{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
844 visninger | Oprettet:

Aflivning . :( {{forumTopicSubject}}

På mandag kl 09.40, skal oskar puttes til ro . smiley Han har gennem længere tid haft problemer med maven, og nu er jeg kommet dertil, hvor jeg ikke mener han skal igennem mere . Det er godt nok den hårdeste beslutning jeg nogensinde har måttet tage, og håber bare mandagen aldrig kommer .
Jeg har valgt at få ham med hjem efter, så jeg selv kan begrave ham . Må man begrave hunde alle steder ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aflivning . :(
  • #1   14. jan 2009 det er jeg virkelig ked af på dine vegne. Det aldrig nemt at tage den beslutning. Men husk på du gør det fordi din hund ik skal lide mere.

Der findes jo dyre kirkegårde. men kender ik reglen for selv at begrave dem derhjemme. jeg har da begravet mine kaniner i haven. Og hvem skulle dog finde ud af det.

vil tænke på dig.

• #2   14. jan 2009 Chine :
    Også derfor jeg vælger at han skal ha ro nu, inden han begynder at lide .
    Hvordan gør man det ? Skal man ikke betale for han skal brændes så osv ? For det ville jeg faktisk helt vildt gerne . Oskar er jo noget helt helt særligt for mig .

• #3   14. jan 2009 Det gør mig ondt for dig - det er forfærdeligt at sige farvel.

Jeg vil minde dig om, at du også kan få kremeret hunden og få den hjem i en urne. Den kan du begrave hvor du vil - eller lade være med at begrave den, hvis det er det, du ønsker.

• #4   14. jan 2009 Da vi fik aflivet vores gamle hund, kom dyrlægen til os, hunden blev kremeret og vi fik urnen. Det kostede i alt omtrent 2000 kr.

Det er nok de bedst brugt penge i mit liv, tror jeg.

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
    #5   14. jan 2009 Åh nej dog

Hvad fejler han?

• #6   14. jan 2009 Hunden er jo eller ikke særlig gammel - hvorfor ikke opsøge en anden dyrlæge med henblik på en second opinion.

• #8   14. jan 2009 ja det er virkelig hårdt sibbe :o(
    kommer sku også til at savne ham den bette skid :o(

Gitte - hun har været hos 3 dyrlæger :o(

Synes det er så ærgeligt at det DUMME mavesår ikke vil gå væk, og kun bliver værre for ham :o(

• #9   14. jan 2009 Er den præcise diagnose så mavesår og ved du om den har fået foretaget kikkertundersøgelse

• #10   14. jan 2009 Århh. Det gør mig ondt at hører for jer begge to..
    Jeg syntes at det er bedst med kremering, for har du ikke en have "der er din egen", så må du ikke begrave ham, andet end på en af de få dyrekirkegårde.
    Du kan nok også godt se, at det vil være væmmeligt, hvis nogen måske endag luftede hund og den så kom til at grave ham op, "jeg beklager for min måde at skrive dette på" men der findes vist ikke nogen "pæn" måde at forklare det jeg mener på, når man vil både hjælpe og være ærlig samtidig.
    Jeg ville ønske at der fantes en anden udvej, for jer, men det er nu også "dejligt" at se når en hundeejer tænker på sin hunds velbefindende, før sin egen sorg. Jeg kan virkeligt godt forstå at du ville ønske at Mandag aldrig kommer.
    Jeg sender dig en masse trøstekrammer. Knus fra Anita.

• #11   14. jan 2009 Gitte - ja det er mavesår, nej det ved jeg ikke om der er ..
    men ved at der er blevet gjort mange ting igennem en meget meget lang periode, og sabrina har fået afvide at der ikke er mere at gøre ..

• #12   14. jan 2009 ok men ville hun ikke bruge ham til avl her sidst i dec. Undre mig da bare, hvis hunden er død-syg??

• #13   14. jan 2009 Stakkel lillehund og dig, føler med dig.

• #14   14. jan 2009 Jeanette :
    Vi har spøgt lidt med at Oskar skulle bruges til Avl . Han har aldrig kunnet finde ud af det, på trods af at vi har prøvet mange gange .

Sidst jeg var til dyrlægen, mente hun at der stadig var håb, det var i sep. Eftersom det stadig ikke er gået væk, og vi har prøvet alt hvad der kan prøves, så vælger JEG nu at sige at jeg ikke vil byde ham mere . Hvis Oskar skulle have bare en lille chance for at blive ved med at leve, så skulle han være på medicin konstant, og ikke engang det, ville være en sikkerhed uden risiko ! Der ville ingen garanti være overhovedet . Jeg vil ikke byde min hund, at leve et liv hvor han skal være dopet 24-7 for ikke at bløde når han skider og kaster op . Vil ikke byde ham et liv hvor han skal være så væk på medicin at han dårligt orker at gø . Det mener jeg ikke er min hund værdigt !
    jeg har truffet en beslutning, og tro mig, det er ikke en beslutning jeg har det godt med ! Jeg ønskede at Oskar skulle leve med mig, de næste mange år, Oskar er mit et og alt, og jeg har gjort hvad jeg kunne for at han skulle få det godt . Men sådan er det desværre ikke, og det må jeg bare komme over . Jeg vil ikke risikere han får det værre, og begynder at lide mere, eller der kommer nye problemer til . Ville hade mig selv for hvis jeg ikke gjorde dette, og han så om få måneder, ville have det MEGET værre .

• #15   14. jan 2009 Tar hatte af for din beslutning og føler med dig. Du må gerne begrave ham i haven men tænker du på foreks at begrave han i en skov skal du bede ejeren om tilladelse.Knuser herfra

• #16   14. jan 2009 Se dette link fra netdyredoktor, der står ellers at det burde være nemt at kurere, men også at mavesår KUN kan diagnostiseres ved endoskopi ( kikkertundersøgelse) eller kan det jo også være mavekatar som ellers er simpelt at kurere ved den rigtig medicin.

• #17   14. jan 2009 (link fjernet)

• #18   14. jan 2009 gitte - det er pænt af dig, men der er gjort hvad der kunne gøres i den sag. Nu kender jeg Sabrina privat, og jeg ved at oskar ikke kun er en hund for hende - han er hendes liv uden lige !
    Og derfor ved jeg at hvis hun kunne gøre mere som ville hjælpe, jamen så havde hun allerede gjort dette.
    Hun har virkelig prøvet, med (som sagt) 3 dyrlæger..
    Og alle siger det samme..
    Så er det da bedre at stoppe nu, inden at han begynder at lide mere under det end han gør i dag..

• #19   14. jan 2009 Gitte H
    Om det er nemt at kurere eller ej, ved jeg ikke noget om, jeg er ikke dyrlæge ! Det eneste jeg med sikkerhed ved, er at jeg har været til 3 forskellige dyrlæger, prøvet en million forskellge behandlinger, både for mavesår, og andre sygdomme, og intet har hjulpet . Oskar har fået forskelligt særligt foder, jeg har lavet min hverdag om, fordi dyrlægen sagde hans mavesår kunne skyldes stress, så jeg ingen gæster fik, ikke legede vildt med ham, alt hvad jeg kunne gøre, for at han ikke skulle blive stresset . Men INTET har hjulpet . Han har haft det i lang tid, og det har kostet mig blod, sved og tåre, og ufattelig mange penge . Penge jeg stadig ville bruge, hvis de kunne gøre ham rask ! Men det kan det ikke . Alt er prøvet .
    Oskar er mit et og alt . Han er vigtigere for mig end noget andet i verden . Fik Oskar da han var helt lille, og havde haft en ufattelig unfair start på livet . Han var blevet smuglet til DK i en alt for tidlig alder, osv osv . Allerede da jeg fik ham, var han syg, og kom bare på den første måned af med en h******* masse penge . Eftersom han er så vigtig for mig, har jeg netop gjort alt hvad der står i min magt, for at han skal få det bedre . Men, enough is enough, og jeg vil ikke byde Oskar at lide mere, eller at han skal stoppes med mere medicin .
    Hvis du mener at jeg tager en forkert beslutning, er det dit valg . Men bare lad vær med at betvivle noget af hvad jeg siger . Jeg kender mig hund, jeg har fulgt ham de sidste næsten 5 år . Jeg ved hvad ham og jeg har været igennem .

Fra Sabrina, der bare lige skrev fra en anden bruger !

Kommentér på:
Aflivning . :(

Annonce