{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
512 visninger | Oprettet:

Sterilisering? Hjælp! {{forumTopicSubject}}

Vi har en chihuahua pige på 4 år. Vi skal ikke have hvalpe på hende, og de sidste par gange efter endt løbetid er hun blevet falsk drægtig. Det er rigtig synd for hende og meget trættende for os. Så nu har vi besluttet at hun skal sterliiseres, men vi er noget usikre på det. Vi har ikke lyst at bruge vores lokale dyrelæge. Kan I anbefale en? (skal være på sjælland) og hvad kostede det? Hvordan påvirkede det jeres hund? Havde den mange smerter, var den syg? Tog I fri for at passe den? Eller fik I andre til det? Og hvor lang tid?
På forhånd tak for hjælpen. Vi synes det er svært at lade en fremmed dyrelæge skære i vores hund uden at vide noget om ham/hende og stedet. Så alle svar er velkomne. smiley tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sterilisering? Hjælp!
  • #1   19. jan 2009 Jeg ville kontakte andre dyrlæger i min omegn og tage en snak med dem.. Indtil I finder en, I er trygge ved.

Luna blev steriliseret af Ayoe på Solrød dyreklinik, hebde var jeg 100% tryg ved. Hun forklarede mig alt om operationen inden, så jeg var helt med på, hvad der foregår.

• #2   19. jan 2009 Må man spørge hvorfor jere lokale dyrlæge ikke kan bruges? Jeg gætter på det er den dyrlæge som i bruger til daglig, altså til vacciner og den slags?

• #3   19. jan 2009 Lotus blev steriliseret igennem 3 små huller........ Hun var ovre operationen allerede dagen efter. Om aftenen var hun selvfølgelig øm i maven og havde svært ved at lægge sig. Så fik hun en gang smertestillende og dagen efter var hun ude over marken og fit for fight:-) Den operation koster vist omkring 6500,- tror jeg:-)

• #5   19. jan 2009 Jeg skiftede dyrlæge i forbindelse med at Luna skulle steriliseres.. Min tidligere dyrlæge skulle ikke operere på Luna..

Det er jo fair nok at man ikke vil have det..

• #6   19. jan 2009 Mere skånsom? Den tror jeg ikke på *S* 3 huller fremfor 1 der gør ondt..

Jep, jeg har selv fået foretaget en kikkertoperation..

• #7   19. jan 2009 Jeanette- Ingen tvivl om at det er okay at man ikk er sikker ved sin dyrlæge. Men så ville jeg måske bare skifte med det samme. Istedet for at vente til det blir "nødvendigt."

• #8   19. jan 2009 Jeanette og Luna:
    Mange tak. Lyder godt med solrød, det er heller ikke alt for langt væk fra mig. smiley

• #10   19. jan 2009 Pernille C:
    Jeg bor langt ude på landet, og jeg synes ikke min dyrelæge så særlig god. Og jeg har hørt mange uheldige ting om dem. Men de er gode nok til de mindre ting som undersøgelser, vacciner og såden. Og tror da også de er dygtige nok. Men jeg er bare ikke tryg ved at de skal skære i min baby. Det er bare en mavefornemmelse. smiley

• #11   19. jan 2009 Jytte b: Tak, det vil jeg kigge på .:)

• #12   19. jan 2009 Carina H:
    Åh, nej dog. Det lyder ikke rart! Stakkels hund. Det var godt hun kom over det. Var der risiko for hun ikke ville komme over det?

• #13   19. jan 2009 Pernille C:
    Som sagt. Jeg bor på landet, har ingen bil og min hund kan overhoved ikke lide at køre i bus/tog. Hun er heller ikke glad for at være til dyrlæge så jeg synes ikke der er nogen grund til stresse hunden og trække pinen ud mere end højst nødvendigt. smiley

• #15   19. jan 2009 *Karlslunde dyreklinik. De kan lave operationen med kikkert, det er meget mere skånsomt for hunden.*

Jeps....... Det var der, jeg fik Lotus opereret:-)

• #20   20. jan 2009 C/F- Så kan jeg godt forstå det. Jeg ville heller ikk lade hvem som helst skære i min vaps. Så det er fair nok. :o)

Kommentér på:
Sterilisering? Hjælp!

Annonce