{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.334 visninger | Oprettet:

Katrine J
Katrine J
Tilmeldt:
20. maj 2012
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 40

Sterilisering af Springer -hjælp! {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg leder efter nogle ejere af steriliserede tæver, som kan fortælle og vise (med billeder) hvordan pelsen bliver efter en sterilisation.

Vi overvejer det kraftigt da hun (efter 1. Løbetid) både er falsk drægtig OG har brystbetændelse, noget som dyrlægen siger vi blive værre jo flere læbetider hun går igennem.

Yderligere har hun allergi hvilket en sterilisation også skulle hjælpe lidt på.

Er der nogle af jer der vil fortælle om ændringer hos jeres springer, både fysisk (pels og vægt) og psykisk.

Vi har en Welsh springer spaniel men tænker det ca er det samme.

Håber i vil hjælpe mig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sterilisering af Springer -hjælp!
  • #1   8. jun 2016 Nu har jeg ikke samme race, samt min er en han, men Caos har fået en underlig pels, underulden vokser sig lang og den er mat, så der børstes en del, for at han ser nogenlunde ud smiley men min brors nabo har samme race og den er også kastreret og hans pels er smuk, så det knald eller fald ang pelsen, men tænker at pelsen er det mindste problem, når hun allerede har en del hormonelle problemer nu, så ville jeg også vælge at få hele motoren fjernet, så skal i ikke bekymre jer om evt underlivsproblemer osv senere i livet

  • #2   8. jun 2016 Her er ingen fysisk forskel.
    hun er af sind blevet meget yngre, mere legesyg og mere energisk, det er det.
    pelsen kan ellers blive mat og fedtet på en måde, specielt træls med en langhåret hund.
    falsk drægtighed kan godt blive værre, men det er altså ikke sådan det vare bliver værre og værre resten af hundens liv. Det gjorde det ikke her ihvertfald. trille var falsk drægtig, ikke så slemt.


  • Katrine J
    Katrine J Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 40
    #3   8. jun 2016 En kastreret han med smuk pels, det lyder fantastisk smiley

    Jo du har ret. Beslutningen er taget, hun skal steriliseres, men vil gerne forberedes lidt smiley

    Grunden er også allergien, som hun jo har, og chancen for brystkræft og livmoderhalskræft


  • #4   8. jun 2016 DKK's blad Hunden havde vist nok sidste år en rigtig god artikel om det at sterilisere sin hund, det var en welsh ejer der havde skrevet. Jeg har selv welsh springere, og har set flere der fik en forfærdelig ulden og grim pels, og jeg ville aldrig selv sterilisere uden grund, eller pga forebyggelse, men når der nu er en grund, og pelsen er eneste minus, ville det jo være til at overse, I kan jo få klippet pelsen helt ned.

  • #5   8. jun 2016 Jeg fik steriliseret min drente tæve da hun var 5 år, pga. livmoder betændelse, hun havde flot og glat pels inden, og den blev krøllet mat og ulden, hun blev så også lettere inkontinent.

  • Katrine J
    Katrine J Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 40
    #8   8. jun 2016 Tak for jeres svar. Det glæder mig i vil komme med jeres erfaringer. Jeg kan dog mærke jeg får mindre og mindre lyst til at gøre det fordi hun er så fin i pelsen.

    Bumlee bee , har du den artikel? Jeg har ledt på nettet og ville gerne se og læse den smiley


  • #9   9. jun 2016 Sidder her og tænker at det nok var i Spaniel nyt, kigger lige i min bunke.

  • #11   9. jun 2016 Jeg har fået en del tæver steriliserede, og de har alle skiftet pels. De har alle fået mere pels, for meget pels efter min mening, især mere underuld men for de fleste også længere dækhår.

    Men de har ikke alle fået grim pels. Esibelle er på billedet shinet op til udstilling og selv om hun er steriliseret og har fået ændret pelsen, er det da ikke grimt til hende. Men der var mere pasning i den pels end der var tidligere.

    Jeg tror kun en af mine er blevet, så pelsen var kedelig hele tiden.

    Jeg foretrækker ikke at sterilisere og gør det kun, når det er nødvendigt, men med de problemer du nævner, ville jeg også vælge at gøre det.


    profilbillede
  • #12   9. jun 2016 Men igen, nu det ikke alle hunde der ændre pels, min rottweiler havde smuk pels efter hun fik motoren fjernet,men igen, den race har jo heller ikke så meget pels som jeres, jeg har også mødt flere både tæver og hanhunde der var neutraliseret og som stadig havde en fin pels, derfor faldt det mig slet ik ind, at det kunne være årsagen til Caos endte med en underlig pels,, men når jeres hund har det som hun har det, ja så vil jeg slet ik tvivle, ud med motoren og så håbe pelsen ikke ændre sig, gør den det, tja så har i stadig en rask hund, hvilket er vigtigst smiley jeg giver Caos Aptus Biorion tabletter, det hjælper på den matte pels.

  • #13   10. jun 2016 Jeg har haft 3 steriliserede tæver. De 2 korthårede tæver ændrede ikke pels. Den langhårede fik desværre skodpels (tyk underuld).
    Med de problemer som din tæve har, ville jeg slet ikke være i tvivl om, at hun skal steriliseres, også selvom hun risikerer at få en lidt træls pels.
    Har indtryk af at risikoen for skodpels er størst hos de langhårede hunde.


  • Katrine J
    Katrine J Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 40
    #15   12. jun 2016 Tak for jeres svar. Jeg får en tid hos doktor dyr i ugen der kommer og så må vi se hvordan det går. smiley

  • #16   12. jun 2016 Det lyder godt. Giv gerne en tilbagemelding om hvordan det går !

  • Katrine J
    Katrine J Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 40
    #17   12. jun 2016 Det skal jeg gøre smiley dog kan der gå op til 6 måneder før den skifter smiley

  • Katrine J
    Katrine J Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 40
    #18   28. aug 2016 En lille opdatering herfra. Lunas pels er blevet lidt mere som hendes hvalpepels. Man kan godt se det er underpelsen der kommer mere frem. Dog er hendes pels meget blød da vi giver hende noget bestemt olie. Ikke lakseolie, men noget planteolie, som dyrlægen anbefalede.


  • #19   30. aug 2016 Håber at hendes pels ikke bliver alt for vanskelig at passe ! Tak for opdatering smiley

Kommentér på:
Sterilisering af Springer -hjælp!

Annonce