{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
483 visninger | Oprettet:

Hyler når vi går!! {{forumTopicSubject}}

Vores hvalp på 6½ måned, bliver så ked af det, når enten jeg eller min kæreste går ud af døren. Hun piber og skraber på døren og det varer som regel ved længe. Tror også hun stresser lidt, da hun begynder at gabe en del! Den af os der er tilbage prøver at ignorere hende og snakke glad til hende når hun er stille, for at overbevise hende om, at der ikke sker noget.

Men er der nogen der har andre råd, så ville det være RIGTIG dejligt:-) ???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hyler når vi går!!
  • #1   15. feb 2009 Har I trænet alene hjemme træning med hende?

• #2   15. feb 2009 Nøjh.....Hvor er hun skøn... Elsker den race.... Ja I må igang med alene hjemmetræning....

• #3   15. feb 2009 Forlad hende lidt efter lidt og så lige uden for døren, når hun hyler så sig nej og gå ind til hende igen og så rose hende (masser af ros + en godbid) og sådan bliver i ved med at øge tiden.
    Til sidst plejer de bare at lægge sig ned og sove

• #4   15. feb 2009 PS. er igennem det samme med min nu og hun er 4½ md og det går fint frem af

• #5   15. feb 2009 Nej, DESVÆRRE har vi ikke trænet alene-hjemme med hende særlig meget, for det har ikke været nødtvendigt - endnu!

• #6   15. feb 2009 Du skal bare tænke på at din hvalp ikke har noget ur på.... Så gå og kom igen og igen...Så lære den at den ikke er forladt for evigt....så forlænger i langsomt tiden.... og så plejer det er være det....
    Det er snart mange år siden jeg har haft en hvalp som har skabt sig...Men jeg har så også trænet de fleste fra straten af.... Men der er individuelle forskelle..

• #7   15. feb 2009 Okay, det vil vi gøre:-) Tak

• #8   15. feb 2009 Betina C

Kan ikke forstå, hvorfor man ikke træner i at være alene, det er da en af de vigtigste øvelser, som alle børe træne.

Man skal jo tænke på sine omgivelser, og kommer man i den situation, hvor man bliver nød til at forlade hjemmet i hast, og at hunden skal blive hjemme, så er det rart at vide, at hunden går hen og lægger sig, og ikke gør og hyler hel nabolaget ned..

Det er bl.a en af de første øvelser at træner hvalpen på, nemlig at den skal forholde sig i ro, også selv om jeg går.
    Denne øvelse bliver trænet både i hjemmet og i bilen..

• #9   15. feb 2009 Vi har ikke trænet øvelsen, fordi vi de første 3 måneder efter vi havde fået hende, boede hos mine forældre og nu, de næste 3 måneder skal bo hos min kærestes forældre. Om ca. to måneder skal vi flytte, til vores eget sted - og blive der! Men du har ret Hulgaard´s Babett, det er meget vigtigt de kan være alene. Men jeg tænke, at når man aligevel skulle starte forfra når man flytter til et nyt sted, var det ikke så nødtvendigt. Og det var ikke for at komme let udenom, vi træner mange andre ting med hende...

• #10   15. feb 2009 Endelig ik noget med at gå ind til hunden når den hyler, for så tror den jo netop at det kan betale sig, da den jo opnår det den vil.
    Vil også foreslå at ik kommer igang med alene hjemme træningen så hurtigt som muligt.

• #11   15. feb 2009 Jeg bruger den tekning, hvis hunden står og hyler, ja så kommer jeg brasende ind og skammer hunden/hvalpen ud og gir den besked på at gå hen og lægge sig, herefter går jeg igen, smækker døren efter mig, og så stiller jeg meg et par meter fra døren. når hunden igen er ved døren, og begynder at hylde, så brager jjeg ind, og hunden får måske døren i hovedet. men hva. den skal jo lære det..

Nu er jeg jo ikke pædago.

Det samme gælder når hunden står i bilen, begynder den at skabe sig, ryger jeg hen og brøler føj, ti stille. hvor efter jeg går væk igen..¨så i løbet af ca.4-5 dage, så har hunden fundet ud af det ikke er godt at hylde op.

Når der så er ro på, så er der godbider og ros.

• #12   15. feb 2009 Jeg synes ikke man skal skræmme en hvalp, der i forvejen er utryg - forsøg hellere at lære hende at være alene hjemme og være tryg ved det. I kan sagtens begynde nu, selvom I snart skal flytte.

• #13   15. feb 2009 Jeg synes nu heller ikke jeg vil skælde hende ud, så blir hun nok bare mere ked af at være alene. Men tak for alle jeres svar..

• #14   15. feb 2009 Hvad nu hvis hunden ikke vil have godbiden når man kommer ind igen og roser den?? æhm

• #15   16. feb 2009 Louise S: Man behøver vel heller ikke give hunden en godbid? Det får mine aldrig, når jeg kommer hjem - jeg hilser bare på dem smiley

Kommentér på:
Hyler når vi går!!

Annonce