{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  samojede han
  • #1   31. dec 2008 undskyld, men jeg forstår ikke helt dit indlæg. Er det fordi du vil have en hanhund??? eller hvorfor??? hvis det er fordi du vil have en hund mere, så gør det altså ikke noget at der er aldersforskel på dem

• #2   31. dec 2008 ja det er fordi jeg gerne vil have en til men den skal også bruges til alv.

• #3   31. dec 2008 nu er den i har jo ikke særlig gammel, når den er fra 2008, så vil jeg anbefale at i venter til den i har er gammel nok (hvilket vil sige, når hun er over 2 år) men jeg kan se, at du ikke er så gammel, så husk nu at få dine forældre med ind i billedet.

Angående at vælge en hanhund, så vil jeg anbefale, at du evt tænker dig rigtig godt om, når du har en tæve. For de skal vel ikke lave hvalpe i hver løbetid. Og så kræver det at i kan dele huset op i den tid, hvor løbetiden står på.

Men hvorfor er det at i vil have havlpe??? hvis du bare kigger på markedet herinde kan du set at markedet er ved at være mættet.

• #4   31. dec 2008 måske i skal anskaffe jer endnu en tæve, som hund nr 2. og så evt finde den rigtige han, når den tid er:-)

• #5   31. dec 2008 selvfølgelig er mine forælder med inde i det.
    jeg tror de ville have bedre af at være sammen ind til de skal have hvalpe sammen.
    hvorfor tror du det er bedre at få en tæve til? hvad så når hannen kommer ind i billedet og det kun er den ene vi vil have der for hvalpe?

• #6   31. dec 2008 hvis du får en tæve mere i stedet for en han, så har du to skønne hunde, der kan nyde hinanden hele tiden, hvis du i stedet får en hanhund, så er der løbetiderne at tage hensyn til, hvor de skal være adskilt, dermed tager du legekammeraten fra dem i perioden.
    Hvad angår parringen, så når/hvis i vil lave hvalpe, så plejer man at tage tæven ud til hannen, så han ikke bliver forvirret af de forskellige tævedufte der er i tævens hjem, så der bliver jo ikke noget problem med den tæve som ikke skal parres:-)

Men hvorfor er det så vigtigt at lave hvalpe??? det kræver jo også at begge hunde er tjekket for HD og er frie for det, samt at de har øjentjek. Men igen hvorfor er det så vigtig at lave hvalpe??? har din samojede noget der kan tilfører racen noget helt specielt??

• #7   31. dec 2008 Malene : Hvis I skal have en hanhund, skal I sørge for at den eller tæven kan blive sendt et andet sted hen- eller i en løbegård- under hendes løbetider. ( for hun skal jo ikke bedækkes hver gang ) Hvis I på et tidspunkt skal have hvalpe på jeres tæve, skal det jo alligevel ikke være før hun er de der 2 år gammel ( tidligst ) og I kan se hvordan hun er der. Begge hunde der skal bruges til avl, skal være undersøgt for div. arvlige sygdomme.
    Synes også at hvis det er at det er for at få en legekammerat til din hund, skal I vælge en tæve til. Hanhunden som man skal bruge til avl, er en man låner i den periode man skal bruge den. Det er jo slet ikke sikkert, at fordi I køber en hanhund, at den så overhoved er egnet til avl.
    I bør sætte jer llangt bedre ind i avl, hvis det er den vej I vil gå- det er ikke bare lige noget man gør.
    Prøv blot at se i marked her på HG- der er så frygtelig mange hunde til salg

• #8   31. dec 2008 LEA: rigtig godt skrevet:-)

• #9   31. dec 2008 kan godt se hvad du mener. og tror faktisk at vi vælger at få en pige til, men tror du det skal være en på hende egen størrelse, eller ?

• #10   31. dec 2008 Hunde på samme størrelse, har rigtig meget glæde af hinanden da de kan tumle og skal have lige så meget motion. Man kan da også sagtens vælge en mindre størrelse, men så skal man huske at tag hensyn til bla. hvor meget motion og aktivitet de forskellige kræver

• #11   31. dec 2008 Gitte : Tak og i lige måde.

• #12   31. dec 2008 nu er jeg jo forelsket i samojeden, så jeg vil jo klart sige, at i skal købe en samojede mere:-) og jeg vil anbefale jer, at købe en med stamtavle, og så få hende avlsgodkendt, og bruge hende til avl, hvis i vil avle

• #13   31. dec 2008 min pige er en blanding mellem en golden retriver og samojede, og min mor vil gerne have en Chihuahua og jeg vil gerne have en samojede, jeg tror bare ikke at min hund kan sammen med en lille chihuahua, hva siger i ?

• #14   31. dec 2008 hvorfor skulle den ikke kunne med en Chihuahua??? hvis den kan med andre hunde, så ville den også kunne med sådan en lille størrelse:-)
    Igen når du nu skriver, at det er en blanding du har, så ville ige igen anbefale, at fravælge avl, da der er så mange blandingshunde på div salgssider, og internater, så der er ikke nogle fornuftig grund til at lave flere. Og hvad nu hvis i ikke kan komme af med hvalpene, hvad vil i så gøre??

Og igen jeg er jo farvet i forhold til valg af hund, jeg ville jo klart sige samojeden, da det er min race og jeg er faldet for deres sind

Kommentér på:
samojede han

Annonce