{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.462 visninger | Oprettet:

2.løbetid {{forumTopicSubject}}

Jeg ved godt, at der er mange tråde om løbetid, men synes ikke rigtigt, at de giver mig de svar, jeg har brug for. Derfor vil jeg gerne høre jeres erfaringer. Det handler egentlig nok mere om opførsel inden løbetid og om den kan være anderledes 2. Gang.

B var i løb for 1. Gang omkring 6. April,da hun var knap 7 måneder. Nu har hun den sidste måneds tid opført sig lidt som om, at der godt kunne være løbetid på vej: Snust enormt meget på gåturene, skulle ud og tisse lidt oftere (men ikke flere gange på en tur), drukket lidt mere, været mere træt og flere hanhunde har da også været interesserede i hende. (I anden forbindelse har vi haft hende til dyrlæge og hun er sund og rask) Men der er bare ikke sket en fløjtende fis! Det burde ellers passe med ca. 6 måneders mellemrum, men det kan selvfølgelig godt være individuelt fra hund til hund.
Hun er ikke hævet op bagtil, men jeg er i tvivl om hun vil hæve ligeså meget op 2.gang som første gang, for efter 1. Løbetid blev den lidt større.

Vi skal passe en hanhund d.28. November, så medmindre hun ikke meget snart kommer i løbetid, tør jeg jo næsten ikke tage chancen. Skal jo ikkke have hvalpe på hende. Jeg kan jo på den anden side også risiker, at der går 9 måneder eller længere, da det vel kan være uregelmæssigt de første gange.

Så ja, HG hvad er jeres erfaringer med 2.løbetid, opførsel osv?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2.løbetid
  • #2   27. okt 2013 Hej Bertha smiley
    Er Dora startet løb? Det kan jo være at de to ligger sig lidt op af hinanden nu de er kuldsøskende?

Men vi har samme "problem" herhjemme. En hund der opfører sig somom hun burde være i løbetid, tisser 2 gange på en lang tur, er træt, snuser mere osv..
    Men ingen løbetid, hun burde have startet 2. løbetid hvis for 1 mrd siden, hvis det skulle have passet med 6 mrd imellem

• #3   27. okt 2013 tjaa

CeCe kom i første løb 9 maj, og så 2. gang 16 september, så der var kun 4 mdr imellem, tror altid de første par gange ikke altid følger "reglerne"

hormonerne kører jo rundt i kroppen på dem, så derfor tror jeg ikke altid man kan følge den med 6 mdr istarten

• #4   27. okt 2013 Czajkowski: mange tak for svar. Tænkte nok, at det var meget forskelligt. Kan godt mærke, at hun er en lille hormonbombe og selvom hun kan godt kan være noget så irriterende, har vi den største tålmodighed over for hende.

Calule: Dora kom i løbetid ca. Halvanden måned efter Berta, så lige på det punkt er de forskellige. Jeg håber for jer, at det også kommer snart. Det er jo bare lidt svært at vide, hvornår det kommer, når det kun er 2.gang og det ikke er særlig regelmæssigt.

• #5   27. okt 2013 Janne H: Nej, det er "desværre" det, jeg godt ved. Det ville nu ellers være rart, hvis det var så forudsigeligt smiley

• #6   27. okt 2013 Ville ønske at jeg kunne komme med noget erfaring omkring 2. løbetid..

Men jeg går selv og venter på at Afrodithe kommer i sin 2. løb.. Hendes første startede i marts, dagen før hun blev 10 mdr.. smiley

• #7   27. okt 2013 men CeCe hævede ikke nær så meget op 2. gang som 1. gang

men et par dage før begyndte hun at galpe op over den mindste lyd, så regnede med hun nok snart kom i løb, der gik så kun 2 gange

• #8   27. okt 2013 Nej okay, så er Doras løbetider ikke til meget hjælp. Maggie startede på samme dag som sin kuldsøster i 1. løb - men kuldsøsteren startede igen for 2 uger siden smiley
    Vi veeeenteeer bareee smiley

• #9   27. okt 2013 Hm tålmodighed er en dyd, må vist være udgangspunktet smiley
    Hun gør lidt af alting her på det seneste, men om det er teenage-fnidder eller løbetid, må tiden så vise smiley

• #10   27. okt 2013 Der kan sagtens gå mere end 6 mdr. imellem. Min har f.eks. en cyklus på 7-8 mdr. Hun var 8 mdr. første gang og så gik der 8 mdr. igen mellem 1. og 2. gang. Jeg synes faktisk, at hun hæver mere op end 1. gang.

Hvis hun ikke er kommet i løb indenfor et par dage, ville jeg nok ikke satse på at passe hanhund, med mindre hun strækker den en måned mere, og det kan godt jo også godt blive tilfældet.

Hold godt øje med hende, for 2. gang kan de allerede være utroligt dygtige til at holde sig rene, så man næsten intet opdager.

• #11   27. okt 2013 Tak for svar Miemiv smiley ejerne af hanhunden ved godt, at det er med forbehold for løbetid, men må nok hellere give dem en update på den manglende løbetid, hvis der ikke er sket noget inden for en uge.
    Men jeg vil holde skarpt øje med hende så - hvis det er muligt smiley jeg vogter hende vist allerede som en høg smiley

• #12   30. okt 2013 Nu tager jeg lige tråden op igen. Jeg har en lille mistanke om, at hun kan have en såkaldt hvid løbetid. Imorges, da vi vågnede, kunne vi se, at der var pletter, der hvor hun har ligget, og hun havde noget klart/gennemsigtgt siddende.
    Kan det være det?

Der er selvfølgelig ikke andet at gøre end at se tiden an.

• #13   3. nov 2013 Hvid løb skulle være RET usædvanligt. Er hun hævet??

Måske er det opstarten til løb. Maggie startede i forgårs smiley Hun havde altså også været sær i noget tid *gg*

• #14   3. nov 2013 Calule, tror nu også mere på, at det bare er optakt. Synes nemlig ikke helt hun er hævet.. Men nu må vi se.
    Godt at hun endelig kom i løb smiley forhåbentlig følger Berta snart trop smiley

• #15   3. nov 2013 Maggies hævelse kom fra dag til dag faktisk, sidste gang var hun nærmest hævet 1½ mrd inden. Men nu kom det bare pludseligt. Det er kun hendes væremåde der ændrer sig, at hun sover mere og er mere mor-syg nu smiley

• #16   3. nov 2013 Jeg tror også, at det kommer fra den ene dag til den anden med Berta, for der hævede hun også op i et godt stykke tid før.
    Det er også kun ud fra hendes humør, at jeg har kunnet se en forandring. Men hvis ikke hun kommer i løb snart, tager jeg forbi dyrlægen for at få hende tjekket.. Hun skal alligevel snart vaccineres.

Kommentér på:
2.løbetid

Annonce