1.107 visninger
|
Oprettet:
Samojede {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg har lavet et indlæg før om det, men jeg har faktisk nogle spørgsmål som jeg gerne ville have svar på omkring avl.
Skal en hund være et bestemt år for at må avle (Han hund)?
Og har i nogl links eller erfaring om hvordan man finder en der kan avle med ens hund? Mest af alt, hvordan man gør og får det hele på plads
Tak:)
apr 2008
Følger: 29 Følgere: 268 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.695
Hvis du meget gerne vil avle på din hund, så vil jeg på det kraftigste anbefale dig at tage kontakt til din opdrætter, eller eventuelt andre opdrættere/hundekyndige i den virkelige verden, der kan vejlede dig når du er på meget bar bund - du får ikke den ordentlige vejledning du har brug for uden at have en erfaren i "den virkelige verden" på sidelinjen
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.620
apr 2008
Følger: 29 Følgere: 268 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.695
Ja så er det nok en rigtig god idé at vente Men der er jo intet i vejen med at blive klogere på emnet
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.772
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.571
Lån bøger på biblioteket om avl, opdræt og hunde generelt. Og kig lidt rundt på fx www.dkk.dk - så finder du nok lidt mere viden.
Umiddelbart tænker jeg ikke, at du får så meget ud af at kontakte opdrætter (den person I har købt hunden af), da det tilsyneladende var over DBA, og ikke lyder til at være en seriøs opdrætter som sådan. Men du kan prøve at kontakte nogle af de andre samojedeopdrættere der er, måske du kan få lov at komme ud og få en snak med dem. :o)
jun 2016
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 6
Samojede