{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.608 visninger | Oprettet:

Min hund går til angreb {{forumTopicSubject}}

Hej.
Ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre.
Min hund er begundt at gå til angreb uden videre. Man kan godt tage hans mad fra ham ovs, men når han ligge og putter ved en kan han pludeselig finde på at bide en. Hvad skal jeg gøre. Er gravid og vil ikke have der kommer til at ske vores ufødte barn noget når det kommer til verden.
Han bliver 4 år til marts.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund går til angreb
  • #2   7. jan 2009 måske er han i tvivl om jeres lederskab?? men kun et gæt:)

• #3   7. jan 2009 Ja han bider igennem selvom han jo ikke er særlig stor.

Han har også bidt efter min nevø på 2 år, så synes min grænse er nået.

• #4   7. jan 2009 Han er bare først begyndt på det her det sidste års tid eller har vi ikke noget problem med ham. Han gør alt hvad vi ellers siger. Men de kommer bare sådan udenvidere.

• #5   7. jan 2009 Har han ondt et eller andet sted?

• #6   7. jan 2009 Når det er noget der er kommet ligepludselig, så skal det betragtes som en alarmklokke og hunden skal undersøges af en dyrlæge.

Har I observeret hans kropssprog før og efter sådan et bid? Og har han nogensinde bidt hul?

• #7   7. jan 2009 Næh ikke hvad jeg har set. Kan det være noget med hans alder at gøre ?

• #8   7. jan 2009 a jeg kan også tænke om han har ondt måske?? min gamle hund kunna man tage mad fra sv. men når man rørte omkring maven snappede han ud efter en og kom engang til at bide mig i hovedet.. heldigvis kun et advarselsbid eller hvad det hedder.. vi tog ham til dr. dyr og det viste sig at han havde noget med maven.. kan ikke lige huske hvad men han skulle i hvert fald opereres..

• #9   7. jan 2009 Hvis der ikke er bidt hul, er det ikke et angreb men en markering. Jeres hund forsøger at fortælle, at den i den situation ikke trives. Det kan være på grund af mange ting, og en af de oplagte er smerter.

Det skal undersøges.

Alderen - den burde ikke have noget at skulle have sagt. Hunden er i en stabil periode aldersmæssigt.

• #10   7. jan 2009 det sidste års tid??

jeg havde nok kontaktet dyrlægen for længst.. et år med denne adfærd er ikke godt og kan være svært at ændre senere...

men som det blir skrevet kan det være noget han fejler og derfør bør i helt klart tage ham til dyrlæge og få ham grundigt undersøgt.. og især når du venter barn kan i ikke have en hund der bider ,,,

• #11   7. jan 2009 Den var til annelise den med jeg ikke havde set noget.

Men ja han bider virkelig igennem så det bløder. Når man siger han skal gå over i sin kurv kan han finde på at knurer af en.

• #12   7. jan 2009 Trine, det lyder ikke som om din hund har det særligt godt.

En hund, der er glad og tilfreds gør ikke sådan noget... :o(

Det kan være af helbredsmæssige årsager, men det kan også være måden I er sammen på.. Der skal professionelle til.

Og der skal selvfølgelig være en afklaring inden barnet kommer.

• #13   7. jan 2009 Men kan det være fordi han er jaloux ?Vi fik jo chigo for ca. to år siden. For vi har ikke ændret så meget ikke andet end vi tager mere i skoven med dem så de kan bruge deres energi godt.

• #14   7. jan 2009 Men ville i lige ringe til jeres dyrelæge hvis det var ??

• #15   7. jan 2009 Jeg ville have ringet til dyrlægen for et år siden ;o)

Nej, jeg tror ikke det har noget at gøre med en hund I fik for to år siden - så havde reaktionen været der.

• #16   7. jan 2009 ja det jo det jeg skriver:)

mange dyrlæger har adfærds halløj nu så kunne være dyrlægen kan rådgive jer hvis ikk det sygdom der gør deT:)

• #17   7. jan 2009 Han har ikke bidt min nevø og han kommer ikke i kontakt med ham mere da jeg er banh´ge for det sker. Det skla lige siges at det kun var med måneders mellemrum i starten men hvor det er blevet være den sidste måned.

• #18   7. jan 2009 Ring til din dyrlæge og få dem til lige at kigge på ham, hvis det er fordi hunden af en eller anden årsag måske har ondt.

• #19   7. jan 2009 Ville helt sikkert kontakte dyrlægen.

• #20   7. jan 2009 Nu ringede jeg til dyrelægen og hun henviste mig til en hundepsykolog. Så må se hvad de siger i morgen.

• #21   7. jan 2009 så skift dyrlæge.. hunden SKAL sundheds undersøges FØR adfærdshjælp..

en Psykolog kan jo ikk behandle hunden hvis den har smerter..

• #22   7. jan 2009 Nu har jeg ringet til en anden dyrelæge som først startede med at sige at hun ikke havde tid til at snakke med mig fordi jeg ringede udenfor telefon tiden. Men aner jo ikke hvornår de har telefon tid. Men hun sagde det samme som min læge sagde. Det kunne jo skyldes mange ting.

• #23   7. jan 2009 Nu er din hund jo ikke så gammel, men da vores gammel schæfer hund blev gammel, blev hans hørelse noget nedsat. Derfor når han sov og ikke havde hørt folk før de var het tæt på ham, så sprang han op og gøede. Han bed så aldrig, men det kunne jo være din lille hunds hørelse. Det er bare et gæt.
    Jeg håber det hele ordner sig for dig, inden den lille kommer smiley

• #24   7. jan 2009 Netop fordi det kan skyldes mange ting, så starter man med at udelukke det fysiologiske.

Altså en dyrlægeundersøgelse.

Jeg synes det er beskæmmende, at de ikke vil undersøge din hund...

• #25   7. jan 2009 Især hende jeg snakkede med til sidst var godt nok grov i munden. Hun sagde også at jeg skulle snakke med en hundepsykolog, spurgte jo så pænt om hun kunne henvise mig til en, så fik jeg bare det svar at jeg jo bare kunne slå op i telefonborgen. Hold da op.

• #26   7. jan 2009 Kan ikke forstå hvis de vil have nye kunder, skal man da ikke jage dem væk inden :o)

• #27   7. jan 2009 Jeg ville også skifte dyrlæge for at få dn undersøgelse, det er ikke normalt en hund bare får lyst til at bide..

Og men en lille ny på vje vil jeg nok få tjekket det så hutigt som overhovedet muligt

• #28   7. jan 2009 Ja men nu er der jo to der siger det samme. Men må se om hende fra min egen klinik ikke siger han skal undersøges først.
    Håber bare virkelig man kan gøre noget. Vil ikke af med ham og nægter at aflive ham hvis ikke han fejler noget som ikke kan laves om på.

• #29   7. jan 2009 Første gang han gjorde det var da den anden kom i tenage alderen. Så vi troede det startede med at være jalousi fordi den yngste er meget på heletiden. men så stoppede det efter vi prøvede ikke at gøre forskel. Men så her på det sidste er det kommet igen. Han har jo ikke bidt i et år ellers var der også gjort noget.
    I starten var det kun min kæreste han gjorde det med når jeg sad med ham hos mig. han kunne aldrig drømme om at gøre det med andre før her på det sidste.

• #30   7. jan 2009 forstår så ikke lige, hvorfor man ikke har fået ham undersøgt for 1 år siden. Det er mest normalt at dyrlæger har tlf. tid mellem 7-9 Prøv igen i morgen. Det er nok bedst at finde en helt "frisk" dyrlæge, for hende du snakkede med i dag, har du ikke tillid til mere. Held og lykke

• #31   7. jan 2009 Trine B

Jeg ville ringe til dyrelægen og insistere på en ordenligt gennemgang, for din hunds skyld, der kan være mange ting galt som de andre skriver, det er så vigtigt at reagere første gang ens hund ændre adfærd..

Men insistere på et check, din dyrelæge kan ikke afvise dig. Også find ud af i sammarbejde med din dyrelæge hvad der så skal ske efterfølgene.. held og lykke med det.. håber alt ordner sig :))

• #32   7. jan 2009 Du må kontakte en ny dyrlæge i morgen tidlig.
    Som allerede nævnt mange gange, så har din hund med stor sandsynlighed smerterelaterede problemer.

Når han ER blevet undersøget grundigt af en dyrlæge og evt. behandlet, kan jeg muligvis hjælpe dig med at finde en dyreadfærdsterapeut elev, hvis du på daværende tidspunkt er interesseret.
    Du kan skrive til mig pb.

• #33   7. jan 2009 Christina C: Tak for dit tilbud. :o)

Kan ikke rigtig bruge et råd til noget med i ikke kan forstå jeg ikke har gjort noget før.
    Han er blevet tjekket for ca et halvt år siden, hvor jeg spurgte ind til det hos min dyrelæge. Der sagde han at det er lidt typisk hos chihuahua hunde men hvis det blev ved skulle jeg kontate dem igen.
    Skriver mere herinde for og spørge om andre har prøvet det samme og hvad for råd de/i har.

• #34   7. jan 2009 det kan også være det er noget psykisk han fejler smiley

• #35   7. jan 2009 Tanja:

Ja det tror jeg nemlig mest på.

• #36   7. jan 2009 Trine, du har ikke før skrevet, at han er blevet tjekket af dyrlægen - så er det svært at vide..
    Det er klart, at det er svært at bruge til noget lige nu - det år er jo gået... men i et lignende tilfælde en anden gang, kunne det jo måske være rart at tænke det dyrlægetjek ind når adfærden forandres og ikke måneder efter...

Dengang du talte med din dyrlæge om det, undersøgte han da hunden, eller slog han det hen med, at det var en chi-ting?

Kommentér på:
Min hund går til angreb

Annonce