{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.736 visninger | Oprettet:

Øv, jeg har dummet mig... {{forumTopicSubject}}

Mine hunde fik self også del i julemaden i går og det betaler jeg så prisen for nu... Den største hund/madøre har kastet op 5-6 gange siden igår... Men den lille af dem har det fint, så jeg er i tvivl om om jeg skal være bekymret for ham. Appetitten fejler stadig ikke noget, men jeg har ikke lagt mærke til om han har drukket. Jeg har så taget maden fra ham nu så der ikke kommer mere op.

Er der andre end mig der har kommet til at være lidt for gavmild igår? Det skal lige siges at han er altså vant til at få en potion mad når vi er nogle steder, men det kan være maden var for fed igår.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øv, jeg har dummet mig...
  • #2   25. dec 2011 Stakkels hund :o( Håber snart han har det bedre...

Der har ellers været advarsler nok i medierne ;o)

Rico fik en lille smule kalkun, men det har han gudskelov ikke taget skade af smiley

• #3   25. dec 2011 Hvad i alverden har du givet hunden?

Kia fik and om var pillet af skroget og ynligt fedt etc. var pillet fra. Hun har ikke reageret ...

Hun har med vilje ikke fået sovs etc.

• #4   25. dec 2011 Sovs, kartofler, flæskesteg og juleand, lidt af hvert. Ja, jeg har i den grad dummet mig, men som sagt så får de altid lidt rester når vi er ude. Og den lille har heller ikke reageret det mindste.

Jeg har intet hørt eller læst i medierne, ærgeligt nok!!! Og ja det er pisse synd for ham, ingen tvivl om det, for det var bare en bjørnetjeneste kan jeg se nu:/ men han er heller ikke mere syg end han gerne vil have mere mad og godbidder nu her, men det får den altså ikke.

• #5   25. dec 2011 Sofus får altid mad bøde vores aftensmad og også af julemaden, han har ikke noget med maven? Han har vel ikke fået noget med ben i ved et uheld ?

• #6   25. dec 2011 Bøde = både:)

• #7   25. dec 2011 åh nej da du må have god bering med den

• #8   25. dec 2011 Får mine noget af mit aftensmad er det lidt kød og sådan (Igår fik de ikke noget, de var herhjemme), eller lidt kogte grønsager osv. Ikke sovs og kartofler.

• #9   25. dec 2011 Jeg er ret sikker på det med benet for det har jeg også tænkt på, men den fik rent andebryst taget af benet, og jeg sad selv og skar det ud... Dog fik de senere nogle godbidder i julegave som var ret hårde i det, og han fik kun en, men den slugte han også næsten hel, så jeg håber sgu ikke det er den det driller. Det ville ikke være så godt. Men jeg ved hvem der har dyrlægevagten i dag, og har allerede nummeret klar i tilfælde af det skulle blive værre. Men han er noget slukøret lige nu, dog ikke på appetitten.

• #10   25. dec 2011 åhh synd for din vovse :O(( har selv prøvet det for år tilbage man vil være så go ved dem og så blir de dårlige af det øv øv, mine fil et lille bitte stykke and og ikke mere,de fik et kødben istedet for:O)) go bedring med din vuf,og de fleste af os laver fejl:O)))

• #11   25. dec 2011 Og så fik jeg det endnu dårligere da jeg læser om at de kan få akut bugspyrkirtelbetændelse... Så fin jeg det virkelig dårligt, så kan jeg lære det. Men jeg ved ikke hvad alvorlig opkast er, ud over han har kastet store mængder mad op 5 gange eller sådan noget. For hans appetit fejlet intet og heller ikke humøret. Og yderligere smerter tror jeg heller ikke han har, det virker i hvert fald ikke sådan. Jeg observerer på ham og så han jeg lære af det kan jeg... ØV hvor er jeg trist over det...

• #12   25. dec 2011 Bazil fik en enkelt tynd skive flæskesteg uden fedt eller andet på og han har også meget tynd mave i dag, han er dog ikke påvirket af det han tonser rundt og leger og både drikker og spiser fint, så regner med det er overstået i morgen, det er heldigvis ikke sådan at han skal ud hele tiden, men om det er stegen eller noget han har ædt på en af turene tør jeg ikke sige, han plejer ikke at have sart mave smiley

• #13   25. dec 2011 Rocko får tit menneske føde, og igår fik han and, flæskesteg, brune kartofler, sovs og ris alamande... Og det er der ingen problemer med.
    Men kan jo også være han bare er skidt behøves ikke at være maden, men sørg for han drikker og så ellers se tiden an..

• #14   25. dec 2011 Min stakkels hund har intet julemad fået. Det stakkels dyr var også alene juleaften . Fik dog et dejligt tyggeben i gave !!!!

• #15   26. dec 2011 mine er også vandt til menneske føde men fik dog intet igår da vi ikke holdte jul hjemme,men ellers får de da både hvide og brune kartofler,sauce,rødkål,chips,kød og hele svineriet... de har heller aldrig fejlet noget... Måske lidt tynd mave dagen derpå,men ikke noget der ikke forsvinder igen...
    Hvis de vidste vi skulle holde julefrokost 3. juledag,ville de sikkert begynde at savle nu...hehe

• #16   26. dec 2011 Endnu en grund til at mine hunde ALDRIG får menneske mad... Abby fik et lille stykke kalkun som en godbid og det var det.....

• #18   26. dec 2011 Min får menneske mad en gang i mellem (kun når han er hos min mormor) og når han får det så er det ikke ret meget da jeg ved hans mave godt kan slå over i ræsermave..

Men igår fik han da and, steg, kartofler og lidt sovs.. Og hans mave har slet ikke reageret på det den her gang..

• #19   26. dec 2011 Nu synes jeg principielt ike kder er noget som helst galt i at give menneskemad, men det komemr jo helt an på hvad man giver.
    Der har p ådet sidste været meget skriveri om, at hunde ikke tåler al den fede mad, så bl.a andesovsen skal de ikke have.

Mine får et godt hundefoder der indeholder alel de nødvendige næringsstoffer, men hver dag får de lidt kødrester blandet i, NETOP fordi jeg ikek vil have bøvl med, at de ikke kan tåle noget som helst andet end førfoder.
    Selv mine små hvalpe får lidt kød blandet i deres hvalpefoder, men kun rent kød som eks lidt roastbeef eller lignende.
    I går fik mine hunde and uden skind og de spiste med velbehag sammen med deres tørkost også hvalpene der nu er 9 uger.

• #20   26. dec 2011 ja har dummet mig,flyttet til et nyt sted, blevet lovet græs til mine ponyer ;-)men NEJ.. begge ponyer fået nyt godt hjem... Men FÅRK hvor jeg savner Sofus ;.( Har grædt mig i søvn smiley nætter i træk... Mon det bli'r bedre ?
    Lorte jul ;-(

• #21   26. dec 2011 Bare du ikke har givet hunden stegte ben/andeskrog, så kommer den nok over det, men klart, at maven reagerer, hvis den ikke til daglig er vant til at spise tung og fed menneskemad.

Mine hunde har for øvrigt altid haft fri adgang til deres foder og også altid fået en lille bid af det, jeg har spist, bortset fra stærkt-krydrede retter.

• #22   26. dec 2011 Ej en med løber - hun fik kun en bid ved bordet. Så det skader vist ikke smiley det jeg mente var at de aldrig får rester i deres skåle.

• #23   26. dec 2011 Mine fik lidt andeindmad, men ellers ikke noget. Man gør jo ikke rigtig hunden en tjeneste ved at være lidt for gavmild.

• #24   26. dec 2011 selvfølgelig har du dummet dig, det har vi nok alle prøvet, men klart de har ikke godt af alt det fede mad, det er deres maver jo ikke vant til, men sæt dem lidt på diæt, så går det over.Mine får kråserne fordelt over flere dage sammen med ders tørfoder, og aldrig det fede skind fra anden.

• #25   26. dec 2011 puha naka har nydt super godt af div. Julemad, hun har det fint smiley

• #26   26. dec 2011 Nala*

• #27   26. dec 2011 Du betaler ingen pris, det gør din hund. Det er i medierne hvert år til jul at hundeejere ikke tænker sig om.
    Mine fik en kartoffel og et kvart stykke andebryst.

• #28   26. dec 2011 Mine får os geren dagligt lidt kød, og gerne grønsager. Men ikke alt muligt underligt og slet ikke sovs.

• #31   26. dec 2011 Da jeg havde købt min lille "genbrugshund" på to år (endnu ikke oprettet), fik jeg at vide, at hendes mave var ekstremt sart og at hun kun til nød kunne tåle ét bestemt produkt fra dyrlægen.

Hendes afføring var også i starten nærmest "remoulade", men jeg begyndte gradvist at vænne hende til alsidig kost ved siden af hendes nye tørfoder, Taste of Wild.

To måneder senere tålte hun alt ud fra devisen *alt med mådeog fornuft* og hendes afføring er helt normal.

Da Mandy (heller ikke oprettet) havde hvalpe, fik de fra starten alt muligt forskelligt og de havde hele livet "jernmaver", så med mindre en hund har påvist allergi, tror jeg, man gør den en tjeneste ved ikke at være for pylret, hvad angår mad.

Kommentér på:
Øv, jeg har dummet mig...

Annonce