{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
645 visninger | Oprettet:

2. løbetid på vej = en bitch i huset?? {{forumTopicSubject}}

Suuuuuuuuk!!!! Hvad vi kan regne ud, er Angel ca. en lille måned fra hendes 2. løbetid. (vi ved ikke helt hvornår hun havde sin første og hvordan hun var dengang)...

Sagen er så den, at hun er meget "bitchy" overfor Baloo. Hun "springer" på ham eller tirrer ham til han får nok, og så slås de! Og det er bestemt ikke leg - men slåskamp. Ingen af dem er heldigvis kommet noget til, men det er sgu træls og se og høre på... Især fordi Baloo gider ikke de "kampe", han vil hellere bare lege....

Og så har jeg så en milliard (ca.) spørgsmål:

1) Det er først inden for de sidste dage hun er begyndt og ville "kæmpe" med ham, så det kan vel godt skyldes at hun er tæt på en løbetid ikk?

2) Indtil videre har vi ladet dem klarer det selv, fordi de jo må finde ud af det indbyrdes. Er det ikke det bedste?

3) Fordele og ulemper ved en sterilisering??? Ja ANgel skal jo ikke bruges til noget som helst, og skal jo ikke have hvalpe så vi overvejer KRAFTIGT at få hende steriliseret. Og jeg kan ikke rigtig komme på nogle ulemper ved det - nogen der har både fordele og ulemper?

Tak...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2. løbetid på vej = en bitch i huset??
  • #1   17. jan 2007 Hej

    Grunden til hun er sådan efter ham er for at vise ham hun er i løbe tid eller måske på vej til det.. Hun lægger måske op til en evt. parring.
    Jo det er klart det bedste, hvis i lader hundene klare det selv. Han skal nok sige fra hvis det bliver for meget det er jeg sikker på.. Hvis i ikke vil bruge hende til avl synes jeg i skal få hende steriliseret, da det ikke skader hunden på nogen måde- men måske er med til at gøre den mere rolig. det er jo en stresset tid for en hunhund i løbetid. det eneste der kan ske ved en sterilision er at hun kan få tendens til at blive lidt overvægtig- men det kan i jo selv styre gennem det i giver hende at spise smiley Det med at det ødelægger deres psyke mm er en gammel skrøne.. Så det synes jeg i skal overveje.
    Håber det var til lidt hjælp


  • #2   17. jan 2007 Hej Malene

    Tak for dit svar.
    Angel skal absolut ikke bruges til avl, da hun ingen stamtavle har, og det er også derfor vi kraftigt overvejer at få hende steriliseret... Ikke fordi der ville ske nogle uheld herhjemme - Baloo er nemlig kastereret.
    Det der bekymre mig er, hvis hun stresser for meget over sin løbetid - fordi det skal hun bestemt ikke... Så hellere give hende den ro ved at få hende steriliseret.

    Baloo siger fra overfor hende - men det virker bare ikke rigtig på hende. Han skal blive MEGET "alvorlig" - altså komme helt derud hvor HAN bliver stresset og vred før hun stopper.... Så for begge vores hundes skyld tyder det sgisme nok på at en sterilisering er det bedste... :O)



  • #3   17. jan 2007 Ja det tror jeg også det vil være det bedste! For hvis han er kastreret vil hun blive endnu mere fustreret over at blive afvist- ligemeget hvor meget hun så gør for at få hans opmærksomhed- og det er jo synd!

  • #4   17. jan 2007 At hendes adfærd har ændret sig kan sagtens være tegn på at der er en løbetid på vej.

    Ang ster. så har jeg det lidt sådan at tæven helst skal være fysisk og mentalt udvokset, er den det er det i de fleste tilfælde et plus at de bliver ster. både mht stres før under og efter løbetid, falsk drægtighed og det reducerer (vidstnok) rissikoen for hvisse cancertyper samt underlivsbetændelse.


  • #5   17. jan 2007 JA uden tvivl... Det ligner jo heller ikke noget og afvise sådan en fræk lille sag som hende... *GG*

  • #6   17. jan 2007 Hehe, nej bestemt ikke smiley

  • #7   17. jan 2007 Miss Fich: Angel bliver 1 år her den 21/1 - så helt udvokset er hun jo ikke kan man sige... vil det så sige at vi bør vente til hende 3. løbetid? Jeg synes bare jeg har hørt at det er bedst at få det gjort MIDT mellem to løbetider - også selv om det er den 1. og 2. løbetid?????

Kommentér på:
2. løbetid på vej = en bitch i huset??

Annonce