757 visninger
|
Oprettet:
Chihuahua - hund nr. 2? {{forumTopicSubject}}
Hej alle,
Af ren nysgerrighed (og muligheden for at jeg måske engang godt kunne finde på at finde en legekammerat til Pelle) har jeg søgt efter emner omkring hund nr. 2 - forgæves :S
Vil gerne høre erfaringer omkring hvornår det er ideelt at anskaffe sig nr. 2?
Og om det er "bedst" med to af samme køn eller en af hvert?
Håber der er nogen der kan hjælpe, kan jo se der er mange der har mere end 1 chi
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
De tanker jeg gjorde mig inden nr 2 var...
Kan/gider jeg holde 2 hunde adskildt i mindst 3 uger 2 gange om året grundet løbetider eller neutraliserer jeg den ene, eller får en af samme køn.
Hvis det skal være samme køn vil jeg helst have at der er en tydelig aldersforskel for at undgå gnidninger.
Har jeg tid og lyst til de ekstra timer hver dag så begge hunde får tid alene med mig (gåture/træning)
Det ideelle er jo individuelt, hvad der duer for mig er jo ikke nødvendigvis det rette for dig, så du må gøre op med dig selv om du vil have jævnaldrende hunde, eller om du vil vente til den ældste er helt færdig og på den måde kan være en stor hjælp i bl.a opdragelsen.
Held og lykke
jan 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 152
Derudover, hvis nr. 2 skulle være en tæve, ville jeg højst sandsynligt sterilisere hende. Jeg skal ikke have hvalpe, hverken ups'ere eller overlagte
jan 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 152
aug 2007
Følger: 80 Følgere: 106 Hunde: 4 Emner: 480 Svar: 3.848
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.931
Chihuahua - hund nr. 2?