Den aggresive hund!!! Hjælp {{forumTopicSubject}}
Hejsa..
Ville lige dele mit lille "problem" med jer..
Min storesøster og mand, og børn var for ca. 1 år siden på grønland, der endte det med at de fik købt sig en 6 mdr. slædehund (Jeg tænkte mit, da jeg altid har hørt man aldrig skulle tage dem med hjem)
Må men den kom så hjem, og den var jo rigtig sød, men den er jo vant til at gå i en hunde flok, og kun vant til at få lidt kontakt med mennesker, og det er da osse blevet en problem hund (Syntes jeg) Den vil ikke have fremmede mennesker til at gå i køkkenet, og de må ikke røre dens ting, og den reagerer agresivt hvis man går forbi den mens den sover, og ja den har bidt folk, aldrig noget alvorligt men det har været på en aggresiv måde, nu har den bidt mig 3 gange, og det har været fuldstændigt uprovokeret fra min side af (tror den føler sig truet af mig pga. min størrelse) Men den har osse bidt efter børn, og det værste er at den gør det uden at overhovedet advare først. de har prøvet hundepsykolog osv, men har ikke hjulpet, men vil jo bare personligt mene at hvis jeg havde en hund der på en eller måde bed aggresivt ud efter nogen ville jeg uden tvivl lade den aflive med det samme, det er jo et spørgsmål, om tid før det går virkelig virkelig galt og en stakkel blir skambidt. men tror ikke de kan se alvoren i det, da det er deres første hund!1
Er jeg bare en "drama" queen??
Hvordan får jeg dem overbevist??
Er en kæmpe hunde elsker og har aldrig været bange for en hund, men må indrømme at deres hund virkelig skræmmer mig.
Det var så mit sure opstød..
God aften
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 6 Svar: 105
nov 2005
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 38 Svar: 153
Tak for støtten, tror bare ikke det er vejen frem at få hunde fra grønland, desuden har den et underligt sind, den er ikke kælen som andre hunde, og respekterer kun 1, og det er manden i huset
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
En grønlandsk hund er jo ikke just domesticeret.. Synes det er synd for både den og for jer alle, at den misforståelse er blevet begået..
Øv øv..
nov 2005
Definer lig domesticeret
mar 2007
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 417 Svar: 31.400
Det er absolut de allerfærreste hunde der SLET ikke advarer inden de bider. Problemet er så bare at folk ofte tror at hunden skal knurre inden den bider. Men der er altså mange andre signaler end lige at knurre.
For det andet -at man aldrig skal tage en grønlandshund med hjem er i princippet noget sludder. De er ikke syge i hovedet eller født agressive. MEN det er de færreste der bør tage sådan en hund med hjem til Danmark, for det er jo hunde der er lavet til at arbejde hårdt og længe, og meget gerne hver dag.
De kræver utroligt meget motion, og det er en af de få hunde jeg vil sige ikke bør holdes i en lejlighed i byen.
Nu ved jeg ikek hvor gammel hunden var da de fik den, og om den f.eks. er vokset op udenfor e.l. for det kan self være et problem nu.
Det er naturligvis ikke hensigtsmæssigt at hunden bider, men grunden til den gør det, er jo umulig at sige når man ikke har set hunden.
Jeg ved ikek hvor vagtsomme grønlandshunde er af natur (men kunne forestille mig en del?).
Men ellers er en oplagt mulighed jo at hunden er frustreret i et hus i byen (kender jo ikke hundens boligforhold), og måske ikke bliver brugt nok(?)
jan 2009
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 13
jan 2007
Min tidl tysklærer som havde været rektor på en skole i grønland, havde 4 stk gående hjemme. Men han boede så osse på landet, cyklede med dem, og løb selv marathon, hvor hundene så var med på træningsturene osv.
Og de boede ude, og var kun i huset om dagen når han selv var hjemme. De havde det bedst med lidt køliger omgivelser udendøre.
Men de var skam kælne og legesyge som alle andre hunde
jun 2005
Følger: 38 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 133 Svar: 2.263
nov 2005
Den har masser af plads ca. 100 kvm åbent rum, og får dagligt gå ture på ihvertfald 10 km.
jan 2007
-det gør det self ikke mere i orden at den bider, men det kunne da forkalre hvorfor.
En hund som den, mener jeg er bedste tjent med aflivning. Alternativet er at sørge for den altid er spærret væk når der er nogen, aldrig er i nærheden af ungerne osv -og hvilket liv er det så...
mar 2007
nov 2005
mar 2007
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.234
jan 2007
Som sagt ved jeg ikke hvor vagtsom e grønlænder skal være, men man kunne da forestille sig at sådan som de bor på grønland, så skal de ikke lade hvem som helst komme nær -og det kan da sagtens have en del af skylden for at den er som den er nu.
Og så skal man jo ikkek glemme at langt de fleste grønlændere jo altså har hund på en HELT anden måde end vi har her. SÅ har den boet sine første mange mdr i grønland, har den jo næppe modtaget god prægning og opdragelse
nov 2006
aug 2006
en grønlandsk slædehund (som er født i grønland af forældre, der ikke er kæle-hyggehunde, som dem herhjemme) ER noget reserverede.
nov 2005
Oppe i grønland må man IKKE snakke med slædehunde, da de angriber, de blir jo behandlet som en burgsgenstand, atlså ikke noget man kæler med osv.
nov 2005
Det må da osse ligge i dem, selvom de kom hjem til en fra hvalp af
aug 2006
Køber man en grønlandsk hund herhjemme, så er den jo ud af linjer, der kan begå sig i stuerne, hvis den bare får den aktivitet, den har brug for.
Men der er ingen garanti for, at den ikke tager sit arvegods med sig fra grønland, hvis den bliver importeret.
nov 2005
nov 2005
Ingen er kommet til skade, men det jo et sørgsmål om tid
nov 2005
jan 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Hunde: 4 Emner: 99 Svar: 4.034
klaus , du skriver, at ingen er kommet til skade ved dens bid.. hhmmm.. hvis en hund bider for alvor, vil der komme skader... ellers vil jeg kalde det markeringer.... d.v.s. så er der nogen der overskrider hundens grænser ret ofte...
Er din søster meget konsekvent overfor hunden? Er hun er god leder ?
et ex. Jeg talte rigtig meget med et par fra holland der havde ulvehund, deres kom godt nok i deres hjem indenfor, men de var det meste af tiden udenfor på en meget stor indhegnet grund, hvor de kunne boltre sig på en naturlig ulvelike måde... ulvehunden som jeg har i albummet, var en meget reserveret hund, ellers ganske kærlig overfor sin familie... og jeg dumme dumme pige ville jo ae og stryge den hund.... hvilket resulterede i, at jeg blev puffet til med snuden, een gang mere og jeg havde fået en markering... jeg overskred dens grænser...
måske er det det der sker hos din søster... hundens grænser overskrides igen og igen.... især hvor den ikke er vant til sådan et liv...
håber din søster finder en løsning...
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
mar 2005
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 4 Emner: 1 Svar: 252
Jeg synes, ejeren af hunden skal prøve at kontakte racerepræsentanten for Grønlandshunden, som kan finde nogen med forstand på racen, der kan vurdere om der er noget galt med hunden eller om det er den måde hunden behandles på, der er helt forkert.
Måske kan man finde nogen i Danmark, som bruger deres slædehunde til løb og er interesserede i at overtage den.
Jeg synes, det vil være forkert at aflive en hund udelukkende fordi den lever op til sin racestandard!
feb 2008
Følger: 16 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 18 Svar: 382
Måske kan en adfærdsbehandler hjælpe dem på rette spor.
Men som du selv siger, hvis en hund bider uden grund og er generelt aggressiv ville jeg ikke turde beholde den, jeg har nemlig børn.
jan 2007
Jeg må indrømme at jeg ville aflive en hund som den i tråden her. Jeg tror på at bideriet skyldes usikkerhed/grænser der overskrides e.l. (selvom det self er svært at vide uden selv at have set hunden), men selvom det er årsagen, så synes jeg stadig det er et problem, hvis hunden ikke er i stand til tydeligt at vise når dens grænser overskrides. Endten ved at trække sig eller ved at sende signaler der tydeligt viser det.
At hunden farer op og bider igen og igen, synes jeg er lidt af et problem, og jeg tænker at det reaktionsmønster måske er gået hen og blevet vane for den, hvor gang der sker noget den ikke lige bryder sig om(?)
nov 2006
Den aggresive hund!!! Hjælp