{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.398 visninger | Oprettet:

FÅ DE HUNDE I SNOR!!! {{forumTopicSubject}}

Ja nu er jeg satme træt af de åndsvage mennesker der påstår de har styr på deres hunde blablabla så derfor kan deres lille fido godt gå uden snor..

ja jeg har så haft min bedste veninde grædende i røret. hendes Amstaff hvalp på 21 uger er idag blevet rusket og skambidt af en beaglen som var UDEN snor.

hendes stakkels lille hvalp har nu et sår ved øret og et forvredet knæ.. støtter hun ikke på det i morgen skal hun muligvis opereres hvis der er noget at stille op..

håber snart folk lærer at tage deres hunde i snor..

jeg beklager hvis nogen blir stødt, men er pisse træt af at folk siger de har tjek på deres hund og så har de slet ikke..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FÅ DE HUNDE I SNOR!!!
  • #1   21. jan 2009 hørt hørt...

  • #2   21. jan 2009 HØRT HØRT !!!!

  • #3   21. jan 2009 hørt hørt... har man ikke styr på dem, så skal de blive i snoren!!

  • #4   21. jan 2009 noddie er også engang blevet overfaldet af en hund.. jeg blir pisse bange når en hund uden snor stormer imod os og det er uanset race..:S

  • #5   21. jan 2009 hørt hørt... alle racer er farlige så hold dem for gudsskld i snor, andet er ikke rimligt.. stakkels den veninde..

  • #6   21. jan 2009 charlotte: den hund der bed noddie "var ellers altid under 100% kontrol" og det samme var den beaglen påstod ejerene.. så jeg gir ikk meget for den slags sludder - undskyld er lidt vred lige nu over situationen.
    Men ALLE hunde bør føres i snor offentlige steder..


  • #7   21. jan 2009 enig! vi er også blevet overfaldet et par gange og det har resulteret i at Trunte er meget utryg ved fremmede hunde nu

  • #8   21. jan 2009 Igen ganske forfærdeligt, men vedkommende har jo ikke haft styr på sin hund det er jo tydeligt. Blue er ikke i snor men han løber ikke hen til fremmede hunde....

  • #9   21. jan 2009 chilli er os blev overfaldet af noget så "roligt" som to labrador... dette resulterer i at vi kun går steder hvor hunde skal være i snor, men hold op hvor møder vi alligevel mange uden

  • #10   21. jan 2009 karoline t: præcis.. jeg havde set den lab der bed noddie masser af ganeg med sin ejer, men lige dne dag den bed var den ikk i kontrol.. arghh.

    stakkel min veninde og hendes hvalp


  • #11   21. jan 2009 smiley ja jeg kan desværre kun have morskab over dette... folk SKAL da have deres hund i snor, men DEJLIGT at det ENDELIG er en med en amstaff det går ud over!!!

  • #12   21. jan 2009 Se lige på tv2 teksttv side 145

  • #13   21. jan 2009 Hvorfor kan man ikke bare respektere hinanden og vores hunde. FÅ SNOR PÅ !

    Der hvor jeg bor er jeg også mega træt af alle dem uden snor. Der er endda en regel med de SKAL være i snor.
    Men nogle overholder det ikke.

    Min Tyson blev også overfaldet ved købmanden her den anden dag, han stod bundet sammen med Bella og en eller anden spade havde sit vindue åbnet i bilen, hvor hans lille hund sad. Det resulterede i at den sprang ud af bilen og i hoved på Tyson. Tror i manden blev for at hører om der var sket noget nej nej han kørte sku bare.
    Så ikke selv det der skete men min nabo gjorde heldigvis.


  • #14   21. jan 2009 Synd for hvalpen...

    Men min hund har i dag gået hele to ture unden snor - uden at bide nogen! smiley


  • #15   21. jan 2009 jalte...: ja jeg kender flere med disse typer hunde udover mig selv og min veninde med skambidte hunde af en af de "ufarlige" racer..:S

  • #16   21. jan 2009 PixeLine J : nøjagtig det samme er sket med Tiger -flere gange!!
    To gange mens hun var hvalp.
    Det er dødhamrende irriterende, og jeg håber også folk snart får snor på hundene...


  • #18   21. jan 2009 Tiger - det er utroligt at man ikke kan gå i fred!

  • #20   21. jan 2009 Krydser fingre for den stakkels lille hund. Håber den får det bedre.
    Og ja, folk bør have dem i snor, hvis de ikke kan styre deres hunde. Synes bare at det lyder " mærkeligt" med en beagle UDEN snor, normalt sidder hørelsen netop i snoren, og derfor kan den ikke høre, det er ret få beagler, der kan gå uden snor, og stadig høre efter. Det bør en beagle ejer da vide??!!!


  • #21   21. jan 2009 Ja, det er virkelig belastende. Bor desværre i et område hvor folk næsten altid går uden snor og får tit undskyldninger såsom: Hov jeg så dig ikke, min hund gør ikke noget, bla bla bla.
    Det er pisse tarveligt at Tiger (og andre) skal have dårlige oplevelser pga dem. Og man kan ikke altid nå at gå den anden vej inden den fremmede hund er helt henne, og det sætter ens træning 10 skridt tilbage... Iiiihhh!


  • #22   21. jan 2009 KAroline: det er jo ulovligt i det omfang, hvis du ikke har kontrol over hunden, så SKAL den være i snor, det står i loven. Så jo.....

  • #23   21. jan 2009 Man skal have snor på sin hund, enig.! MEN
    Jeg går ikke altid i snor med min hund, hvis jeg ser der kommer nogle gående med deres hund i snor, så ryger min hund i snor til vi er forbi det. For det betyder jo at de andre ikke kan styre deres eller at den kan være fjentligt.

    Hvis vi går tur uden snor og ser andre går uden snor med deres (kommer an på race) så går vi forbi uden at tage snor på Sonja.
    MEN det kommer an på race, hvis det er schæfer, rott, dober, amstaff, lab så ryger sonja i snor og jeg signalere at de skal passe deres hund, da je ikke er trygge ved disse racer uden snor. Og det er sonja heller ikke da de altid render og møfler hende og hun ikke gider. Hun er så en hund der ALDRIG ville gøre noget. og det mener jeg! og Kan skrive under på.


  • #24   21. jan 2009 jeg takker for jeres tanker til den lille hund.. åhh håber hun kan gå.. men der er højst sandsynligvis gået et ledbånd måske mere.. men ku de ikk se før i morgen pga væske

  • #25   21. jan 2009 Nej det er ikke ulovligt at gå med sin uden snor og ja jeg har 100% kontrol over min hund. Giver Chine helt ret.

  • #26   21. jan 2009 § 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem. En hund anses ikke for at være under ledsagelse, fordi den er under tilsyn fra besidderens bolig eller forretningslokale. Føres hunde i bånd, skal dette være så kort, at hunden holdes tæt ind til ledsageren. Såfremt hunde på de nævnte steder færdes løse uden at være i følge med en person, der har fuldt herredømme over dem, lader politiet dem optage og underretter besidderen. Er hunden ikke mærket og registreret, fremlyses den. Det gælder dog ikke, såfremt hunden bærer skilt som nævnt i § 1, stk. 1. Hvis besidderen ikke inden 3 døgn efter, at underretning eller fremlysning har fundet sted, indløser hunden ved at betale de udgifter, som optagelsen har medført, kan politiet afhænde hunden eller lade den aflive. Et eventuelt overskud ved afhændelsen tilfalder ejeren hvis han melder sig inden 3 måneder og godtgør sin ret, og ellers statskassen. Justitsministeren kan fastsætte nærmere regler om afhændelse af optagne hunde.

    Sakset direkte fra hundeloven....


  • #29   21. jan 2009 Nu behøver der jo ikke gå børnehave i denne tråd.....

  • #31   21. jan 2009 Wenk staff: ja du har ret, og det er virkelig øv.....

  • #32   21. jan 2009 Jeg er ked af min tråd pludselig er mudderkastning:S


    for stamtavler: det kan du tro at jeg vil gøre... men vi ved først mere i morgen


  • #33   21. jan 2009 KAN se mange misforstod mig, jeg ved ikke hvad lovgivningen siger om hunde i snor, men JEG sys' de skal være i snor steder hvor det kan genere andre...

    OG ja jeg er muligvis syg i hovedet- et forfærdeligt menneske osv osv osv men heldigvis ikke værre end dem som skaffer sig de møg muskel/kamp hunde, velvidende om at det endag kan slå klik og de skal aflives, og JO ricikoen for at det sker entop for den race er jo større end ved andre racer.. JEG syntes det er synd at de hunde bliver født for der bliver virkelig taget mange af deres liv fordi de er uberegnelige.. det ville være bedre de slet ikke blev født!!!


  • #34   21. jan 2009 Det er vel ligemeget hvilken race der er blevet angrebet... Bare folk lærer af det - nemlig at tage hunde i snor hvis der er mulighed for at man kan møde andre mennesker/hunde mm.
    Mine hunde løber selv uden snor men det er på steder hvor der ikke kommer andre hunde - og hvis der kommer nogen ryger de i snor med det samme.


  • #35   21. jan 2009 Gæt hvem:
    Jeg kan godt forstå du er gal.. det bare ikke iorden... stakkels hvaps!


  • #36   21. jan 2009 Helt enig.. Det undrer mig i det hele taget man tør gå med en Beagle uden snor, men lad det være en anden sag.. Håber din venindes hvalp kommer på benene igen..

  • #37   21. jan 2009 Jalte: Så du mener jeg er syg i hovedet fordi jeg havde anskaffet mig en muskelhund? Underlig holdning!

  • #39   21. jan 2009 Jalte... det er derfor man skal købe den type hund med stamtavle og ikke bare fra en privatperson der har fået hvalpe på sin hund, uden at ville overholde de krav som DKK har sat...

    når man køber en "muskel/kamp" hund gennem DKK er sandsynligheden meget mindre, da der er blevet aflet væk fra det aggresive i årevis + at de fleste af den type hunde bliver mental-testet...

    jeg har intet imod den type hund, og mener at de bliver hængt ud i medierne hver eneste gang en hund af den type overfalder andre... man hører næsten aldrig om fx en labrador der angriber... og jo, det kan ske... ligeså meget som ved kamphunde... de er bare mere udhængte når de laver noget end andre racer...


  • #40   21. jan 2009 Jalte?? Hallo!! smiley

  • #41   21. jan 2009 charlotte B: er dybt enig..amstaff med tavle er avlet i over 75 år på de rolige sind... så chancen for at de går amok er ligeså lille som ved den mest rolige og mentalt gode golden retriever...

  • #43   21. jan 2009 det er satme ligeså metalt rene oven i hovedet som andre... en golden kan også gå amok det kan alle hunde... og en ren avlet amstaff har ligeså svært ved det som andre normale hunde..


  • #45   21. jan 2009 problemet opstår jo når man begynder at avle på alt mulig underligt istedet for hunde der ville kunne gå i gennem en mental test... så jeg vil sige at en ren amstaff er ligeså venlig og flink over for både mennesker og hunde som andre hunde er.. nogle kan stadig havde problemer men det kan andre racer også.-

  • #46   21. jan 2009 problemet kommer mht amstaff, efter min mening, når der er en ejer der synes hans eller hendes hund er så sød og fredelig, og så kunne de godt tænke sig et kuld hvalpe uden at skulle igennem alt det med stamtavle osv... og så finder en hanhund de møder et par gange, og som virker ligeså sød og fredelig som hunhunden... men når de ikke er med stamtavle, så er det også yderst sjældent at de er mental-testet... og så kan forældrene være lige så søde, fredelige, kærlige og velopdragne, så kan der sagtens ske det, at hvalpene risikerer at det slår klik for dem...

  • #47   21. jan 2009 Charlotte: Fuldstændig enig:)

  • #48   21. jan 2009 Shit hvor er der mange smålige mennesker herinde... Tragisk!!!!

    Håber det lille pus kommer sig 100% igen...


  • #49   21. jan 2009 ja nemlig.. og personlig mening er at man ikek købe en hudn uden at sætte sig ind i racen.. en amstaff er bestemt ikke en første gangs hund.. men når man har været sammen med hudne hele sit liv kan man godt ha den selv om man er ung... dem der er avlet uden om er der ingen form for "garanti" for at de ikke går amok første gang den ser en anden hund... føreste gang en hund viser aggresive tegn syntes jeg bare den skal a med livet for det kan komme igen uanset hvor meget du så arbejder med det..

  • #52   21. jan 2009 jeg vil ikke kalde mig smålig, hvis jeg er en af dem du hentyder til...

    jeg har intet imod de såkaldte kamphunde... jeg er vokset op med en bokser gennem 3½ år... og da jeg fik at vide at han var blevet aflivet pga HD blev jeg utrolig ked af det...

    jeg synes de er dejlige hunde... men ville aldrig anskaffe mig en uden stamtavle... og er slet ikke klar til at købe sådan en hund nu... det sker måske heller aldrig... men nyder når jeg ser en smuk bokser på gaden eller en skøn amerikansk bulldog... eller en glad, legesyg rottweiler på stranden med sin familie bestående af både voksne og børn... og det samme med de andre muskelhunde-racer....


  • #53   21. jan 2009 prøv lige at se, I alle kommer med begrundelser og undskyldninger og farsvare... hvis ikke de kamphunde var et problem var der slet ikke noget at bevise...er det jer selv i prøver og bliver nød til at overbevise om at det er en skøn hund i har, siden i bliver ved? for MIG får i dæleme ikke overbevist!! DET er et kæmpe problem med de hunde, og jeg gider ikke høre om at alle andre hunde også bla bla bla FOR statistikken taler jo heldigvis for dig selv...

    OG ja Rebecca Natalie S jeg mener du er skudt oven i og håber du endag mærker på en af dine kære hvor upålidelig de møgkræ er.... for det ville være frygteæligt hvis det går ud over nogen du er ligeglade med...


  • #54   21. jan 2009 Theo hvor er det herligt med en fornuftig amstaff ejer, tror hvis alle tænkte som du var problemet der ikke.
    Ja det kan ske for alle hunde, men det gør det bare ikke og der er vidst mindst lige så mange labradors i Danmark som der er amstaffs, hvis der ikke er flere. Man kan ikke bare avle noget så hurtigt ud af en hund, sådan fungere det altså desværre bare ikke, der er da klart sket en forbedring, men der er lang lang vej endnu.
    De farlige amstaffs er dem som er mellem hænderne på nogen der ikke vil erkende hvilken hund det er.


  • #55   21. jan 2009 jalte: du sidder jo og tager alle muskelhunde over en kam uanset omde er rene eller ej... en ren hu´nd er ligeså normal som andre hunde men med flere krafter... det er ikke de ren racede hunds skyld at der er nogle fjolser der slet ikke har en hyjende hatte fis forstand på at dehar en hund med utrolige kraft bag sig... de tror det er et stykke legetøj der bare kan smides væk når de ikek gider mere.. de køre igennem så mange hænder at de ikke an blive andet end mærkelig.. men de hunde der er rene som er vokset op i børne familie sammen med massere andre hund det er en familie hun. kan du satme ikke tage over den muskelhunde kam du holder dig...

    jeg vil på ingen måde sidde og forsvare ikke ren avlede racer.. men syntes det er synd det skal gå ud over de hunde som har tavlen på sin side, har et dejligt sind som opføre sig som en normal hund...


  • #56   21. jan 2009 chancen for at en ren amstaff går amok er ret lille.. vi undersøgte og læste meget om racen inden vi fik vores... og det jeg skriver er hvad jeg har fået ud a at læse på diverse hjemmesider...

  • #57   21. jan 2009 krydser fingre for at den lille vaps bliver helt ok igen

  • #58   21. jan 2009 Charlotte B, det var absolut ikke dig jeg hentydede til, tværtimod, du giver din mening til kende på en stille og rolig okay måde, det skal der altid være plads til... smiley

    Og Jalte, det meste af dit mundlort gider jeg slet ikke kommenterer, men lige den her sætning kan jeg ikke lade gå frit hen :

    er det jer selv i prøver og bliver nød til at overbevise om at det er en skøn hund i har, siden i bliver ved?

    Tror sgu næppe der er særlig mange hundeejere der prøver at overbevise dem selv om at deres hund er fantastisk skøn, er ret sikker på at de fleste uanset hvad mener at deres hund/hunde er de skønneste, at folk så skal høre på dit pis pga det, fordi DU mener noget andet, det er sgu da trist. Fint du har dine egne meninger, men hvad pokker er grunden til at du skal melde dem ud på den måde?????



  • #62   21. jan 2009 jeg forsvare ikke dem som får sig en hund uden at tænke sig om og bare smide den ud så den kan komme hen til en ny a slagsene jeg forsvare de rene a dem for vil næsten lille 1000 kr på at en spasser der ikke tænker sig om ikke vil købe en hvalp til hvad omkring 8000 10000 kr.. nej de køber nærmest altid de hunde som andre folk kassere fordi de købte en hund de ikke ville ha alligevel det skal gå galt..

  • #63   21. jan 2009 grunden til der sker alle de ting nu er også fordi at amstaff er en modehund og så går det jo galt når man satme avler på alt og alle.. ja så kommer der noget mærkelig ud a det.. men hvis du opdrager og hvirkelig arbejder med din hund som er ren ja så burde der ikke ske nogen men det kan slå klik for alle.. og en amstaff er voldsom... og der er ikke noget at gøre pitt bull er også forbudt i danmark de er her alligevel... men må et eller andet sted leve med det... men 70 år bliver jo ikke til mere hvis folk ikke vil støtte tavlen... så kommer det jo til at hedde i år 2019. for 10 år siden var amstaffen avlet rent på de gode sind i over 70 år... men er de ikke længere...

  • #64   21. jan 2009 Jalte: Hvor vover du at dømme mig på forhånd? Hvad fanden ved du om mig som hundeejer? Er du uddannet psykolog siden du tror du kan stille dianognose på min sindsstilstand, hva smarte??
    Du er en af de mennesker jeg aldrig nogensinde håber på at møde, har aldrig kendt mage! Så snæversynet, fordomsfuld, uvidende et menneske skal man lede længe efter.


  • #66   21. jan 2009 For det ville være frygteligt hvis det gik ud over nogen du var ligeglade med? Vil du forklare denne flot fomulerede sætning?

  • #69   21. jan 2009 Jeg melder min menning ud her fordi det netop er mere passende at melde dem ud her end på baby-galleriet eller bil-galleriet.
    og når alle de renracede hunde er så milde, skal vi ikke længere tilbage end den lille pige på bornholm der blev skambidt af 2 rene rotweilere det var jo bare 1 eksempel.. når dert er SÅ mange forbehold for at det er en sikker hund, BØR det simpelthen ikke være lovligt med muskel/kamphunde... det handler da lige så meget om at jeg eller nogen andre kan ikke se om det er en overvejet og ren stambogsført hund vi møder i hundeskoven, eller om det er en penisforlænger... Tit kan man da få sin ide om det hvis man ser på ejeren, men det er da langt fra an garanti!!


  • #70   21. jan 2009 OG ja Rebecca Natalie S jeg forklare gerne... nu har jeg jo læst din profil " psykiske og fysiske problemer" "aflivet" Ja det lyder jo ikke som noget man tit høre om kamphunde, ellerrr??!! men alligevel er du ikke blevet klogere og vil ud og have en mere!! derfor håber jeg at når den går amok at det går ud over en du elsker og holder af, for hvis det bare er en tilfældig på gaden, ville det på ingen måde påvirke dig..


  • #71   21. jan 2009 Jalte: Der er sgu da heller ikk nogen herinde der siger at alt er perfekt med muskelhundene! Vi er enige om at der skal ske noget og at der er kæmpe problemer med mange af disse hunde! Men vi sidder ikke og kalder folk for sindssyge eller sviner dem til som du gør bare fordi vi er uenige. Venter på svar fra dig angående det lort du lukkede ud før?

  • #72   21. jan 2009 theo: jo kan den sagten være men det er bare så tit at det er de hunden der kommer i forkert hænder... men også selv om de kommer i de rigtige kan det gå galt for du ved jo ikke rigtig hvad du har med at gøre.. duu ved ikke om mormor og morfar f.eks har været brugt til hundekamp eller mor eller far har.. det syntes jeg man har en form for garanti for hvis du ahr en med tavle.. så ved man lidt hvad man får.. jeg vil bare rigtig gerne at folk tænkte lidt på hundens metale ve og vel istedet for bare at tænke den er sej den har min kammi også... altså sårn tror jeg nogen gange tingene fungere oven i sådan nogle folks hoveder.. syntes man skal sætte sig godt og grundtig ind i hva hund man får... en hudn med tavle kan sagtens ødelægges men hvorfor købe hund med tavle hvis man overhoved ikke er interesseret i det...

  • #73   21. jan 2009 Fuck du er virkelig en nar Jalte..! Ved du hvad der var i vejen med ham? Fysiske problemer: allergi, udslæt, bælgøjethed.
    Psykiske problemer: Seperationsangst som jeg slet ikke kunne træne af ham, det resulterede i at han var meget uselvstændig og KUN ville være sammen med mig. Hvis han var alene pev han hele tiden. Det har jeg valgt at kalde for psykiske problemer.
    Mod dyr, mennesker og børn var han PERFEKT! Har aldrig nogensinde gjort nogen noget.
    Så lad være med at dømme på forhånd uden du kender noget som helst til grunden.
    Du kan umuligt ha' mange venner, jeg synes virkjelig du er et modbydeligt menneske og synes du burde skamme dig meget!


  • #74   21. jan 2009 jalte: du taler utrolig grimt hvad med at snakke som et voksent menneske.. min "muskelhund" er desværre død. hun var ren. men tog sQ da det ansvar det er at man har sin hund i snor når man ikke ved om hundene kan sammen... og man skal ikek holde sin hund væk fra andre hunde på grund af race for når du ikek socialisere sin hund bliver den sQ da først forskruet når den ser andre hunde..
    men jeg har da i tankerne at jeg vil ha en til.. fordi at en amstaffs sind falder mig naturligt og syntes det er dejligt sind, ligesom andre syntes at en lab har et godt sind og det passer til dem...


  • #75   21. jan 2009 Du aner ikk en skid om hvad der påvirker mig Jalte så hold din kæft! Du kender mig slet ikke, hvad fanden bilder du dig ind?
    Hvorfor tror du jeg ikke render rundt med en ny muskelhund nu?? Fordi jeg har lært en masse af det der skete så næste gang vælger jeg MED tavle og er igang med at forberede mig ved at tage kontakt til opdrættere, ved at læse alt om hunde psykologi, opdragelse og socialisering. Netop fordi jeg er blevet klogere, netop fordi jeg ikke vil være en dårlig muskelhunde ejer!


  • #76   21. jan 2009 Hvor er jeg ked af at se at der findes mennesker der nærmest synes det er fantastisk at vores hunde blir skambidt pga deres race.. en hvalp er uskyldig og derfor bør det ikke more nogen..
    jeg overvejer kraftigt at slette denne tråd da den ikke længere laver andet end debat, og det eneste jeg ville med den var at fortælle en historie


  • #78   21. jan 2009 Gæt hvem: Ja det er godt nok for meget det her:( Men finder mig ikke i det Jalte siger, ved godt det slet ikke var meningen med tråden, men følte virkelig jeg blev nødt til at forsvare mig..

  • #79   21. jan 2009 UUUUJ der bliver forsvaret:-D al dette forsvar er jo tegn på svaghed, hvis DU vidste at du havde ret, ville du argumentere mod mig og ikke forsvare dig selv. OG come on mand du er 21 år, hvor modent er det at sige folk ikke har mange venner:-D
    MEN på sin vis har du ret, jeg har INGEN venner med kamphunde ihvertfald:-D


  • #80   21. jan 2009 Jalte - Fint du melder din mening ud, det har vi alle lov til, men der er da ved gud ingen grund til at du skal snakke som du gør... Det eneste du får ud af det, er foragt fra mange af os andre...

  • #81   21. jan 2009 Så nu er jeg også svag? Hvad får du ud af at svine mig til?? Jeg er faktisk meget moden af min alder;) Modenhed er blandt ander at man kan indrømme sine fejl som jeg har gjort. Du er 24 år kan jeg se, puha du er sikkert så meget klogere, tre år gør jo en verden til forskel!

  • #82   21. jan 2009 At vide om man har ret? Handler det virkelig om at have ret? Er det det vi kæmper om?

  • #84   21. jan 2009 Du snakker om modenhed? Hvor moden var din første kommentar?

  • #85   21. jan 2009 genetikken med pitbull f.eks. er så tit tættere på ved ikke rene hunde. og ved en ren kan gå amok... syntes bare ikke at folk skal beskylde en amstaff for at være en dårlig hund når man jeg ved ikke nok aldrig har hørt om en ren hund med tavle lave dette nummer..

    man burde gå ind og få fat i det indereste og det må jo være sælgerne.. for det er jo dem som sælger til gud og hver mand... da vi købte vores vurdere hendes gamle ejer os jo også om vi ville passe sammen med palle.. for det var meget vigtigt forhende... hvis alle tænkte sårn ja så ville det hele være nemmere... og man kan jo på ingen måde lave nogle lov krav om tavle eller avl for folk laver da stadig ting uden om.. og problemet ville blive større med inporterede hund. ville jeg tror.. og der har man ihvertfald ingen garanti med en inporteret hund uden tavle..


  • #86   21. jan 2009 Meget kan man sige om dig Jalte, men moden det lyder du ihvertfald til at være.. Jeg glæder mig til jeg bliver 24, så håber jeg at jeg er lige så klog og moden som dig....:D



  • #87   21. jan 2009 smiley den er ærlig, men søde Rebecca Natalie S jeg har ikke tid at lege mere i aften... kan i sove godt alle sammen ;-D


  • #88   21. jan 2009 Fint:D Med ved du hvad? På trods af alt du har skrevet til mig i aften, så håber jeg IKKE din hunde bliver overfaldet, jeg håber IKKE du bliver overfaldet eller nogle af dine kære.. Sådan er menneske er jeg..

  • #89   21. jan 2009 i øvrigt hedder jeg ikke jalte:-D

  • #91   21. jan 2009 du har din måde nanna... hold da op... klapsalve til dig.. grin. ;D

  • #94   21. jan 2009 jaaa eller det er en hund der har muskler det må klart vlre en amstaff.. fordi den kan jo ikke være blandet med alverdens underlige andre racer også... aviserne tager alle over en kam. desværre... ja la os få nogle flere tavle hunde unden at skulle gå på kompromi med det mentale.. så ville det være meget bedre.. for det er sjældent man ser unge uansvarlige ejere købe en hund til så mange penge. og tit er det jo en genbrugs hund de finder sig en som har været ved 3-4 andre ejere... jaaa... stakkels hunde.. de vælger jo desværre ikke selv..

  • #95   21. jan 2009 tænk at synke så lavt at fryde sig over en lille hvalp er blevet overfaldet, og at sidde og ønske andre menneskers nærmeste skadet, der er tit grimme tråde herinde, men jeg er godt nok rystet

  • #98   21. jan 2009 jaaaa.. synte virkelig det er skrækkeligt.. hunden er jo blevet masse produceret... men må da også snart ta dyrs ve og vel lidt mere seriøst end de gør nu.. ved da godt man mangle nye toiletter og de gamle skal ha mere pleje.. men syntes da også dyrne har ret til lidt penge.. så der kan komme lidt mere kontrol a det også fra dyrelægernes side... syntes jeg..

  • #99   22. jan 2009 Jalte, Lotus og alle de andre rødder! !

    hmm dig der er så klog burde du have undersøgt de hunde der høre under muskelhunde ..
    for så vidt jeg ved høre Rotweileren ikke under muskelhund..

    føj for nogle kometare du kommer med . det er da til at brække sig over ..
    du taler og røven går . og kun lort kommer der ud .


    Gæt Hvem
    håber virkelig at hunden får det godt igen og uden men ...


  • #100   22. jan 2009 desvære høre rotten også ind under muskelhund... prøv muskelhunde siden, så finder du ud af det....
    også når der laves alle de der muskelhunde debatter om hveile racer er med, så bliver den også nævnt....
    det er trist, men sandt....


  • #101   22. jan 2009 Jalte :
    En ting er at have en mening, men en anden ting er så at sige man håber at dem man elsker og holder af kommer til skade fordi man har valgt at have en muskelhund ?! Hvad er det dog for en følelseskold ting at sige ? Man kan ikke tillade sig at sige man håber andres kære kommer til skade . jeg ville have en rigtig grim smag i munden hvis jeg var dig ! smiley


  • #102   22. jan 2009 ja den bliver nævnt .
    men den høre da ikke under muskelhunde..
    så er det da noget nyt , hvis den er kommet under der .
    og ja som du siger trist hvis det er sandt ..


  • #103   22. jan 2009 Åhhh jalte .... - du er desværre en af dem der er blevet hjernevasket :o)
    beklager mit sprogvalg, men for pokker da :o)
    Du sidder og snakker så grimt, og samtidig sidder du og ønsker onde ting om andres kære - hvad er det dog for en måde at være på ?
    Man kan da ikke sidde og sige at man håber der ser nogle andres kære noget ondt ? - det er da grotesk og i mine øjne simpelthen for vanvittigt..
    det er fint nok du har dine meninger omkring disse hunde, dem skal du da have lov til at have :o)
    Vi andre har alle meninger om hver sin hund - men nogle gange bør man altså tie med det i stedet for at angribe samt lave sjov på den måde med andre mennesker ve og vel..
    du snakker om modenhed - men opføre du dig selv særlig modent synes du ?


    Hold da op hvor jeg væmmes over nogle mennesker til tider..



  • #104   22. jan 2009 ved ikke om det er nyt.. jeg læste det da vi fik vores rot.. men tænker ikke over det... bor på landet, så her går folk ikke op i det....

  • #105   22. jan 2009 Jalte, Lotus og alle de andre rødder! !
    Du er dummere end en brandmand med træben!


  • #106   22. jan 2009 ang, hvilken hunde der hører under muskelhunde, er det jo et ret diffust begrab som der ikke er noget entydigt svar på da muskelhunde ikke er en fastlagt gruppe hunde, de hunde der bliver nævnt under muskelhunde, kommer fra forskellige hunde gruper.
    brugshunde, molosser, selskabshunde osv.


  • #107   22. jan 2009 Jalte.. kan se at du skriver du er bange,for disse racer..

    Det er helt fair,i min bog..

    Samt vil da gi dig et tilbud,hvis du skulle komme til Sjælland en dag og det har din interesse og du måske ville arbejde lidt med det at være bange for disse hunde..

    Vil gerne lave et møde med dig,helt under kontrol og hvor du ikke blir,udsat for noget, du ikke mener du kan klare smiley

    Det blir så med racen rottweiler..



  • #108   22. jan 2009 UPDATE:
    det lille pús er indlagt på greve dyrehospital. hun skaql opereres da en flig af kgolen er knækket.. de ved endnu ikk om det blir godt


  • #109   22. jan 2009 Åhh... Den stakkel:( Håber det bedste for hende...

  • #110   22. jan 2009 åhh jeg krydser fingre for det lille pus klarer den uden varige mén ..


  • #111   22. jan 2009 smiley dejligt at se jeg ikke er glemt:-D MEN jeg er IKKE angst i den forstand. jeg møder dagligt det ene GRIMME eksemplare efter det andet af disse modbydelige skabninger (muskel/kamphunde) og hver eneste gang har jeg bare lyst til at gå hen og losse ejeren ned. SÅ ellers tak for det fine tilbud om at mødes med din rottweiler:-D

    OG til dig Bonnie L
    før du hakker mig ned for ikke at vide om rottweileren er en muskelhund eller ej, så tjek det lige selv inden:-D


  • #112   22. jan 2009 Jalte, Lotus og alle de andre rødder! !
    igen lort du lukker ud ..

    losse ejeren ned .
    hør dig engang .
    du er da virkelig ikke helt normal.
    mon ikke du skulle gå en tur til lægen og få undersøgt den øverste etage..



  • #114   22. jan 2009 Jaja Jalte så behøves vi vidst heller ikke at gøre muskelhundene og deres ejere værre end de er. Bare fordi du ikke bryder dig om racen. Syntes ihvertfald ikke at din tilgang er med til at løse noget som helst, det der bygger jo alene på fordomme om en masse mennesker, som kan være meget forskellige. Syntes det er meget umodent sådan at fare i flint.

  • #115   22. jan 2009 Åhhh håber nu at den lille hvalp bliver god igen... Ingen hvalp fortjener dette...

  • #116   22. jan 2009 jalte - jeg synes du skal tage og stoppe nu !
    VI har fattet at du hader mennesker med muskelhunde, samt hundende !
    Så .. tag nu og stop dit pjat !


  • #117   22. jan 2009 Håber det bette pus snart bliver rask:)

  • #118   22. jan 2009 Gæt hvem - hvor er det dog synd :o( håber, operationen går godt...

    Min Sumo blev overfaldet og skambidt (fuldstændig umotiveret/uden grund) af en LABRADOR i torsdags!!!
    Så lad os lige en gang for alle slå fast AT DET ER IKKE KUN AMSTAFF OSV DER KAN GÅ AMOK!!!!
    Denne labrador var jo en helt igennem 100% normal "familiehund" - ifølge ejeren. Og ja det var den sikkert også - lige indtil den mødte en fransk bulldog på 12 kilo! Så blev den til en dræber"maskine".....
    Lad os blive enige om at ALLE hunde kan få/ha en brist!
    Og ja jeg ved godt at bestemte hunderacer naturligvis skal ha en mere fast hånd/opdragelse end andre......

    Uhhhh jeg føler så meget med din veninde - det er så forfærdelig en oplevelse at se sin lille hund blive bidt og rusket og man står der og ved fame ikke engang om den overlever...........


  • #120   22. jan 2009 * M&J - Elsker sin puttetrold.. smiley * jeg stopper da ikke før folk ikke skriver til mig mere...

    OG her i mit område er vi så "heldige" at have en masse folk som bliver trætte af deres kamphunde og derved bare saætter dem løs, så RIIIGTIG tit møder vi dem løse rendende som minimum 1 gang om måneden MINIMUM. dette vare bare mit argument for at folk med kamphunde er dummere...



  • #121   22. jan 2009 jalte: det er da ikke alle der gør det nu må du lige tage dig sammen, og måske se på de ansvarlige muskelhunde ejer der også er i danmark... kan være du ikke ser dem, men de er der...

  • #123   22. jan 2009 ja fuldstændig... er da helt tabt når det kommer til det.. tror desværre "jalte" er uden for rækkevide...

  • #124   22. jan 2009 jalte....... nu er min rot ikke nogen kamphund, men desvære høre den ind under muskelhund.... men vil meget gerne vise dig at der findes gode eksempler af disse hunde....
    vores rot er top trænet... og vi vil helt til tops med hende inde for lydighed... så kunne du se at ikek alle disse hunde er grimme og dumme og total ukontroleret........


  • #126   22. jan 2009 amstaff's bliver også trænet til at hjælpe civil forsvart til at finde overlevende i forskellige uheld...

  • #127   22. jan 2009 nemlig... rigtig sørgeligt.. håber da ikke der er ligeså store probemer med at komme a med sine holdninger på en pæn måde ude bag skærmen...

  • #128   22. jan 2009 Tjaaa Jalte - jamen nogle er da dumme - ingen tvivl om det..
    men det er nu ikke alle der er det :o)
    men din hjerne har vist indstillet sig på at være firkantet :o)
    Så det er vist håbløst at prøve at komme igennem til dig ..


  • #129   22. jan 2009 Jalte.. Dit valg.. Nu var det ikke kun mine rotter,du skulle møde..

    Men havde en gammel garvet hanhund i tankerne,ejet af en yderst fornuftig person..

    Ser du,vi er nogen der godt ved hvad vores race indeholder og kan lave af ravage..

    Men husk,at det ikke er dem alle,der gør det.. Det er ejers ansvar smiley


  • #130   22. jan 2009 Samt,mit tilbud var udledt af din kommentar til trådstarter om at du er hundeangst.. smiley

  • #131   23. jan 2009 For Stamtavler - tak :o) indtil videre har han i hvert fald ikke vist tegn på at han har taget psykisk skade, heldigvis :o) Det er sgu værre med mig ;o) jeg er så drønhamrende pisbange for at der ska ske mere med ham....... øv
    Go weekend


  • #132   23. jan 2009 ja vi skal virkelig være bange for muskelhunde. og deres unormale ejere, vi behøver ikke bekymre os om dem med andre hunde som har lyst til at losse andre mennsker ned bare pga. de hunderace de har valgt

  • #133   24. jan 2009 Håbløse mennesker er der godt nok mange af .

    Jalte, bare fordi nogle slipper deres hunde løs, er det sgu ikke alle der gør det ! Og uanset hva din mening er omkring muskelhunde, giver det dig stadig ikke ret til at sige du håber at dem der ejer muskelhunde, at deres kære kommer til skade ! Du må være MEGET kold indeni !


  • #134   18. feb 2009 Jalte........: Hvorfor er det DEJLIGT at det går udover en amstaff???

Kommentér på:
FÅ DE HUNDE I SNOR!!!

Annonce