støtter nu op om forbud..("kamphunde") {{forumTopicSubject}}
har været i skoven i dag og det var bar total hyggeligt, indtil der kommer to kuperet amstaff lignende hunde. som straks flyver på alt og alle uden at ejer gør stort set andet end at stå og kalde, selvom det ikke hjælper. da de så vil fare på min lille tøsehund, gør jeg det første der falder mig ind og løfter hende op da jeg ellers ser det gå helt galt. hundende er så så opsat på at få fat i hende at de springer op af mig med blottet tænder, og bider ud efter hende, heldigvis får de kun fat i mig og min jakke. men ejerne reagere knap nok selvom jeg ellers skal love for at jeg får råbt og skreget en del. de vil ikke tage deres hunde i snor, og hjælper heller ikke med at få dem fjernet fra mig. tværtimod får jeg bare at vide det jo er en hundeskov, så de gerne må være løs, og at det da også var dumt at løfte min hund op. det skal lige siges at de havde fat i andre hunde inden min.. og efter råb srig og skrål at dømme også end del efter os..
men nu ser jeg gerne at jeg ikke møde sådan en hund igen (er godt klar over at ejer bære en stor del af skylden) så jeg syntes vi skal have et forbud, mod hunde derbare umotiveret og uprovokeret har en tendens til sådan at gå til angreb.
så heller en rocker med en gravhund, de kan trods alt ikke hoppe så hojt.
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 144 Svar: 5.214
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
Godt der ikke skete noget med jer *S*
Hvilken hundeskov var det
nov 2008
sep 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 914
men nej hvor er det synd for din hund:( Jeg håber virkelig hun har det godt trods den forfærdelige oplevelse. Fuck så dum en ejer! Ej, nogle folk burde bare skydes!
nov 2008
nov 2008
sep 2007
nov 2008
sep 2007
nov 2008
jul 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 56 Svar: 329
vi var i gullestrup ved herning. kommer der ikke så tit men plejer at være ok glad for det. men nu ha de fleste hundeejer jo rimelig styr på deres hunde.
men jeg mener virkelig et forbud, for det kan ikke passe at hver mand kan få fat i så ustyrlige hunde, der er så aggressive. eller i det mindste en slags tilladelse eller kursus for at eje sådan en hund, så man kan regne med at når man ser sådan en at de er i kompetente hænder..
nov 2006
Følger: 20 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 94 Svar: 3.107
Det er da også den helt rigtige løsning !!!
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.242
Men mange hundeejere tror at de har 100% styr på deres hunde, og opdager så først for sent at de har de ikke. Ærgerligt, for så har hundene i de fleste tilfælde gjort skade på andre.
Så at man tror at alle hunde bare kan gå løs i en hundeskov er en stor misforståelse.
Synd at det gik ud over dig og dine hunde. Igen en ejer som ikke har styr på sin hund - føj.
sep 2007
Godt der ikke skete noget med din fine pige, det er det vigtigste..
jul 2006
skal lige siges at jeg ikke før har haft problemer med at se sådanne hunde, men tror hvis jeg møder en igen, så stikker jeg halen mellem benene, for fuck jeg var ved at tisse i bukserne.
jul 2006
dec 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 4 Emner: 140 Svar: 729
Jeg syntes dog ikke man skal lave et forbud imod muskelhunde i hundeskovene. For hvad så med de hundejere, der faktisk har styr på deres muskelhund? Det ville være unfair at udelukke dem.
Men jeg giver dig ret i, at der bør strammes op på reglerne omkring at man skal have kontrol over sin hund. Men tror det bliver svært.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 1.730
Jeg vil hellere have, at vi får en ny dyre/hundelov, hvor ansvarlighed er nøgle ordet.
Mener ikke at nogle racer skal være forbudte, men at det til en hver tid er ejeren der er ansvarlig for, hvad hans hund laver.
Der skal indføres kæmpebøder til ejerne, hvis ikke de har styr på deres hund. Det kunne være ved overfald mm.
Mener også der skulle være lagt flere sanktions muligheder.
Hvis en hund feks. havde bidt en anden hund, så skulle politiet kunne give påbud om snor eller mundkurv, hvis hunden skulle være fri. Overtrædelser skulle koste 10.000 kr i bøde.
Det skal blive dyrt og besværligt, at være en dårlige hunde ejer, og det skal være uanset race.
Jeg mener absolut ikke et forbud hjælper noget, med mindre man forbyder 50-100 racer. Forestil jer, at man tager de ca. 20.000 kamp/muskelhunde der er i Danmark nu, og erstatter dem med 20.000 stk. kangal, mastino og fila. Dette senarie vil være værre end det der er nu.
sep 2007
Men jeg er eing i at der skal strammes op og det kan kun gå for langsomt..
nov 2006
Der er masser af mennesker, der ikke burde have lov til at have disse hunde - men det er et fåtal der ødelægger det for fleretallet. Og det syntes jeg der er ret mange der glemmer - når de forlanger forbud.
Jeg hører selv til dem, der mener vi skal have nogle regler for hvem der kan have visse racer, og nogle skrappere regler for ejerskab af hunde.... Man bør have en slags licens for at eje visse racer, og min egen er én af dem.
sep 2007
jul 2006
men hvis det ikke er aggresiv nok, så beklager jeg, men mener ikke man burde slippe sådan to hunde løs i en hundeskov, år de ikke kan med andre hunde. er da heller ikke i tvivlom at hvis de havde set sig gal på mig såhavde jeg nok ikke været for køn nu. så i den forstad så var de ikke agressive mod mennesker, men mod hunde, og det var trods alt rigeligt for mig. kan godt være jeg er lidt tøset.
sep 2007
jul 2006
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.242
sep 2007
jan 2007
Jeg er nu også ret sikker på, at de ikke gik after at angribe dig eller din hund. Hvis det var det de gjorde, ville du ikke være i tvivl.
Det ændrer selvfølgelig ikke på det faktum, at ejerne af de andre hunde ikke skal slippe deres hunde løs i en hundeskov, hvis ikke de har mere styr på dem. Jeg er sikker på, at det var en skræmmende oplevelse for dig, og total uansvarlig af de andre, ikke at gøre noget.
Jeg kommer selv dagligt i hundeskove med mine 2. Jeg kan ikke garatere at mine indkald virker 100% første gang, hvis mine er i gang med at lege med andre hunde. Jeg sørger dog altid for accept af andre ejere, inden mine slippes. De er ikke så store mine, men et par kraft karle, så jeg sørger også selv for at vælge de hunde ud mine skal lege med.
Det skal være hunde der har lidt kød på kroppen, så ingen chihuahua eller ligende, Og heller ikke nogle nervøse hunde.
Jeg tager altid meget hensyn til andre, og det er der nøgle ordet ligger, når man er i en hunde skov.
Vi har aldrig mødt noget negativt om vores hunde, selvom vi kommer dagligt i hundeskove.
Jeg kan godt forstå, at du er vred efter den oplevelse du har haft, men jeg håber du vender den mod ejerne og ikke hundene, da det er ejernes ansvar.
jul 2006
men for mig var de to hunde angrebslystne og aggressive, mod de hunde de mødte, og også for de andre jeg gik med.
skal lige siges at jeg selv har en bølle af en hanhund der ikke kan med andre hunde, så har da oplevet et par slåskampe. også med min tæve der ikke kunne med en anden hund, men vil sige jeg syntes at de her "angreb" på en hel anden måde, de var ret så fokuseret, og så ikke just mig som en hindring, eller nogen af de tiltage der blev gjordt.. men jeg kan kun skrive som jeg oplever sitiationen, og jeg oplevede den ikke som behagelig.
men det kan jo bare være de legede, hvad ved jeg:-)
jul 2006
jul 2006
jul 2006
(og nej jeg er ikke verdens bedste hundeejer, og mine hunde er ikke engle)
jan 2007
Vend din vrede mod ejerne, da det er der ansvaret ligger.
Især vores staff har fået mange "bank" gennem tiden. Den er blevet overfaldet af cocker spaniels, jack russel terriers, labrador, beagler med flere. det får ikke mig til at se skæv mod racerne, kun ejerne.
Der var faktisk også en fransk bulldog, som jeg ved 2 forskellige lejligheder så angreb andre hunde i en hundskov. Det var en lille han, som ikke kunne tåle synet af andre hanner. Alligevel blev ejeren ved med at slippe den løs i hundeskoven. Jeg havde min svogers gamle rottweiler med derud noget senere. Det er en blid kæmpe på 9 år.
Pludselig dukkede den franske bulldog op, og angreb min svogers hund.
Heldigvis har han så godt et sind, at han bare prøvede at undgå at træde på hunden. Min svogers rottweiler endte med et par små blødende sår på læben og hagen.
Jeg blev så hammer vred på ejeren af den franske bulldog, da det nu var 3. gang jeg oplevede hendes hund angribe. Hun fik et ordentlig møgfald, og jeg er ret sikker på, at hun ikke slipper hendes hund nær mig igen, da jeg gjorde hende klart at jeg ikke ville garantere for følgerne.
Jeg har heller ikke set hende siden.
Selv pga disse oplevelser, har jeg intet imod franske bulldogs, tværdig mod syntes jeg de er så charmerende.......
Men dårlige hunde ejere, dem kan jeg blive vred på.....
jul 2006
men igen vil jeg sige, som jeg har skrevet til theo, der vokser ikke bjerge af ingenting. så nu er jeg mere skeptisk mht til de typer af hunde.
tæven jeg har får heller ikke lov til at lege med alt og alle, små hunde undgår vi for hun er for voldsom, schæfere har hun set sig gal på, hvorfor ved jeg ikke, da der aldrig er nogen der har gjort hende noget. så dem går vi også udenom. men som du siger det er tit ejeren, og nogle ved så nok ikke hvad de har med at gøre. og det er altså ikke alle hunde der er selskabshunde.
nov 2006
Du er mest forarget over ejeren af de hunde du har mødt - men vil have forbudt racen..... Syntes du selv det lyder fornuftigt ?
jan 2007
Ja der vokser ikke bjerge ud af ingen ting, og der er heller ingen tvivl om, at muskel/kamphunde racer forvolder meget mere skade end andre racer, samt at mange ikke kan med andre hunde af samme køn, når først de er voksen.
Det er heller ikke noget problem, hvis folk så bare holde deres hund i snor så.
Jeg er selv meget kritisk over for mange muskel/kamphunde ejere, og er også bekymret over den popularitet disse hunde har fået hos de helt unge og uerfarne mennesker.
Disse hunde har nogle fantastiske familiehund egenskaber, men de har også et enormt drive og det kombineret med en enorm styrke, gør at de kan blive farlige hvis ikke du respekterer det, eller værre endnu, hvis man prøver at fremme det.
Jeg mener naturligvis, at alle hunde ejere skal være ansvarlige, men muskel/kamphunde ejere skal virkelig være deres opgave voksen, for fejl og svigt kan ende fatalt.........
jan 2007
jul 2006
theo: her tænker jeg på den opdeling der er af racer, fra dkk eksemelvis, og mener at alle jo ikke kan have de samme egenskaber, altså af hunde..
tonny og maya: fornuftig mand eller dame du er er, falder jo helt ned på jorden og bliver pt lidt mere menneskelig end jeg var for et par timer siden. lader også til at du er klar over at dine hunde ikke er hver mands eje, eller hvert fald ikke burde være det.
men nu vil vi se noget fjernsyn og slappe af. glædelig jul allesammen.
aug 2005
Følger: 38 Følgere: 39 Hunde: 1 Emner: 93 Svar: 840
Hunde som avles på trods af de kke kan føde af sig selv og ofte har store problemer med vejrtrækningen
jan 2007
Selvom der ikke er mange der deltager i denne tråd, så er der 4 der ikke har muskelhunde, som er imod et forbud.
Hvis du læses andre tråde om muskelhunde/forbud, så vil du opdage, at der faktisk er mange der er imod forbud, selvom de ikke selv har disse racer.
I både den her tråd og andre kommer du med angreb mod muskel/kamphunderacer. Du bruger baserer dine facts på dine holdninger, og bruger kun de historier, myter, rygter osv, som kan bakke dine holdninger op.
Og når der kommer nogen med brugbare og saglige ting i muskelhunde debatten, så fejer du det væk, hvis ikke det passer ind i dine "holdninger".
Du har gjort det klart flere gange at du er imod muskelhunde, men du bidrager ikke positivt med noget i den debat, eller noget konstruktivt. Hvis nogen siger forbud ikke hjælper, og siger hvorfor de mener det, så afviser du det bare, og trækker dine egne holdninger frem igen.
Man kan ikke debattere med dig, for du har dine holdninge på forhånd, og der findes ingen fact, undersøgelser eller andet i hele verden der kan ændre på det.
Husk på, at selvom du har haft hund i mange år, så kan man stadig lære noget nyt. Mange ting har ændret sig siden du havde din første hund, og mange ting vil sikkert ændre sig i fremtiden. Se bare hvor meget der er sket med opdragelse over de sidste 20 år.
Derud over har du ikke haft nogle muskelhunde selv, så vidt jeg kan forstå, og tror heller ikke din omgangskreds har. Det gør, at du kan have en holdning til muskelhunde, men næppe en saglig en, da du har en forudtaget holdning, baseret på de ting der bygger den bedst op.
-Holdninger er en ting
-Facts er en anden ting
For dig er det det samme.
Derfor er det nytteløst at debatere muskelhunde med dig Søren.
nov 2007
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 50 Svar: 334
Selvf er den situation fuldstændig uacceptabel, men jeg syntes stadig ikke man skulle forbyde muskelhundene, derimod, som der så mange gange har været talt om, skal man indføre et "kørekort" til muskelhunde.
Jeg selv bliver rasende når jeg hører om sådanne tilfælde hvor ejer af disse racer ikke har gjort noget, eller i det hele taget tager i skoven med sine hunde hvis de er klar over deres adfærd.
Jeg selv har en blanding imellem Amstaff og Ambull, og jeg har virkelig lagt meget i hendes træning netop fordi jeg ikke vil stå i sådan en situation. Samtidig piner det mig rigtig meget at høre at folk vil have forbud mod muskelhunde, for der findes så mange gode af dem derude, desværre er det ikke dem man ser eller hører om, og mange mennesker er gode til at generalisere, for når man først har set en slem, jamen så er de jo alle slemme.
Med et hjerte der splittet beder jeg til at folk vil åbne øjnene og se at det ikke nytter med et forbud, men at det altså er ejerne vi skal kigge på.
jan 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 11 Svar: 31
Men gir dig ret i, de ejere som ik har styr på sin hund burde slet ikke færdes i en hundeskov uden snor.
nov 2007
At forbyde en enkelt race er ikke en løsning. Hvad blive det næste så?
Hvilken race bliver så udsat for det som amstaffen har været det sidste lange stykke tid?
Uanset hvad, så er der altid nogen der skal være syndebukken. Det ender med at vi til sidst ikke har nogen hunde tilbage her i dk, fordi at alle vælger at forbyde de hunde som ikke har fået den rette ejer.
apr 2008
Følger: 32 Følgere: 31 Hunde: 2 Emner: 200 Svar: 1.095
Og påbud med at gå med mundkurv så ville jeg gerne indrømme at jeg hellere ville gå uden også betale en bøde når den kom (heldigvis bor jeg i Nærum hvor jeg absolut aldrig ser politi) ... Og tror at der er mange som heller ikke ville gå med mundkurv og håber også at der ville komme demo'er hvis der kom dsådan et påbud ... Ihvertfald skulle det være at alle hunde skulle gå med mundkurv og ikke diskrimination af nogle hunderacer ..
nov 2007
Lige mine ord!
apr 2008
nov 2007
Ja det gør det nemlig , Men gid folk da ville lytte til det. hehe
maj 2006
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 137 Svar: 2.558
Jamen så skal man jo egentligt lave et forbud mod alle hunde, for uanset hvad så kan en hvilken som helst hund, stor eller lille, jo angribe og bide pga. forkert opdragelse og behandling.
Eneste forskel er at store hunde når de bider har et større gab end små hunde!!!!
Et forbud er i mine øjne ikke vejen frem, så hellere en eller anden form for straf til de evt. opdrættere som sælger til de forkerte.
Det er opdtætteren der vælger hvalpens nye hjem, ikke hvalpen selv.
apr 2008
jan 2007
Jeg kan da godt give dig nogle gode konstruktive svar til, hvorfor jeg ikke mener man skal forbyde visse racer.
1). Pitbulls er ulovlige i Danmark, men der er flere nu, end før forbudet.
2). Hvor mange racer skal forbydes..? Der er mange racer der er farlige. Jeg vil til en hver tid hellere have 20.000 amstaffs i Danmark frem for 20.000 fila eller kangals.
3). Selvom der kommer et forbud, så vil der stadig være over 20.000 muskelhunde i danmark, og der vil så gå lang tid inden der vil komme en effekt.
Hvis nu man vedtog en lov der gjorde det meget dyrt og besværligt at være en dårlig ejer uanset race, så ville nr. 2 og 3 ikke være et problem.
Sammen med en strammere lov og store bøder, så kunne der komme avl restrektioner på visse racer. Dvs krav om mentaltest af avlshunde mm.
Så kunne der også komme krav om tilladelse til at holde visse racer.
Den kunne evt. søges hos den lokale politi mester, som der så kunne vurdere, om der var noget til hindring for, om person måtte få en tilladelse.
For at få tilladelsen, skulle man så have gennemført et kursus i racen som evt. kunne laves under DKK.
Derud over skal hvalpen tilmeldes på et hvalpe træningshold, også special hold, lavet direkte til muskelhunde.
Og så kunne alle hunde blive mental testet i en alder af 1,5-2 år, og hvis de dumper den, så skal hun steriliseres eller kastereres, så den med garanti ikke indgår i avlen.
Alt dette mener jeg er noget konstruktivt, som bidrager med noget til muskelhunde debatten. Det er omfattende, men for dem der har styr på sin hund, så ville det ikke betyde så meget.
Kontrol med avlen vil jeg mene er den bedste vej....
nov 2007
Tænk på at muskelhunde bliver ikke brugt til kamphunde fordi de er direkte agresive, men simpelthen fordi de er så lydige og vil gøre alt for sin ejer, derfor er de nemme at opdrage til at være kamphunde.
Det er ikke hundenes egen skyld, det er os mennesker som er de værste. Det er os man skal skal kaste skylden på, for det er os der ikke har gjort et godt nok stykke arbejde.
Men som Camilla skriver, så bliver Amstaffen og Pittbulls brugt til servicehunde i USA. Så igen, kig på ejer, ikke hund!
maj 2006
Det lyder lige så godt som at gå hen og forbyde bestemte hunderacer, blot fordi der er gået mode og skrækkampagne i disse udskældte racer!!
For hver gang en "kamphund" har bidt en gang, har en lille selskabshund, måske en som min, måske bidt 3-4 gange, men det hører man bare ikke om.
Jeg selv er blevet bidt 3 eller 4 gange som barn, sjovt nok af minipudler hver gang, og ikke den samme hund.....men det var jo ikke værd at skrive om, det skræmmer jo ikke!!!!!!!!!!
nov 2007
Nu har jeg en dansk svensk gårdhund også, og for sjov skyld ville jeg lige sammenligne hans temperament med min. Gæt engang, hvem der var den værste, nemlig DSG'en.
Hvis jeg så skal være ærlig, så vil jeg hellere angribes af en amstaff, for der ved jeg hvad jeg har med at gøre, end at jeg vil angribes af en lille skid. Men det er jo så igen hver sin mening.
Det med eu-kommisionen vil jeg gerne lige have at du sender et link i pb, helt præcist hvor på deres hjemmeside det står.
maj 2006
Altså med andre ord..en hjernedød hundeejer kan få en hvilken som helst race til at være farlig!!!
Og en kniv er jo altså også kun farlig i de forkerte hænder.
Det jeg vil med mit indlæg er....... herinde findes der hundeejere med disse racer som i kalder for kamphunde!!!! Disse hundeejere har nogle dejlige børne- menneskevenlige hunde som ikke er spor farlige...fordi de har fået den kærlige og rigtige opdragelse som disse racer skal have.
Samtidigt render der en flok hjerndøde individer rundt, uheldigvis med samme race og jager skræk i folk, og hvad gør vi ?????
Vi ser på racen og siger forbyd muskelhunde istedet for at se lidt til den anden side og opdage at der findes dobbelt, to-dobbelt eller for den sags skyld 10-dobbelt så mange gode historier med selv samme race som dem vi kalder farlige muskelhunde.
Sagt med lidt humor......fordi en person bliver stukket ned med en Global-kniv, så forbyder vi vel heller ikke forretningerne at sælge Globalknive... vel?????
Håber du forstår hvor jeg vil hen med mit indlæg, Søren E!!
nov 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 131 Svar: 1.082
1 skidt oplevelse og du er straks oppe og ringe.
Jeg er ejer af en dejlig muskelhund og jeg har flere dårlige oplevelser end jeg gider holde styr på og sjovt nok er det alle som en små hunde der hver gang har angrebet/provokeret min hund ... har endda oplevet at nogle skifter fortov for at de to hunde vi hver især har SKAL mødes ... men jeg fordomme ikke alle gravhunde, chi, jack russel eller pomeranier bare fordi jeg har mødt nogle ejer af hunde der var fuldstændige tåber for ikke at sige idioter. Og midt sagt jeg hader flex-liner!!! Jeg møder alt for tit folk med deres hund i flex-line på fuld længde i byen ... tanketomme mennesker ... hvad sker der, hvis hunden ser noget der er mere interessant på den anden side af gaden? Hvor gode chancer har den hund for ikke at blive kørt ned? Hvem ved, hvad der venter rundt om det næste hjørne? En hanhund som min der ikke er glad for andre hanhunde .... jeg har ikke en chance for at tag mine forholdsregler som f.eks at skifte fortov ... og når spaden i den anden ende af flex-line mener at lille Frederik er det rareste og selvfølgelig skal hilse på alle fordi Frederik er så sød og rar ved alle hunde ... heldigt for hende, men pis for min hund som bliver kigget skrævt til fordi han VIL knurre af lille Frederik. Sommetider spørg jeg mig selv om de er træt af deres hund for tænker på deres ve og vel gør de ikke særlig meget.
Jeg er så træt af at folk pisser fuldstændig af fordi nu har der igen været rav i den fordi et fjols af en hundeejer ikke lige har haft hjernen med sig i givende situation og STRAKS skal alle muskelhunde slåes ned. Hvad med at slå ned på folk i stedet for hunden? Hvad med alle de bid der sker i forbindelse med små hunde? Skal der ikke gøres noget ved det? Det er da et fedt om hunden der bider vejer 2 kilo eller 60 ... det er stadig forkert af hunden at bide og det er stadig ejeren der er en tankeløs torsk.
Hundeskove .... tjaaah ... hvis man som hundeejer tænker sig lidt om så vil man aldrig tag sådan et sted hen .... hvorfor? Fordi faren for at møde en hundeejer der er et tankeløst fjols er for stor. Den er sikker som amen i kirken ... før eller siden vil man møde en af slagsen.
Jeg støtter op om forbud mod mennesker der bruger ord som "Kamphund". Det er ikke en race, men en massebetegnelse fra uvidende mennesker.
jul 2007
Følger: 27 Følgere: 25 Hunde: 2 Emner: 66 Svar: 469
(Det skal lige til start siges jeg ikke har læst alle indlæge, så beklager hvis dette er skrevet !)
Alle hunde kan være aggresive, ulydige, osv . Hvis det var to schæfere der havde sprunget på dig på den måde, ville du så også have forbud mod den race ? Bundløst ærligt !
maj 2006
nov 2007
Det er meget fint, jeg venter stadig på min pb....
jul 2007
Okay . Jeg orkede bare ikke lige at læse ALLE indlægene . Det er den samme ulidelige debat om muskelhunde, og jeg fatter ikke det kan blive ved . Yes, folk har hver sin smag, heldigvis for det . Men finder det dybt latterligt at nogle kan kommer med nogle af de udsagn de gør ..
Faktum er, at ALLE hunde kan blive behandlet dårligt . Alle hunde kan angribe . Alle hunde kan være aggresive . Alt kan være noget lort, og det nytter ikke noget at forbyde det ..
Jeg plejer at sammenligne lidt med indvandre . Måske lidt drastisk, men gør jeg nu engang . Skal alle indvandre "forbydes", bare fordi nogle af dem ikke opfører sig ordentligt ?
Ud af de 20.000 muskelhunde der er i DK, hvor meget godt hører man så ? Ikke rigtig noget, fordi folk åbenbart kun har øje for kriser og skandaler .
For år tilbage, var det dober, nu er det muskelhunde, hvilken race kommer næst ? Personligt, er jeg hundeangst for schæfere, for sådan en har angrebet mig, to gange, så hvad med vi tager dem ?
maj 2006
Og Søren E : læs lige mine indlæg igen!! Jeg har på intet tidspunkt sagt at det er ligegyldigt om man bliver bidt af en lille eller stor hund!! Jeg har sagt at med forkert opdragelse og behandling kan en hvilken som helst hund bide og være aggessiv og farlig!!!!!
maj 2006
jul 2007
misforstod dig ikke .
maj 2006
nov 2007
Jeg kan netop ikke finde det, derfor beder jeg dig om at sende det i pb.
Men nu hvor du siger det var i 2001, tror du så selv på at de stadig holder fast i det??
nov 2006
Ligegyldigheden vedrørende bid fra store vs. små hunde kommer fra mig.
Meget muligt jeg er hjernedød, men jeg tager det fulde ansvar for min hund!! Og tro mig ... det er lige forkert om det er en hund på 2 kilo eller 60, hvis den bider ... der står i begge tilfælde en idiot i den anden ende af snoren! Det er ALDRIG i orden, hvis en hund bider og det er ET FEDT om det er en gravhund eller en Dogo som min egen. Vi kan være ganske enig om at min ville gøre mere skade end gravhunden, men det er ikke dér jeg vil hen. GENERELT er der forkert af hunde at bide altså skal der love, regler eller bøder til for muskelhunde så gælder det ALLE race for der er INGEN hunde der ikke KAN bide.
maj 2006
Og.........Linda T , håber da ikke at det er mig som har kaldt dig for hjernedød, for så bidder jeg tungen af mig selv...........ok så nøjes jeg med at bide mig i tungen, for det andet ...av av, men jeg håber da ikke at jeg har kaldt dig for det, for så mener jeg det i hvertfald ikke!!!!!!!! :o)
Kan bare ikke rigtigt med det der at dømme en hel race for hvad et meget lille fåtal har gjort!!!!!!!!!!!
nov 2006
Pas på med det der med at bide! Du bliver forbudt i Danmark!!
Aij det var Søren E der mente det var hjerneløst snak ..... sjovt ... jeg tænkte det samme om han´s skriverier.
nov 2006
Også det der pisser mig af .... dommen over hele racer for, hvad få har gjort. Men ... ignoranter, tåber og uvidende mennesker = selv guder må kæmpe forgæves mod sådanne.
jul 2007
Nej, det kan jeg godt nok heller ikke . Og kan ikke forstå hvordan folk kan blive ved, eller hvordan de kan tro det er alle der er sådan . De har godt nok nogle store fede skyklapper på øjnene .
jul 2007
nov 2006
Ja der er der jo .. disse love .. og jeg gad godt se, hvor mange ejere af små hunde der ville havne på kant med disse love .... mit bud en hel del flere end ejere af store hunde. Årsag .... der er flere små hunde i DK end store ..... der er flere ejere til små hunde som ikke giver disse hunde den mindste form for opdragelse altså er deres ego og dominerende adfærd helt i top altså de flipper ud over det mindste hvilket gør at de bider uden årsag ... de fleste af ejere til store hunde tager deres opgave meget alvorlig med hensyn til at være deres opgave voksen når det gælder om at eje en stor hund. Der er f.eks flere med store hunde der skifter fortov fordi de ved deres hund ikke kan tåle andre end sig selv ... har endnu aldrig set nogen med en gravhund skifte fortov fordi han ved han´s hund er aggesiv adfærd.
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
er dog slet ikke enig i forbuddet mod muskelhunde, det er jo også i dette tilfælde ejerne der er problemet
maj 2006
Tilbage er der jo så stadig denne diskution om hunderacer,.......og vi er jo for så vidt enige om at en lille hunderaces bid måske ikke skader ligeså meger som en stor hunds bid!!! Or what????
Vil dog så alligevel og stadig have lov til at sige at det eret skræksenarie som kører!!! For hvilket bid er mest blodigt?? Ja det er jo det med det største gab og debiggest tænder, og dermed ogs¨å det der sælger flest aviser.
Lad os dog være ærlige os Hg imellem, den ene hund bidervel ikke mere end den anden, medmindre den er opdraget til det. En stor hund gør nåske mere skade når den bider end en lille, men det er jo ikke hundens skyld.
Kan vi dog ikke blive enige om at disse racer som i kalder for kamphunde er i en så ulykkelig situatin at de i øjeblikket appelerer til nogle at disse hjerndøde individer som køber hunden ud fra at bruge den til at skræmme!!!´'Det er da ikke hundens skyld!!!!!!!!!!!!
Det svarerlidt til ham som køber en porche for på den måde at sige..."ha ha jeg har flere penge end du har"........
nov 2006
maj 2006
nov 2006
De fleste står jeg vist for *GG*
nov 2006
Han snakker bare om noget han ikke har forstand på ..... og burde efter min mening så tale knap så højt.
nov 2006
Ja jeg forstår det heller ikke, men .... nu sjældent jeg forstår disse tråd vedrørende muskelhunde og sjældent jeg gider bruge min tid på de tråde for jeg har intet tilovers for de uvidende mennesker der kæfter op om en masse de ikke har for 5 potter p** forstand på.
nov 2006
Jeg ved, hvad du mener og hvordan du har det.
Jeg selv er træt af altvidende ignoranter der ikke er til hverken at hugge eller stikke i fordi DE ved bedre. Gud fader bevares. Efter min mening burde de tag en dag fri fra den osteklokke de lever i og tag ud i den virkelige verden og få nogle nye input i stedet for at leve i det forrige århundrede.
maj 2006
Kender en som en er jornalist, og en dag når han er i ekstra godt humør så tror jeg da at jegmåske skulle spørge ham om det var noget han vil skrive om. I øjeblikket er det vist om krig og de danske soldater han skriver om så lige nu er nok ikke det rette tidspunkt at spørge, men vil prøve senere, for det var da noken undersøgelse værd!!!!!!!!
dec 2007
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 1.015
Jeg fatter godt at folk køber muskelhunde for man finder ikke en hund som er mere rolig og af god sind og ALTID er ved ens side..
de ender desværre bare nogle gange i de forkerte hænder
så skyd ikke SKYLDEN PÅ MUSKELHUNDENE men på menneskerne..
Min kærestes familie havde en gravhund for nogle år siden, den var SÅ aggreassiv at den en dag bed min kærestes lillesøster lige i armen og bed sig fast og det endte til sidst med at de desværre måtte aflive den..
alle hunde burde gå i snor !
nov 2006
Det er også en måde at gøre sig selv interessant / få opmærksomhed på og har man ikke hjerne til at gøre det på anden vis så kan man altid skrive ordet "Kamphund" i overskriften på indlægget f.eks.
nov 2006
Nej jeg ved godt at intet sælger så godt som død og ødelæggelser. Jeg ved også godt at intet sælger så godt som overskriften "Endnu et offer for kamphunde" klistret oven over et billede af en hund der står med blottet tænder. Hvem fanden gider læse om Fru. Jensen lille gravhund der har bidt lille Signe??
Det kan jo dårligt komme til at bløde og det er dét folk vil læse om .... masser af blod og skamferinger. Dét kan få folk op af stolen på trods af at der er flere der bliver bidt af de små hunde.
maj 2006
jul 2007
dec 2007
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 1.015
maj 2006
så kan vi andre med vores åbne og ikke så fordømmende hjerter føle og gorsøge a hjællpe og forstå dem som ikke kan finde den mindste smule forståelse i disse stenmennesker somogså i ny og næ popper op på denne side.
Kan kun sige til disse sortseende mennesker, at farvefjernsynet er opfundet og kan købes stort set overalt til fordelagtige priser, og som en tilgift kan fortælles at en bedre medmenneskelig medøllelse følger med ethvert tv uanset størrelse!!!!!!!!!!
Ja ja så følger alle de gamle måske også bedre med!!!!!!!!!!!! :o)
nov 2006
Jeg kan også forstå gamle Fru. Jensen på 80 når hun skifter fortov. For det første er der en årsag til hun ejer en lille hund ... hun er som oftest bange for store hunde. Jeg syntes så bare at hun burde være mere forstående overfor os der har store hunde. Vi elsker dem ligeså vel som hun elsker sin hund. Noget andet er at nogle med store hunde burde være mere forstående overfor denne frygt ... jeg venter ikke til Fru. Jensen skifter fortov ... jeg går med det samme over på det andet fortov når jeg ser Fru. Jensen med lille Balder fordi jeg acceptere hendes syn på min hund så vel som jeg acceptere hendes frygt fordi det eneste hun viser mig ved den handling er at hun elsker og passer på sin hund og dét tager jeg hatten af for, men det er fåtallet der har det sådan. Der er alt for mange der råber op om at vi med store hunde skal vise forståelse og vise hensyn .... men de glemmer at det gælder begge veje. De skal også vise forståelse og vise hensyn til os med store hunde. Vi har alle et tilfælles ..... vi elsker vores hunde og gør, hvad vi kan for at passe på dem.
Jeg kan godt følge dig på det punkt også ... jeg undre mig også sommetider jeg er i live ... her er der 2 blodtørstige køter på hver deres godt 60 kilo. Jeg er helt med på, hvad de begge er i stand til ... hvilke skader de kan forvolde og jeg er også helt på det rene med at der er nogle der frygter dem ene og alene pga deres størrelse, men jeg fatter ikke den forskelsbehandling de hver især får fra folk der møde dem for første gang. Tyson som er en Dogo Argentino er de fleste bange for simpelhen fordi han er typisk muskelhund = brede skuldre og smal hofte. Stiff syntes alle er ufattelig bedårende pga af alle de rynker hun har i hovedet og hun er lige bred over skulderne som om hoften altså ikke typisk muskelhund. Det ændres ikke når de får at vide hun er ½ Rottweiler og ½ Engelsk Mastiff.
Typisk får jeg kommentaren "Hvor tør du dog være i stue sammem med ham?!?" Jamen hun er da ligeså farlig måske endda mere end han er. Årsag. Stiff rusker når hun bider sig fast. Tyson bider, holder fast, slipper og bider igen. Og jeg vil helt sikkert hellere bides end ruskes rundt.
Søren E.
Du kan være helt sikker. Jeg vil sove ganske fortrinligt .... også denne nat.
nov 2006
Lader til vi begge er vores ansvar bevist. =)
maj 2006
maj 2006
Håber ikke at jeg har stødt nogen, og skulle jeg have gjort det så håber jeg kun det måtte være div. sortseere som kun har kunnet se noget godt i netop deres egen hund.
Enhver hund,stor eller lille, uanset race, er en dejlig hund som kun ukdvikler sig uheldigt i de forkerte hænder. Derfor tror jeg ikke at disse farligeog forkerte hunde som vi så tit bliver advarret om findes herinde.
Desværre må man erkende at selv herinde findes der kun et vist antal af temperament og hjælpsomhed, der måske kunne hjælpe resten at befolkningen til at få et bedre syn påen lille flok udskældte hunderacer som går under kamphunde.!!!"! Vi tobenede må på et tidspunkt gøre op med us selv at vores fir-benede venner er som vi ønsker og reagerer ud fra hvad vi har lært dem. Vi er de firbenedes mentoter, og de reagerer og lever efter hvad vi lærer dem. Gør de det modsatte af hvad vi vil så er det vores kommando og kkropsprog som er forkert!!!!!
Mit motto er at der findes intet mere godmodigt end en lille/stor hund!! Det er først når vi blander os at det går skævt!!!!!!!!!!!!! Ingen hund er født ond eller bidsk..........det er noget vi lærer den!!!!!!!!!!!!!!!
maj 2006
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
theo og doglover, kunne ikke være mere enig
støtter nu op om forbud..("kamphunde")