{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.133 visninger | Oprettet:

Leger vildt! {{forumTopicSubject}}

Har I prøvet at jeres hvalp blev fuldstændig overilet under leg og begyndte at bide i tøj i stedet for legetøjet?
Det gør vores 4½ måned gamle hvalp somme tider og hun stopper først når man går fra hende og lader hende være alene. Det er rigtig irriterende, hun kan også finde på at snappe ud efter hovedet i bare begejstring. Det er ikke tit hun gør det, men vil helst undgå det. Hun vil selvfølgelig bare lege, måske er det bare en hvalpe-ting!

Har I nogle gode råd til at få det stoppet??
Og hvilke lege synes I er de bedste man kan lege med sin hvalp, uden at det bliver for vildt?
Og hvad med at hoppe op af folk, hvad gjorde I ved det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Leger vildt!
  • #1   21. dec 2008 Det er ofte når man leger lidt vildt med sin hvalp og vifter med arme og ben og provokerer hvalpen lidt at den begynder på uhæmmet bideri og bliver voldsom.
    JEg synes det er en rigtig dårlig ide at lege vilde lege med sin hvalp, og jeg har virkelig skidt erfaring med det. Jeg ville til ehver tid hellere sidde og lege med at lære hvalpen øvelser og tricks, så lærer den at bruge sit hovede fra lille af og det vil gavne den resten af dens liv.

• #2   21. dec 2008 Jeg stoppede legen når det blev for vildt og gik væk fra hende. Ang. snapperi i legens vildskab tog jeg fat i hende og sagde "NEJ!", måske ikke så pædagogisk men det virker på min hvalp. Hvis hvalpen hopper op skal du vende ryggen til den konsekvent og først hilse eller lege videre når den er faldet til ro. Især små hunde hopper meget op....

• #3   21. dec 2008 Jeg synes det er fedt at lege vildt med sin hvalp - man skal bare bruge lidt tid på at vise den grænserne for, hvad der er ok, og hvad det ikke er ok.

Vi har altid bare gjort det, at når det bliver for voldsomt til vi synes det er sjovt mere, så rejser vi os og går...

• #4   21. dec 2008 Jeg forstår ikke hvorfor det skal være nødvendigt at lege vildt med sin hvalp. Og så synes jeg det er unfair at man lægger op til en leg og så ligepludselig skrider når man synes det er for voldsomt.
    Hvalpen ved godt at vi ikke er hunde og derfor gælder der ikke de regler der gælder mellem hund og hund.
    Synes meget hellere at man skal kanalisere den energi over i noget andet og lære hvalpen at bruge sit hovede.

Jeg er så nok rimeligt påvirket af at det næsten praktisk talt lykkedes mig at ødelægge en hund fordi jeg synes det var sjovt at lege voldsomt med den. Det havde desværre rimeligt grimme konsekvenser, så derfor gør jeg aldrig det igen.

• #5   21. dec 2008 NB, jeg leger vildt med min hvalp fordi det giver os noget. Vi har det sjovt. Han har det sjovt.
    En vild leg er ganske naturlig for en hund - den har ikke sine søskende at gøre det med, så her får den mig.

At fjerne sig når det er for voldsomt er i øvrigt også ganske normalt for hunde - det er sådan de kommunikere.

At man leger vildt med hunden står ikke i modsætning til at lære hunden at bruge sit hoved.

Hvordan formåede du at ødelægge en hund?
    Jeg kan se, det kan gå galt, hvis man ikke husker at se på sin hund og får sat de grænser der skal sættes for at den bevarer sin sunhed fysisk og mentalt.

• #6   21. dec 2008 Ok, ja der er jeg så af en helt anden holdning. Når hunden ikke har sine søskende at lege med må det være mit job at sørge for at hunden kommer ud og kan lege vildt med andre hunde, og så kan de i princippet være lige så vilde som de har lyst til.

Uden at have lyst til at uddybe det nærmere så overskred jeg gang på gang min hunds grænser ved at lege vildt med hende uden at kunne se hvor forkert det var fordi jeg ikke vidste særligt meget om hverken adfærd eller kommunikation dengang.
    At hun konstant fik overskredet sine grænser gjorde store skader ved hende mentalt og det har taget ufatteligt lang tid at rette op på.
    Og vi var på ingen måde voldlige ved hende eller andet i den stil. Vi legede bare voldsomt med hende hvilket hun ikke kunne håndtere og heller ikke brød sig om, med det resultat at hun blev meget vild i sin leg og følte sig provokeret. Det troede dumme mig så på det tidspunkt at det var et udtryk for at hun synes det var sjovt. Jeg er heldigvis blevet klogere siden da smiley

• #7   21. dec 2008 Det er en kedelig historie NB - og jeg kan godt forstå, du føler du har brændt nallerne og ikke vil derud igen..

nr. 1 hensyn der skal tages, når man gasser med hunden er hundens... Er man usikker på, om man kan læse hundens signaler, så synes jeg også det er bedst at lade være.
    Der skal bare sættes noget andet i stedet...

• #8   21. dec 2008 Ch, ja der er jeg fuldstændigt enig. Hvis man kan læse hundens signaler kan det være fair nok at lege vildt med den.
    Det er bare de færreste hundeejere der kan det og mange tror helt basalt at de kan se hvad hunden tænker ud fra dens hales position og det er det de ved. Hvis man har så begrænset viden og så leger vildt med sin hund, synes jeg det er en virkelig dårlig ide.
    Har desværre hørt om rigtigt mange som ikke kan forstå at deres hunde er så vilde til daglig og når man så går dem lidt på klingen viser det sig at deres hund bliver leget voldsomt med hver dag, hvilket forøger stress niveauet helt vanvittigt og hvis der så samtidig ikke bliver sat grænser så ender det altså med en hund der mest af alt minder om et damp barn og den konsekvens og sammenhæng kan folk først se når man har udpenslet det for dem i halve timer....

Kommentér på:
Leger vildt!

Annonce