{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.266 visninger | Oprettet:

Græde færdig {{forumTopicSubject}}

kom af med min fantastiske lille hund for en 4 måneder siden, da vi havde sat os skidt i det økonomisk, vi blev nød til at sige lejligheden op, og komme af med hvores hund. og nu har jeg lige set hun er blevet sat til salg igen.. hvad skal jeg gøre,, har gået i noget tid og fået styr på økonomien, og hus og stor have, tons af tid til hund, og ville gøre alt for at få hende tilbage, men solgte hende til dem for 1000 kr og nu tager de noget mere for hende, gør så ondt når folk prøver at tjene penge på det man har kært. har prøvet at ringe og skrive til dem, men de kontakter mig ikke tilbgage. nogle gode ider?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Græde færdig
  • #1   23. feb 2009 ja desværre... de tager 2000 mere for hende..

ville øsnke man kunne gøre noget, hun er mit lille hjertens hund, tænker på hende hele tiden, og sagt hvis de nogensinde blev trætte af hende, måtte de sige til, og så satter de hende bare tilsalg unden at sige noget, sidder stadig herhjemme og er helt chokket..

• #3   23. feb 2009 ja ring til dem og forklar.... hvis de er søde og fornuftige mennesker vil de da klart levere hende tilbage for samme pris som de gav.... de ønsker vel selv at hunden får det godt...og så kommer pengene i anden række....

• #5   23. feb 2009 Kan godt forstå dig og at du er ked af det. Men inden du gør noget som helst så se lige om du har tid og råd om en mdr. Den hund trænger
    til ro og stabilitet i det næste hjem. og et blivende hjem. Så for hundens skyld tænk dig om mere end 1 gang.

• #6   23. feb 2009 det gider jeg ikke høre på det der anita n.. jeg hader selv alle de slags.. men en dårlig økonomi, havde i jo ikke da vi anskaffede os hende,, vi flyttede ind i en lejlighed hvor vi noget tid efter begge vare rigtig rigtig syge hele tiden, det viste sig så at det var skimmelsvamp, og prøvede at fikse det, men jeg mistede mit arbejde på alt det sygdom, og min kæreste mistede selvf mange penge pga af mindre arbejde.. så vi endte med at låne penge af banken til at få det lavet, og for at klare os.. men først da vi sagde lejligheden op og flyttede hjem fik vi det bedre,, kunne ikke have forudset det, og syntes ikke man kan dømme folk som uansvarelige med det samme,,

• #7   23. feb 2009 måske svarer de ikke, fordi de finder det useriøst at du først sælger din hund for så at ville ha den tilbage 4 mdr senere....eller fordi de tror du er mega sur over at de nu sælger den videre og ikke vil høre på ballade.... har du skrevet at du selv vil ha hunden tilbage???? eller har du bare ringet????

• #10   23. feb 2009 det har jeg skam gjort.. har bestemt og så råd til at købe hende tilbage, men syntes det er uretfærdigt de bruger min skat til at tjene penge på, jeg solgte hende selv for 2500 mindre end jag havde købt hende for, for var i den gode tro at hun ville få det fantstisk.. men render højst sandsynelig ikke ind i skimmelsvamp igen, og har lavet mig en god solid økonomi, og har alt den tid til hende som hun skal have.. så det der er problemet er at de nok er flove over at tage ekstra for hende, men ja har tænkt på en 3 mand til at købe hende, hvis ikke de vil af med hende til mig. er bare så ufattelig ked af det, for vil ikke have hun skal ud til et tredje hjem, kan ikke klare tanken om at hun ender som kastebold.. hun er verdens bedste hund.

• #11   23. feb 2009 henriette e.. takker det såre virkelig også når folk ikke kender sittiationen men dømmer. håber bare jeg får hende hjem og kan give en gode og trygge ramme til hendes dages ende..

• #14   23. feb 2009 Jeg blev selv fristet til at give dig en opsang, lige da jeg læste dit indlæg... men da jeg ikke kender dig eller alle detaljerne i historien, lod jeg det ligge.... jeg ville ALDRIG selv afgive mine hunde for noget som helst i verden, men det er mig og ikke dig, alligevel vil jeg spørge ... er du 100% sikker på at du ikke kommer til at stå i samme situation som da det gik galt, for ellers er det jo død synd hvis hunden igen skal igennem samme tur med nyt hjem, og ikke rimeligt overfor den.... hvis du kan svare ja, så har du min fulde støtte...

• #15   23. feb 2009 Nu er det jo sælger der bestemmer prisen så du må gribe fat i pungen . Og giv hende så det hjem hun fortjener

• Trine P
    Trine P Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 457
    #17   23. feb 2009 Hej Marianne
    Jeg bor i østjylland og hvis du vil kan jeg godt prøve at være " 3 mand "
    Du kan sende mig en privat besked, hvis jeg skal hjælpe.
    Hilsen Trine

• #18   23. feb 2009 ej folkens ... det er sku for useriøst hvis og hvis og hvis.... tror ikke at nogen herinde har forudset ALT hvad der kan komme af uforudseete problemer i livet.... hvad hvis der udbryder krig i DK i morgen osv... come on....

• #20   23. feb 2009 åhhh folk er så frelste ... har i alle 10.000 liggende til hvis jeres hund skulle brække benet .... har i alle et sted i kan være med jeres hunde i flere måneder ( venner familie) hvis jeres hus brænder ned, er i alle sikre på nyt job hvis i sku miste det i har???
    der kan bare ske ting i livet man ikke er forberedt på, og hvor man må handle som omstændighederne byder en`....

• #21   23. feb 2009 Lykke N. Nej ingen kender dagen i morgen men derfor skader det ikke og lige vende tingene en ekstra gang og sige til sig selv om man mener man er i stand til og have hunden igen så hunden ikke igen skal skifte hjem om et par mdr.

• #22   23. feb 2009 min holdning er at man ikke bør tage penge for et kært kæledyr overhovedet, hvis man sku stå i den frygtelige situation at sku af med det....

• #24   23. feb 2009 Ja jeg ville ikke forære mine hunde væk hvis det var mig. Hvad der kommer let går let. Vi kan jo prøve den koster jo ikke noget osv.

• #26   23. feb 2009 <3Daniel & Marianne< 3
    Efter at du har sogt hunden til en anden - så har man ikke nogen rådighed over hunden længere.

Og hvad den nye familie gør, kan man ikke blande sig i.

Så der er ikke andet end bare at se på..

• #27   23. feb 2009 sommerfugl.... vi er helt enige.... jeg bliver også mega hys over at se hvor let folk tit ser på, hvad det vil sige at tage sig af et kæledyr, og alt for MANGE er simpelthen for useriøse omkring det...det jeg bare også siger er, at vi kan alle komme til at stå i en uoverskuelig situation, hvor vi må handle imod vores ønsker og bedste intentioner....

• #29   23. feb 2009 men det kunne være hun skulle skrive hvorfor hun har solgt den for det kan da ikke være på grund af penge så meget koster det ikke at ha en hund jo så kan slet ikke forstå hun har soldt den men der må jo være en grund

• #30   23. feb 2009 Daisie.... jeg ser med meget stor alvor på det at have hund, og synes selv jeg har styr på de fleste uforudseete ting... ... men nu har jeg også set hvor meget et nedbrændt hejm, kan vælte folks tilværelse, eller hvordan en meget høj dyrlægeregning kan tage pusten fra en`.... at jeg selv ville gå gennem ild og vand for at beholde mine hunde, da de er meget vigtige i mit liv, er jo MIG.... men det her er ikke mig, det er Marianne og hendes liv...mistet bolig, sygdom og job.... og jeg hverken kan eller vil udtale mig om hvorvidt hun er en idiot for at ha gjort som hun gjorde...det er sku også bare for nemt at dømme andre, hvem ved hvordan vi selv ville reagere i en sådan situation.... medmindre vi har prøvet det, ved vi det nemli ikke...

• #31   23. feb 2009 som sagt har jeg rigeligt råd til at købe hende igen.. hvis du læste at jeg havde skrevet. jeg er typen der ALDRIG ville gå af med mine hund, sådan har jeg sat altid, har sagt jeg vil hellere leve på gaden med den, en sælge. men boede hos min veninde, så lidt hos min mor, og så hos en ven og lidt hos sviger mor, havde hende med alle steder, men blev jo nød til at tænke på hende istedet for mig selv, hun ville nok have bedre af et sted i stedet for at hoppe rundt med mig.. jeg kan ikke sikre mig bedre end jeg har gjort nu. jeg har en god økonomi. ´jeg kan klare mig selv, også uden penge fra min kæreste.. den sorg den gjorde ved mig at komme af med hende dengang når nu jeg havde kæmpet sådan for det hele, ville jeg da aldrig byde hende eller mig selv igen.. det er nemmere at sige hvor god man selv er, og troede selv jeg kunne spille høj hellig for ligemget hvad skulle jeg nok kunne beholde min hund, men når man står i sådan en sittuation er det virkelig svært. boede ved en veninde, med hende, og fik lov at være der til jeg fandt noget selv, men en dag da jeg sidder derhjemme kommer hendes forældre ind, og siger at veinde der, ikke kunne klare sig selv, for hun var blevet udsat for røveri, så nu havde de sagt lejligheden op, og jeg havde en time til at pakke, så stod jeg der med hund og igen ingen steder at bo, min mor med fik hende over lidt men hun er meget allergi, og følte hele verdens var imod mig, hvis i viste hele historien, og kendte mig, tror jeg i ville forstå.. men det er ikke lige det er jeg orker bruge krafter på nu, jeg ved jeg kan give hende et fantastisk hjem, og hvis hun skulle herfra igen.. skal der meget mere end en sittuation som sidst til ikke at kunne klare mig.

• #32   23. feb 2009 Hold da op nogle vidunderlige mennesker der sidder herinde og skriver. Alle har simpelthen styr på hvad der sker i deres liv fremover og at uforudsigelige ting simpelthen ikke kan hænde af så stor en grad at de bliver nød til at træffe nogle valg de ikke ønsker.

Håber det bedste for hundens fremtid.

• #33   23. feb 2009 og fancy face.. det vil sige man skal have rigtig mange penge for at have hund. have en familien der kan tage sig af den hvis man ikke selv kan.. osv osv.. så er der ca kun 100 familier i danmark der ville kunne holde hund.. havde vi ikke blevet snydt med den lejlighed, havde jeg garantere siddet og spillet lige så høj hellig som nogle af jer andre.. hvor er det nemt at sidde på jeres sidde var? det trist man skal være totalt perfekt for ikke at blive høvlet ned herinde....

• #34   23. feb 2009 dejligt for dig Fancy at du har så mange gode muligheder i uforudseete situationer..... men det er der bare ikke alle der har, og er de dårlige hundeejere af den grund???? de folk jeg kender der fik nedbrændt deres hjem, måtte vente med at komme hjem igen i over et år, og det er meget længe at stå uden tag over hovedet, den stress og de følelser, der følger med en sådan krise, er svær at sætte sig ind i....derudover er det meget at sku udsætte familie og venner for, i en så lang periode....
    det jeg efterlyder hos jer der så kraftigt svinger sablerne over Marianne, er ikke at i skal forstå men respektere hendes valg i hva der sikkert har været en voldsom tid og oplevelse... og måske nogel medfølelse....
    pigen har jo ( som jeg læser det ) virkelig gjort hvad hun magtede (modsat andre der afskaffer sig deres hunde)...hun har altid savnet og været ked af det skete, og ønsker sig virkelig sin hund tilbage.... har hørt om folk der er skide ligeglade og hvor det at miste hunden ikke betød den store sorg for dem.... kast jer dog over dem i stedet for...

• #35   23. feb 2009 Hvor er det trist at du ikke fik lavet en kontrakt på din hund. Kan hjertens godt forstå at du vil have hende tilbage.
    - Og nej, men kan sq ikke forudse alt hvad der vil ske i livet.
    Ens børn kan blive så syge, at de skal indlægges langvarigt og når barne så endelig er hjemme fra hospitalet, skal det passes og plejes, inden indlæggelse igen. Hvis det er en behandling der tager flere måneder, kan man jo ikke lige smide hunden i pension og den slags. Så kan man stå i den situation, hvor man kan blive nød til at sælge hunden.
    Det sammen med den dårlige situation trådstarteren kom i. Det kan ikke forudses, og folk der råber højst herinde, om at man ikke kan sælge sin hund og den slags, burde skamme sig noget så grusomt.
    Marianne :
    Synes at du skal få en 3. mand til at købe hunden tilbage, og så lade vær med at tænke på at sælger tager mere for hende, end du solgte den for. Hvis du savner hende og tænker på hende hele tiden, kan pengene ikke betyde det helt store.

• #36   23. feb 2009 Ja eller kast jer over alle de dygtige hundeejere som IKKE kan finde ud af at overholde loven da de mener deres hund er guds gave. Eller for dens sags skyld ALLE de katte ejere som heller ikke kan overholde loven.

• #37   23. feb 2009 Marianne, jeg håber virkelig at du kan få hende tilbage, det ville være en lykkelig ende på en ellers sørgelig historie.... både for dig og for din hund...ved at denne oplevelse har sat sig spor hos jer begge, og at du helt sikkert har lært meget om dig selv og hvad det vil sige at komme i stor krise, .... jeg er sikker på at du fremover vil være langt bedre til at komme igennem problemer af den art....modsat de kloge hoveder, der snakker af fordømmelse og ikke erfaring....

• #38   23. feb 2009 Helt ærlig jeg tror trådstarter har fattet hvad der menes og jeg mener faktisk at hvis trådstarter kan skal man købe hunden tilbage og give den et godt hjem. Hvem siger at selv om den bliver solgt til en fremmed at den ikke bliver solgt igen?

• #39   23. feb 2009 Kan se, at mange har været godt igang med diskussionen,
    men jeg synes helt klart, at du skulle få en ven eller din mor eller noget,
    til at købe hende for dig, så du kan få hende igen...
    Gider ikke kommentere omkring hvorfor du skulle af med hende...:)
    Held og Lykke..

• #40   23. feb 2009 lykke tusind tak. skriver pt med dem der har hende, og han skal lige snakke med kæresten om vi må kæbe hende tilbage

• #41   23. feb 2009 Fancy du har den holdning vi alle (forhåbentlig) har...behold din hund for enhver pris, og gid det altid kunne lade sig gøre.... men sådan er virkeligheden bare ikke altid, ingen ved hvad der får dem til at gå i smulder, eller hvor meget krise der skal til før de må gi op....heller ikke du...
    alle mennesker har en grænse for ders styrke.... Marianne fandt sin og måtte tage en smerteligt valg.... det ønsker og prøver hun nu at rette op på.... og så står folk i kø for at hagle hende ned, det er sku ikke fair...
    man skal vælge sine kampe med omhu.... og der er så mange andre hundeejere der fortjener den form for kritik i her giver stakkels Marianne.... folk der er ligeglade, mishandlere, pengegriske eller uetiske i deres måde at have hund på.... brug jeres negative kræfter på dem...de fortjener det....

• #42   23. feb 2009 jeg er bestémt også villig til at bruge de penge på hende også 5000 hvis det var det de forlangte.. nu mp vi se om de vil sælge hende tilbage.. eller får jeg en veninde til at købe hende tilbage for mig

• #43   23. feb 2009 søde Marianne, jeg krydser fingre og tæer for dig, gid det går iorden....
    nu vil jeg spise hjemmebagte lune boller og drikke en kop kaffe....

følger stadig med i tråden....

Marianne skriv hvis det hele går iorden....

• #45   23. feb 2009 Jeg håber i får jeres lille øjesten igen:o) Held og lykke til jer:o)

• #46   23. feb 2009 Held og lykke med hende

• #47   23. feb 2009 tusind tak til alle jer der vil hjælpe.. håber inderligt hun kan leve resten af hendes dage hos mig:)

• #48   23. feb 2009 Giver fancy ret i at det er unfair over for de nye ejere, at du får andre til at købe hende..

Nu sidder jeg og tænker på hvor mange købere der giver sig ud for at være noget de ikke er.. For i den her situation er du bare en køber.. Det kunne jo være de ikke fandt dig egnet som køber til DERES hund? Har i tænkt over det?
    Jeg kender dig ikke, så jeg dømmer dig ikke på det punkt.. Men at snyde folk på den måde er virkelig usmageligt!!!! FØJ

• #49   23. feb 2009 jeg var lidt i panik og tænkte alle sittuatioer igennem og vil ikk snyde.. jeg har snakket med dem været ærlig og krydser findre for det bedste de snakker sammen i aftén om det, og kan bare håbe det bedste.. de vil jo også bare det bedste for hende.. men når man elsker et dyr så megeter man i et kort øjeblik villig til at gøre alt. men ja nu må vi se siger de ikke ja, må de jo mene de kan finde et bedre hjem til hende

• Trine P
    Trine P Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 457
    #51   23. feb 2009 Hej Marianne læste lige at du havde snakket med dem, håber du får lov til at købe hende tilbage. Eller gælder mit tilbud stadig.

• #52   23. feb 2009 maiken t: ja da jeg solgte hende var det sådan.. men hvordan kan du se mit liv ikke er stabilt nu?

• #53   23. feb 2009 nej ikke endnu.. hun kom hjem for lidt siden, så skulle de lige snakke om det. krydser alt hvad krydses kan.. håber sådan

• #54   23. feb 2009 Jeg er godt nok spøndt på at høre hvad der sker... Jeg krydser fingre:o)

• #55   23. feb 2009 har snakket med dem og de er ikke afvisende, men de vil ikke tage det første og bedste,, så skal ud og snakke med dem i morgen.. og de sagde de ville tænke det godt igennem inden de tog en beslutning.. er bare så bange for at sætte min forventninger helt op og sp få et nej, ved jeg ikke om mit hjerte kan bærer, og så det jeg skal se hende i morgen, og måske bliver det for sidste gang.

Kommentér på:
Græde færdig

Annonce