædet i ringen og stå ved at man ikke magter at tage ansvaret for en hund.

Men det er forkasteligt at man ikke lærer af sine fejl og anskaffer en tøjbamse næste gang.

• #3   26. nov 2006 jo, vil godt give dig ret, tildels. Omvendt set bliver jeg lidt harm ( jeg er nu ikke nogen af dem der blander mig i folks annoncer ) når folk ikke har sat sig ordenlig ind i det at købe en hund. Det er tit som om det er sådanne en køb og smid væk ting. Der kan selvfølgelig være flere årsager til man sælger sin hund.
    Jeg synes det er lidt for let bare at at opgi', vi vælger hunden ikke omvendt

Blot min holdning

• #4   26. nov 2006 Jo, MEN problemmmet er de der ikke har sat sig ind i tingene inden de anskaffer sig en nyttet hvalp og overhoved ikke har sat sig nogle realistiske mål. Hvis man har sat sig ind i tingene og alligevel bliver overrasket over byrden eller der sker noget uforudsigeligt, ja så er det bedste da at finden hunden et nyt hjem.

• #6   26. nov 2006 Læste om nogen der skulle af med hunden fordi den gik efter hønsene - helt ærlig, så skulle man måske hegne de høns ind. Der er jo oftest ingen grænser for hvor tåbelige undskyldninger folk kommer med. Hunden skal selvfølgelig have et nyt hjem, for de er jo ikke opgaven voksen, men jeg mener nu at de gerne må få en løftet finger med på vejen.

• #8   26. nov 2006 Mille: jeg vil give dig ret i at man komme i den situation at det bedste er at komme af med hunde - lige meget hvor godt mean har sat sig inde i sagerne. Det skulle du jo heller ikke være blevet klandret for. Der hvor jeg tror det går galt, er at folk herinde ser den ene unghund efter den anden, som søger nyt hjem, af tåblige grunde. Folk græmmes og så glemmer de lige at skille skidt fra kanel og så får en som dig en på hatten også - det er selvfølgelig ikke fair. Det dog heller ikke fair for de hunde der bliver anskaffet uden overvejelser og bliver sat til salg - hvor efter ejeren bare anskaffer sig en ny hund, som de så håber "virker"

• #9   26. nov 2006 Jeg tvivler nu på at det er deres bedste venner. Det er blevet alt for legalt bare at skille sig af med hunden igen. Selvfølgelig kan der opstå situationer hvor det vil være bydende nødvendigt, og det bedste for hunden, men det er for nemt bare at sælge videre. Nu er jeg jo også frygtelig gammel, men min generation voksede op med at "man kan hvad man vil".

• #10   26. nov 2006 Selv om man synes at man har sat sig godt ind i racen før købet, kan man jo godt blive vældig overrasket..

Jeg har også solgt en 1 års hund fordi han var for stor en mundfuld.

Jeg kender dem der har ham nu og han trives med at være brugshund i stedet for familiehund

• #11   26. nov 2006 Hej igen...
    Tak til jer der har skrevet indlæg til denne "debat". Så kan jeg da fornemme at jeg ikke er den eneste der har det sådan.
    Jeg bliver også gal og ked af det, når folk tager munden for fuld, men et lille sted dybt inde har de også min respekt...at skulle skille sig af med noget man formodentligt elsker så højt kan ikke være nemt. Jeg ved også godt at der er de mennsker som gang på gang prøver " om dette ikke lige skulle være hunden for dem", og så sælger igen når enten det ikke er sjovt mere eller at hunden bliver for vanskelig fordi racen ikke lige passede ind.. "
    Sådan er der mennesker alle vegne. Nogle behandler endda deres egne børn på denne måde..." skidt være med at kommunen tager vores børn...vi laver bare en ny "...
    Det er ingen skam at indrømme at man har fejlet....det er en skam ikke at gøre noget ved det.
    Jeg personligt solgte jo min Natja fordi jeg ikke vidste hvor jeg ville ende henne rent boligmæssigt...og nu hvor jeg praktisk talt har min egen dyrhandel, hvor jeg bare kunne tage hende med på job ja så tænker jeg på om jeg gjorde det rigtige...Men det er mine egne følelser...Natja, hun har det godt, og har nok glemt mig...godt for hende !!

Tak for jeres meninger folkens..
    Pas godt på jeres dejlige hunde og kig endelig ud til mig i Måløv i ZooDom...
    (link fjernet)

Hilsen
    Frederik

• #12   26. nov 2006 Hej Charlotte...
    Nu er jeg sgu lige blevet senil for en stund...
    Nej desværre ikke...

Frederik

• #13   26. nov 2006 Undskyld Charlotte...
    Tjekkede lige Samson ud og så at du var der også.... jo for pokker...
    Selvfølgelig kan jeg huske dig !!!
    Dig glemmer jeg ikke..

Søger lige om venskab...

Frederik

Kommentér på:
Er det ikke bedst ??? (omplacere hunde)

Annonce