{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.097 visninger | Oprettet:

Hunde uden snor... {{forumTopicSubject}}

Syns lige jeg ville lufte min mening og høre Jer andre om emnet. Hvordan kan det være noget mennesker er så uforsvarlige at de lader deres hund gå uden snor- NÅR DE VED DEN ER AGRESSIV OVERFOR ANDRE HUNDE? Bor i Farum, der er strenge regler om hunde i snor, men de bliver ikke overholdt. Jeg havde en tæve på 6 måneder (en Mastiff-blandning), der uheldigvis blev overfaldet af en voksen Amerikansk Bulldog, da vi var ude og gå en almindelig fredag eftermiddag og havde hende i snor som altid. Vi kunne intet stille op under overfaldet og Siska måtte forsvare sig så godt hun nu kunne. Ejeren stod bare og gloede og fjernede først sin hund da den havde rusket og bidt Siska til blods! Han havde den IKKE I SNOR og havde ikke engang en med til den! Og det "bedste" ved det hele er AT MANDEN BAGEFTER STAK AF MED HUNDEN- han LØB som en tøs hjem og gemte sig! Vi prøvede at anmelde det, men politiet ville ikke hjælpe os. Mandens mor bor her i bebyggelsen (og han uofficielt hos hende- med hunden), så der er heller ikke meget hjælp at hente. Hun siger bare hunden ikke er hos hende. Det er ikke første gang at den hund har overfaldet andre hunde- eller i det hele taget at andre aggresive hunde (store som små) har gjort det samme. Min røv er ren at trutte i, men kan bare ikke forstå hvorfor andre hundeejere lader deres hunde gå uden snor, hvis de ikke kan lide andre hunde. Siska er desværre blevet mærket af oplevelsen psykisk, så hun er kommet hjem til en nær ven, hvor der bliver taget godt af hende.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunde uden snor...
  • #1   23. jan 2006 Ej hvor en træls historie:-(
    Det er da bare for dumt at gå med sin hund uden snor!
    Kan slet ikke følge sådan en mands tankegang!
    Og det irriterende ved det, er da at politiet ikke gør noget ved det, men at det bare går ud over den stakkels hund der bliver bidt!
    Det er simpelthen utroligt!

• #2   23. jan 2006 Christine og Allan O : forstår jer udemærket og vil lige sige at det ikke kun drejer hunde der er agressive det er alle hunde efter min mening der i byen skal føres i bånd da der kan ske mange uforudsete ting og ingen kan sige med 100% sikkerhed at de har fuld kontrold over hunden

• #3   23. jan 2006 Synes især det er slemt at gå med hund uden snor når den er så agressiv!
    Jeg synes dog man altid skal gå med hund i snor - uanset om den er agressiv eller ej, da der også er mennesker der finder det ubehageligt hvis ens hund nu kommer for tæt på..

• #4   23. jan 2006 Claus B:
    Nemlig! Mener fuldstændig det samme!

• #5   23. jan 2006 Hvis jeg var kommet gående med mine hunde og der var kommet en anden hund uden snor og var faret på dem havde jeg ingen midler skyet! Jeg var røget imellem uden at tænke på krop eller lemmer!
    Har prøvet det en gang at min amstaff blev overfaldet på stranden men de var begge uden snor og havde leget et stykke tid først. Men skulle nok se at få dem skildt ad...tænk på hvis Cæsar havde forsvaret sig voldsomt og havde fået fat i den anden hund og bidt den
    HVEM HAVDE SÅ FÅET SKYLDEN????

• #6   23. jan 2006 ÆV... det er bare så træls - og gør at mange er bange for løse hunde..(forståeligt nok !!)

• #7   23. jan 2006 Maria B:
    Ej hvor godt gjort!
    Det ville jeg også gører hvis det var mig..
    Simpelthen stå og vente på at ejeren kom, og så bare gi vedkommende en mindre skideballe!

• #8   23. jan 2006 Kan bare ikke forstå hvorfor politiet ikke har grebet ind.

ifg.
    Hundeloven (Citat)
    § 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem. En hund anses ikke for at være under ledsagelse, fordi den er under tilsyn fra besidderens bolig eller forretningslokale. Føres hunde i bånd, skal dette være så kort, at hunden holdes tæt ind til ledsageren. Såfremt hunde på de nævnte steder færdes løse uden at være i følge med en person, der har fuldt herredømme over dem, lader politiet dem optage og underretter besidderen.

• #9   23. jan 2006 Carl Erik:
    Hvad har du så tænkt dig at stille op, hvis der nu skulle ske noget uforudset, eller hvis din hund lige pludselig, og for første gang angreb en anden hund?!

• #10   23. jan 2006 Carl Erik: Det var da nok det dummeste spørgsmål... Jeg har jo skrevet i mit indlæg at jeg ALTID går med mine hunde i snor! ALTID! Jeg stoler på mine hunde, men kunne aldrig drømme om gå med dem løse p åområder hvor jeg VED jeg IKKE må.

• #11   23. jan 2006 Der er jo også et erstatningskrav. dyrlæge mm. som kan komme på tale.

Havde det været i min politikreds - der har man indørt 0 tolerance overfor den type hund, som du omtaler.

• #12   23. jan 2006 Ja, det er lidt rickie det snor spørgsmål sys jeg:o)
    Men er hunden bare det mindste aggresiv, og har man ingen kontrol over den, så snor på.
    Når jeg lufter, så har jeg altid Buzz i snor, for han løber bare, ser han en bil i flere km afstand, så er han væk.
    Coco derimod, hun har kun snor på når vi går ved vejen, men hun kommer når jeg kalder, og skulle uheldet være ude, så har vi aldrig mødt aggressive hunde heroppe - er vi andre steder, så er de begge altid i snor.
    Men jeg har også engang haft en meget lydig hund der aldrig havde snor på, og han har altid lystret os, men blev selv gentagene gange angrebet af folk der ikke kunne styre deres hund.
    Men inde i byen, der sys jeg alle hunde skal have snor på.

• #13   23. jan 2006 Vi er så heldige her i Farum Midpunkt at vi har en hundelegeplads OG en agiltybane- begge med hegn rundt om, så hvis man vil lade sin agressive hund rende løs, så kan må fise derop i en times tid. Men trangen til at slippe sin agressive hund kan da umulig blive så stor at man ikke kan vente til man kommer hen til de dertil indrettede 2 områder?

• #14   23. jan 2006 At carl erik og kisser ikke har deres vuffer i snor er vel ok så længe de har styr på dem? Selvfølgelig skal man ikke gå med en hund uden snor når den kan finde på at angribe andre hunde. Det synes jeg også er en skrækkelig ting. Nu kender jeg didder og han er en fredelig vaps, der ikke angriber nogen smiley

• #15   23. jan 2006 lige meget hvor god kontrold man har, kan der altid ske det uforudsete så ingen og jeg gentager ingen kan sige at der ikke kan ske noget.

• #16   23. jan 2006 kisser M

Vi der bor på landet - er lidt bedre stillet, end dem der bor i byen.

Går da også med min uden snor - bare ikke når vi er inde i byen - der kan komme et eller som lige tænder hunden.

• #17   23. jan 2006 Kisser:Du som er træner,jeg må sige at jeg er lidt forbløffet over det du siger.:o)

• #18   23. jan 2006 Claus B, du har ret, man kan ikke forudsige alt, er helt enig, MEN jeg er sikker på folk kan vide om deres hund er typen , der render hen og angriber en stakkels hvalp.

• #19   23. jan 2006 Kisser:
    undskyld havde travelt med at skrive så så ikke at du havde svaret

• #20   23. jan 2006 det her startede vel mod: hvis din hund bider andre skal den være i snor, og det er der vel ingen, der er uenig i?

• #21   23. jan 2006 Bruger også flex line, og nu skal du ikke sige det ikke er mere sikkert end uden snor... man kan jo hurtigt trykke på knappen smiley

• #22   23. jan 2006 Janni : jeg taler ikke kun om at angribe andre hunde der kan fks.springe en kat ud af en port hunden reagere og rykker efter katten og før ejeren reagere står hunden på kørebanen og det kan sku være meget mere farligt

• #23   23. jan 2006 Helt enig claus...

• #24   23. jan 2006 Hvis man ved , at hunden ikke er særlig glad for andre hunde, så går man ikke med den løs - Det er også et spørgsmål om at læse hundens signaler - kan man først læse de signaler - så kan man tage sine forholdsregler.

• #25   23. jan 2006 Jeg har faktisk også kun snor på loke for at beskytte ham mod andre ting... biler, hunde osv. han er lydig og sød.. men jeg kan jo ikke vide hvad der sker og jeg stoler ikke på andre hunde, hvis jeg ikke kender dem.

• #26   23. jan 2006 "Flex-liner er ulovlige ;O)"... jeg er lidt ligeglad, bryder gerne loven for min vuffer smiley

• #27   23. jan 2006 Carl Erik: My bad.. Men så det vil sige du heller ikke har en snor med til din hund? Du har vel så også 110% styr på din hund når den er løs og den går ikke hen til andre hunde???

• #28   23. jan 2006 Bor selv i Farum Midtpunkt og jeg oplever detsværre tit og ofte at folk går med deres hunde løs.... Har selv oplevet at en dejlige hund blev skambidt, og efterfølgende måtte aflives - trist, trist. Mange gange høre man folk sige "bare rolig - den gør ikke noget" - som jeg plejer at sige, så kan ejeren af den løse hund ikke vide om den i snor syn's det er så fedt at en fremmed hund kommer susende.
    Jeg har også selv den holdning, at hun skal holdes i snor.

• #29   23. jan 2006 claus B:
    vil godt give dig ret.
    Hvis man ikke trænet, at hunden skal lade de andre dyr være i fred, katte - hare - råvildt - høns - fugle mm.

• #30   23. jan 2006 " Mange gange høre man folk sige "bare rolig - den gør ikke noget" " ja og man ved aldrig hvad der sker... for det meste kan jeg aflæse på min hund om det er en sød hund, han kan se det bedre end mig.

• #31   23. jan 2006 så en gang for mange år siden en schæfer der fik sprængt den en side af hovedet af for de den sprang efter et kanonslag og greb det og vil lige sige at det ikke var en nytårs aften

• #32   23. jan 2006 Rettelse i tekst :o)

Jeg har også selv den holdning, at hunde skal holdes i snor....
    Det er bare dejligt at vi har en hundelegeplads, den er indhegnet, så kan man bruge en times tid der. Hvis der så kommer andre, kan de spørge om det er OK at deres hund kommer ind og leger med. Hvis man så det er iorden - ja, så er det jo godt.

• #33   23. jan 2006 kisser -- kan læse af din profil at du bor på en gård med 8 rotter.. tænkte på er de alle sammen indenfor og hvordan ser jeres stue ud om aftnen? lol hvis de alle får lov til at ligge i sofaen..

• #34   23. jan 2006 Kisser : ja så er der noget energi der skal fyres af nu :o)

• #35   23. jan 2006 carl erik M
    Der en forklaring:
    I snor betyder max ca. 1,20 m.
    ---- kort snorca. 50 cm. ....... meget kort snor er halsbåndet....

• #36   23. jan 2006 kisser -- lol det kunne jeg godt tænke mig at opleve.. en hyggeaften i stuen med 8 rotter..

• #37   23. jan 2006 Min bulldog går uden snor alti (minus til udstilling)hun er ligeglad med katte, fugle, hunde osv... det eneste der tiltrækker hende er dem ved busstopstedet med en pose chips....
    Men det er surt at være den der skal opleve at ens hvalp bliver overfaldet på den måde. De skulle skamme sig, men de er sku nok ligeglade...

• #38   23. jan 2006 kisser - har sendt en venneansøgning - har du lyst til at godkende..

• #39   23. jan 2006 det er meter - Men CM.

• #40   23. jan 2006 Kisser>>> har søgt om venskab fordi jeg har spørgsmål om min hanhund... Håber det er fint

• #41   23. jan 2006 politier klager over at de ikke har mandskab nok til sådanne hunde sager, det er for dårligt!!

• #42   24. jan 2006 Jeg bryder mig heller ikke altid om at filk kommer med deres hunde løse, jeg har stort set altid mine i snor jeg ved de ikke gør noget men det er jo ikke alle der kan lide hunde, når jeg går herhjemme kommer de kun løs på vores sene aften tur ved 1 - 2 tiden om natten og kun 1 af gangen, men det er nu fordi Fluffy driller Gizmo!!!
    Ellers er de kun løs i hundeskove og på en sjælden strand tur...

Gizmo er blevet overfaldet 5 gange nu og har ikke en af gangene prøvet af forsvare sig selv han ligger sig bare ned og lukker øjenene... Første gang var en Cocker 2 gang en springer spaniel, 3 gang en shiba inu, 4 gang en Græsk bla og 5 gang en engelsk bulldog tæve.... de sidste 2 gange skete inden for 14 dage så han har nu fået stor respekt for andre hunde han går ikke hen og hilser før Fluffy har gjort det!!!! Det er noget rigtig møj når man har en hund der ikke svare igen for de bliver jo ved med at bide i ham og ejerne gør jo ikke en skid ved det.. Det var kun den sidste ejer der hev sin hund væk og blev for at se om der var sket ham noget de andre var ligeglade.. Men hende med Grækeren tænker sig nok om en anden gang efter hun fik en regning på 2000kr for Gizmo`s dyrlæge besøg...

Jeg mener virkelig ikke man skal have sine hunde løs hvis man ikke er sikker på dem og kommer der nogen med hunde i snor skal man tage sin egen i snor..

Jeg kæmper med de løse hunde lige nu, det er møj irreterende med løse hanhunde når man kommer med en tæve i løbetid i snor.... Jeg råber til dem at de skal tage deres hund i snor da min er i løbetid og så får man svaret at jeg jo bare kan gå et andet sted hen!!!!! Jeg har da også lov til at lufte min hund på stierne selvom den er i løbetid!!!! Og nu er det hendes første gang så jeg vil jo gerne undgå hun får dårlige oplevelser...

• #43   24. jan 2006 Hej Nadja,
    Jeg har nikker genkende til din historie og er GANSKE enig med dig i, at det er utroligt at man ikke kan få lov til at gå fredeligt med sine hunde. Jeg har selv 2 westier og jeg bliver så tosset når der kommer løse hunde farende hen, for den ældste af mine hunde er lidt nervøst anlagt og fare sammen...
    Som nævnt i mit indlæg i går, så oplevede jeg min datters hvalp på 6 mdr., i snor, stå stille, hvor efter en engelse buldog kom forbi uden snor. Det endte med at hvalpen blev skambidt, efterfølgende måtte vi lade hvalpen aflives p.gr.a de mén den anden hund havde påført hende. MEGET, MEGET trist - og hold da op hvor hun skreg da overfaldet skete, det sidder stadig som et mareridt i mig. Det er så forfærdeligt at være vidende til.
    Jeg går ind for hunde i snor - ALTID - Der er steder, hvor man ugenert kan lade sine hunde være løse ( her tænker jeg på hundelegeplader der er indhegnet ) Det har vi stor fornøjelse af i Farum Midtpunkt. Og man SKAL respekterer, at hvis der er andre kan man enten vælge at spørge om lov til at deltage eller at vente til der er frit :o)

Kommentér på:
Hunde uden snor...

Annonce