Hvalpeleg, ret vildt! {{forumTopicSubject}}
Silje er idag 15 uger, og hun har fået en dejlig lille veninde (shih tzu) som er omkring 3 uger - 1 måned ældre end hende. De har leget sammen 2 gange i alt. 1 gang hjemme ved Silje og jeg, og 1 gang hjemme ved shih tzu'en som hedder Tilde.
Når de leger er det ALTID Silje der underkaster sig. Det er det samme på gåture med fremmede hunde. Nå, men som sagt går det ret vildt for sig når de leger, og jeg er lidt bekymret.
Tilde har det med at ligge sig helt oven på Silje så man slet ikke kan se hende, samtidig med, at hun napper Silje i de små hår hun har under underkæben. (Hvis I forstår?) Nogengange piver og hyler Silje, og det gør tydeligvis ondt, men Tilde stopper ikke. Jeg får selvfølgelig ondt af min hund, og stopper legen. Det er ikke altid hun piver.
Nogen gange, hænger Tilde i Siljes lange ører. Nede i spidsen af ørene, hiver Tilde og nogen gange bider hun til. Det finder man igen ud af, pga. af piv og hyl fra Siljes side af.
De farer rundt i hele huset efter hinanden. Som regel Tilde efter Silje. De løber ind i stoleben osv.
Når man "skiller dem ad" fra hinanden under leg fordi de lige skal have en pause, er Silje slet ikke til at holde. Hun vil over og lege igen. Hvordan kan det være? Hun bliver mulet ned i gulvet og bidt (som gør ondt), men alligevel vil hun gerne over for at lege videre.
1) Hvad er det for en "sær" opførsel?
2) Hvorfor vil Silje lege videre når man kan høre det gør ondt?
3) Hvorfor er Tilde "ond" mod Silje, hvis man kan kalde det sådan.
Skriv gerne mere om emnet, er både lidt bekymret og nysgerrig på samme tid.
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.823
De ved hvordan man leger hundelege, og at hun siger fra fordi det gør ondt er jo kun godt.
Så ved den anden at nu skal jeg lige slippe.
Du skal se når Zippo han er fra den 2 maj, leger med min søsters voksne amstaff.
Det går vildt for sig, men med det samme Zippo siger av stopper den anden.
De 2 leger i timevis, løber rundt, kaster sig i alle retninger. Men de har det jo vildt sjovt.
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.626
jun 2011
jan 2008
Følger: 29 Følgere: 30 Hunde: 15 Emner: 96 Svar: 1.545
Frida bider til og Sweetie hyler,. Så får JEG Frida til at slippe og 2 sek efter leger de videre. De er 3 og 3½ år nu så bliver nok aldrig anderledes.
Jeg ville bare lade hvalpene lege og så være lidt efter Tilde så hun lærer ikke at bide så hårdt.
Når Silje siger av så prøv selv at komme med et meget højt PIV. Forhåbentlig bliver Tilde så overrasket at hun slipper og så kan I rose hende.
Alternativt må du gå over og fjerne hende fra Silje.
For Siljes skyld synes jeg du skal prøve at finde nogle flere legekammerate så hun ikke kun lærer at overgive sig.
jun 2011
jan 2008
Følger: 29 Følgere: 30 Hunde: 15 Emner: 96 Svar: 1.545
Smider sig straks for alt og alle, men når det gælder kan hun stadig finde ud af at sige fra. Hun elsker at lege, så tror bare det er for at gøre den anden hund "blød" med det samme.
Lyder godt at I starter til træning. Så kan hun få nogle gode oplevelser og måske blive mere selvsikker.
Hvis du bor i Odense er du velkommen til at hun kommer og leger med min Sweetie. Hun vil elske det.
jun 2011
Hvalpeleg, ret vildt!